• Indianica

Vad innebär seminarium?

Ska för första gången ha litteraturseminarium imorgon och det står i våra papper det vi ska läsa på innan, att vi ska fundera ut en diskussionsfråga mm, men det står inte om det är ok att ta med anteckningar dit. Jag uppfattar det hela som en övning inför tentan om 3 veckor, litteraturen är nämligen densamma. Men vad tror ni, ska jag maila läraren eller "ska" man veta att det är ok att anteckna lite och ta med stödord? Hur brukar det gå till?

• Svar på tråden Vad innebär seminarium?
  • Mornie Alantie

Nu har jag aldrig varit på ett literaturseminarium men jag skulle bli förvånad om ni inte fick ha anteckningar med er.

• sakoline

Jag hade med mig anteckningar på seminarierna, när jag läste engelsk litteratur.

• giftgrodan

på alla seminarier jag varit på har man fått ha med sig vad som helst. Huvudsaken är ju att man kan diskutera om vad det nu är som ska tas upp.

• Skarpa

De seminarier jag har varit på, har det varit helt okej, och till och med förväntat, att man har med sig både antekningar och litteratur till. Syftet har varit att diskutera både med studiekamrater och lärare, för att därigenom lära sig och fördjupa tankegångarna kring ämnet. Att utbyta tankar för att få tillgång till så många olika aspekter, så att säga. De har också varit examinerande, så det har varit viktigt att vara påläst, så man kan hänge med i, men också aktivt delta i, diskussionerna.

The member formerly known as Glas
  • Skarpa

(Examinerande i den bemärkelsen att seminariemedverkan har varit obligatorisk och har legat till grund för en del av betyget)

The member formerly known as Glas
Svar på tråden Vad innebär seminarium?