• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Pippil8, vi kan komma och äta lunch med dig!
    Hade tänkt följa med till Barnadiset, men det blev ju inte av.
    Var?

TH, A har inga tänder än så jag har tyvärr ingen aning om hur det brukar vara.
    Måste förresten rekommendera hemmaträffarna, de är jättemysiga. Man kan krypa runt på golvet utan problem. Och en barnstol kan man ju alltid låna när man måste mata.

Inatt sov A förbi 23-matningen och vaknade vid ett. Då var han jätteledsen, så vi trodde först att han hade ont nånstans. I vilket fall gick det ledsna över efter nästan 2 dl ersättning och sen sov han till 8 i morse. Superskönt. Börjar våga hoppas att trenden går mot mer sömn här.

• Frill

Men, är det bara jag som inte kommit åt FL på hela förmiddan? Har ju känt mig helt utestängd från världen, som om jag var på en öde ö!
    Har försökt tusen gånger.
    Pippil8:s meddelande missade jag helt så jag visste inte ens om hon sett att vi ville hänga på. Så nu blev det ingen lunch heller

Pippil8, vi gick ju hem till Swe i iskyla, så vi kan nog orka åka buss hem till dig

Hellur, vi kommer gärna i morgon.
    Bra att ni får fortsätta babysimma!

Ginger, hoppas natten var en engångsföreteelse.

Emma, synd att du inte kan hänga på på utekvällen.

Lillie, hoppas F kryar på sig snabbt!

Zul, vi har ingenting inbokat på fredag. Kanske promenad och sen fika här?
    Fler som vill haka på?

• Frill

Jag är på TH:s linje ang barnrummet. Rörigt.
    Sen tyckte jag det var ganska fult också, särskilt med lilla rullgardinen i samma som tapeten så fönstret såg obefintligt ut (fast tapeten var cool), och kanske dragigt med sängen direkt under fönstret? Men jag brukar inte gilla hennes grejer. Däremot är jag lite sugen på att fixa en vrå till A här hemma. Men det är ju ganska praktiskt med gästsäng också...

Pluttens rum å andra sidan tycker jag är jättefint!!! Jag tycker det är tv-bruden som ska vara knäckt och inte du

• Frill

Tack för idag, Hellur och ni andra!

Murgrönan, jag ammar iofs en gnutta... Idag gick jag förbi konsum för att handla gräddfil, tunnbröd, rödlök och blöjor. Blöjor var dödsviktigt, vi hade typ tre kvar. Det fanns inte såna jag ville ha så jag sa hejdå sunk-konsum och gick till ica i stället. Där tog jag vad jag skulle ha, köade till kassan och började gå ut - utan blöjor. Fick gå in och trängas och köa igen och stackars A höll på att dö av värmeslag.

Vi hade barnfritt bröllop (förutom två ammande bebisar). Vi räknade till 21 barn under fem år och nix pix, vi ville ha vuxenfest. Folk skulle få sitta ner, äta, dricka snaps och kunna lyssna på tal i lugn och ro och sen rocka loss i bar och på dansgolv utan barn som sprang runt.
    Men gifter man sig på nyårsafton eller midsommarafton tycker jag det är lite djärvt att tro att folk kan fixa barnvakt. Men som min krassa kompis (och Ribbing) brukar säga - det är ingen mänsklig rättighet att få gå på bröllop
    Däremot får barn (och alla andra som vill titta) alltid vara med i kyrkan, för kyrkan är öppen för alla. T.ex hade E:s arbetskamrat sin mamma med sig som barnvakt åt deras son, och både mamman och sonen var med i kyrkan. Och min kompis föräldrar var där och kikade utan att sen vara med på festen. Det var ju bara kul.

I morgon ska jag på kurs. En hel dags arbetsliknande vuxenliv utan A. Ska bli spännande att se om jag kan tillgodogöra mig fakta över huvud taget.

Nä, nu ska ni slippa mig och mitt svammel

• Frill

Pippil8, glömde säga det, men vad bra att du fick sällskap av Swe igår!
    Kursen är en dag för nya frilansjournalister och handlar om upphovsrätt, försäkringar, konsten att ta betalt osv. Är ju inte helt ny, men det känns bra att få lite tips inför jobbstarten. Börjar i december.
    Har just kommit på att sen får jag säga "när jag var hemma med Adam" och det känns lite hemskt, för så säger ju MIN mamma om oss, och hennes barn är ju jättegamla. Läskigt att den perioden så snart är över.

