Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
sole: ja, så ska vi göra. Men ändå, jag är nervös! hönsmamma...
sole: ja, så ska vi göra. Men ändå, jag är nervös! hönsmamma...
Lillen: jag har inte använt smör i Alvins mat, utan rapsolja. Har hört att det är ingen fara att ha saltat smör, det är så himla lite! Så du behöver inte köpa osaltat (om du inte ska ha jättemycket smör i förstås, men det hade du inte inte fått några order om, eller hur?)
sole igen: Ska utvärdera mosboken sen! Du får gärna titta i den nästa gång vi ses.
Frill: Det där lät ju jättegott! Jag älskar lax. Alvin har fortfarande inte ätit något animaliskt, han smakade kycklingpurégryta (på burk) en gång och såg ut som att han skulle spy... jaja, ska bli mer sånt snart! Framför allt fisk (eftersom jag är en fiskätande vegetarian)
Jag har också lagat nytt mos, skrev receptet i recepttråden:
www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23905626.html
Det blev HUR GOTT SOM HELST! Och Alvin åt massor. Kul! det här receptet var alltså INTE från Mosboken, utan egenpåhittat.
Björklöv: Å, jag lider verkligen med dig. Det finns nog ingenting som är så förödande för humöret som sömnbrist. Jag vet inte heller hur man gör för att få sin lilla älskling att förstå att på natten sover man och äter gör man på dagen. Hmm.. kanske Viktor kan ha en liten sömnlektion för Alvin och Klara?
Sole: Det finns små (200 ml tror jag det är) matlådor på Granit som tål frys och micro, och de är helt vattentäta, man kan vända dem uppochner utan att något läcker ut, perfekt! Men jag hade bara tre och det blev mer mat än så, så resten frös jag in i små engångsmuggar på 1 dl (med lite folie som lock)
TH: det lär kul! Är det alldeles fullt med barn? Jag har aldrig hört talas om det, kan det vara så att det är nytt och inte så många upptäckt det? Det kanske är mest för lite äldre barn än våra, men vi går dit ändå tycker jag. Kan ju vara ett bra ställe att träffas på när våra småttingar inte längre kan sitta still i famnen (vilket de ju typ inte kan längre...)
Bianka: Bra att du bokat kvarnen. Det är ju lite lugnt där vid 19.30-tiden, men sen kommer ju mer och mer folk. Haha, när jag var 18 och stammis där brukade vi gå dit vid 20 bara för att det inte vara några dörrvakter då. Sen vid midnatt när det började bli riktigt proppfullt hade vi varit där i 4 h redan och blivit lite sliriga...
Jag tror inte att jag äter förrätt, brukar aldrig orka det! Sparar hellre lite plats till dessert
Hellur: Jag gick också upp toktidigt idag (kl 5) men somnade om vid 7 och sov till 9. Imorgon får Dan gå upp.
NU ska vi måla Alvins rum!
hej hej, i likhet med Frill myser vi inne idag i regnet... Var ute en sväng och köpte mer färg till lager 2. Men det blev jättefint med första lagret iaf!
Sole: det är klart att du får! Det är väldigt grönt. Men det är fint!
Idag har jag sovit till 8.30, vilken lyx! Jag menar allvar.
zul: vad härligt! Jag vill också vara i frankrike och äta goda grönsaker och goda efterrrätter!
Alvin har satt sömnrekord idag, 2 långsömnpass under dagen: det första på 1 h 20 min, det andra på 2 timmar. Sen somnade han för natten kl 18.05! Sjukt! Och hela dagen har han varit kinkig och svårroad och dessutom ätit väldigt dåligt (vilket är ovanligt för min lilla knubbsäl). Så jag undrar vad allt det här beror på... jättetrött, gnällig och dålig aptit...
Nu sitter jag och väntar på att Dan ska bli klar med middagen. Varför går helgerna alltid så fort? Man längtar hela veckan och så blir det fredag, och vips så är det söndagkväll igen.
Vad ska ni göra i veckan då, tjejer?