Inlägg från: bianca2 |Visa alla inlägg
  • bianca2

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

God morgon!
    Inatt har A sovit 19.30-07.30 utan att vakna synd bara tt man själv inte gick o la sig samtidigt
    Killen får sovmorgon idag. Han har jobbat så sjukt mycket den här veckan o e helt slut + att jag ska på 30-års fest ikväll och vill inte bli väckt imorgon bitti
    Önskar jag hade lite mer mammapengar - e grymt sugen p åatt åka in till stan o shopa!!!
    kram på er o ha en mysig lördag!!

• bianca2

SWE - usch, jag känner med dig. Tyvärr har jag ju inte såmånga superbra råd. vet inte riktigt vad vi gjort så att A sover så bra. Fast om han vaknar på natten - vilket han ju självklart gör ibland - så får han aldrig mat. vi kör inte As mettod utan vi tar upp o vaggar honom. jag ligger i soffan A ovanpå mig. kommer inte ihåg om det blev protester när vi började m det o slutade att ge mat. men nu äter han aldrig inna 07 (oftast får han första mål mat vid 08) och det funkar. för mig är det ok att plocka upp o karam honom o vagga honom de gånger han vaknar på nätterna. det händer ju mer o mer sällan.
    kram på dig!!!

• bianca2

jag hade oxå super igår! 30-års fest! bara tjejer o massa drinkar
    sov äna till 10 idag. kram på er!

• bianca2

swe - åh! jag skulle oxå vilja plocka produkter på makeupstore. de har superfina grejer tycker jag. men dyrt för mig. själv köper jag bara låg budget produkter på hm. aldrig en mascara som kostar över 75 kr.
    perfekt att göra nu innan vår utekväll

någon annan än jag som e sugen på att börja jobba igen? jag tycker det e underbart att hänga med A och med er så klart men snart måste jag få intellektuell stimulans. klart att ni alla är fantastiska men jag känner att jag måste göra nytta!!! ja´g är ju van att ha hand om typ 150 elever o komma på kluriga diskussioner o uppgifter i filosofi, religion o litteratur. och för tillfället blir det ju inte så många hetsiga diskussioner om dödsjhälp, fri vilja etc utan mest bebissnack...
    jag kommer säkert få panik i januari när jag väl börjar men just nu ser jag fram emot det!!! vet i alla fall att jag sboslut inte vill vara hemmafru!!

• bianca2

Jag menar ju självklart inte att ni inte är intelligenta och intellektuella men när vi ses blir det ju självklart mycket bebissnack eftersom det är det som tar upp vår vardag nu och vi alla är mammalediga. och jag vill ju diskutera det med er eftersom jag själv är helt fokuserad på det. det är ju inget fel med det men nu börjar jag bli redo att börja jobba

• bianca2

hej!
    vi ska till koh lanta i 2 veckor. ang vagn tror jag vi ska köpa en begagnad sulky som inte gör ngt om den går sönder. har hittar massor för runt 200 kr. jag har ju varit på koh chang po det finns inte många ställen man kan köra vagn på så jag tror det e bra att ha m något sele/babybjörn.

ang om det blev som man trodde innan. NEJ - jag tycker faktiskt det blev mycket lättare!! jag oroar mig mindre och är mycket mer avslappnad. hurra!

ang smink igen: jag använder ju bara mascara o kajal + påfest ngt glittrigt o läppglans.
    puder eller foundation har jag aldrig använt och jag tvättar bort sminket med vanlig tvål. så jag är nog inte så dyr i drift...

kan tyvärr inte följa med idag. hade varit mysigt

• bianca2

j79: ändrade planer för mig! kommer gärna en sväng

• bianca2

Hej!
    Hoppas ni hade trevligt idag ( e jag säker på att ni hade
    Tack lillen för promenad o fika i solen
    nu har jag städat lite. tråkigt...
    jag hoppar bion imorgon. ska träffa några gamla kompisar.

kram

• bianca2

jag e så himla töntig!!! killen åkte till smålandkl 20.00 ikväll. han kommer hem imorgon men jag saknar honom redan. suck...

• bianca2

Hej!

har xå haft en dum natt. a vaknade till vid 02. ibland gör han ju det menjag brukar ju oftast kunna krama om honom så somnar han om på en gång men inatt tog det två timmar!!! sen sov vi till 08.30 och den från 09.15 till 10.00 är ändå helt slut. och jag som ska träffa kompisar o dricka öl ikväll...

jag ses oxå gärna imorgon men efter 13. kan ni då?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6