Usch, är lite upprörd just nu. A vaknade och E skulle försöka få honom att somna om. Men när han till sist grät och skrek och snyftade helt hysteriskt och inte blev lugnare gick jag in (dum mamma som lägger sig i) och E hade inte ens tagit upp honom utan tyckte att allt var helt OK. Jag fick helt ont i magen och fick ta upp honom, och han blev inte lugn förrän jag vyssjat honom ett tag och till sist ammade honom, fast att han ätit gröt ganska nyss
    E tycker bara att jag är känsligare än han, men det är ju skillnad på skrik och skrik! Nu har "jag kommit överens" om att vi alltid ska ta upp honom om han är hysterisk, vilket jag tycker är helt självklart. Extra mycket så eftersom A inte alls brukar vara särskilt svår att få att somna på kvällarna och alltså inte behöver "läras", utan skriker han sådär så är det nåt som inte är som det ska.
    Är det bara jag som är mesig? Jag vill verkligen inte vara en sån mamma som "vet bäst". Är ni alltid överens om hur mycket skrik som är ok?

• Frill

Pippil8 och Bianca, skönt att det är fler som inte är helt överens om skriken, och att fler än jag visar besserwissermamma-tendenser
    Tur nog är jag den hetsiga och E den coola, så han hetsar inte upp sig för en nojig fru i onödan.

Bianca, man kanske skulle anmäla en efterätt också då? Hmm, ska fundera.

Pluttmor, tack.

• Frill

Hej jag har gått kurs idag
    Men vill å gå livräddningskurs. E med skulle jag tippa.
    Vi skulle ju gått med några från bvc-gruppen men hon som var "organisatör" ska flytta och håller på med det i stället.

Här har vi en märklig liten varelse som skrek hysteriskt även idag, vid sena em-luren när jag kom hem. Bara amning hjälpte. (Men nu var han hos mig, så då kändes det inte alls så hemskt, det är värst när han skriker hos nån annan) Sen var han upprörd länge, lugnade till sist ner sig, somnade i typ fem minuter och vaknade som världens gladaste unge!
    Börjar tro att han har multipla personligheter. Det går i alla fall inte att förstå sig på honom Men han är vansinnigt söt.

Zul, vad sägs om att ses vid Gullmarsplan klockan ett i morgon, och sen gå hit längs Årstaviken? Är vädret fint kan vi ju gå lite längre.

• Frill

Glömde ju säga grattis till alla lyckade nätter!

Och Lillen, lycka till med jobben!

Soffy, jag tyckte det lät som om du hade ett nytt jobb som du skulle börja på snart?

Plutten, Östgötakällaren är favorit även här. Vi hade vår tex första dejt där Och nu har mina föräldrar också fått det som Stockholmsfavvo och går dit utan oss ibland när de är här.

Emma, låter lite jobbigt med matningen. Det underlättar ju om båda duger.

• Frill

Fyy, såg ni Kalla fakta? Lilla fina tjejen som blivit hjärnskadad av Ehec-bakterier i smörgåskorv

Zul, det låter inget vidare med foten, men bra med promenadskor!
    Vi får gå så långt som du orkar helt enkelt.

Om fler vill hänga på är det bara att möta upp oss vid Gullmarsplan klockan ett i morgon.

• Frill

Lider med er som haft dåliga nätter. Här verkar det faktiskt gå åt rätt håll. Adam somnade som vanligt igår kväll, vaknade 23 men somnade om direkt han fick nappen, och vaknade sen inte förrän vid femtiden, då han fick amma och äta ersättning. Sen sov han till åtta! En matning på hela natten alltså!

Murgrönan, fasen vad surt!

Lillie, stackars F! Det brukar ju bli bättre ganska snabbt när man får antibiotika. Hoppas på det.

Swe, blev frisyren bra? Blev det page?

Jag var hos läkaren i förmiddags och fick höra att jag ska ta bort tre(!) födelsemärken. Jag som är hudcancerhypokondriker redan som det är. Men skönt att jag äntligen gick och kollade iaf.

Sen hade jag och Zul en lugn och skön eftermiddag med promenad först och sen fika i soffan. Tack för det Zul! Agnes är så söt, måste föra över bilderna till datorn.

Och nu är det, som vissa redan har noterat, helg! Hurra!
    Nu ska jag jobba medan A sover. Ett försiktigt hurra till det med.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6