• Kajsan

Mötesplats för alla Bugaboo fans del 8

Välkomna att tjattra vidare om Bugaboo och andra saker som gör livet lite roligare

Tidigare trådar:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    Del 3: beta.familjeliv.se/Forum-3-141/m6101713.html
    Del IV: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8009276.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m10060870.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m15213777.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m18310712.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21678539.html

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Modeller:
    - Frog (finns inte att köpa i butik men i USA)
    - Gecko
    - Cameleon

Syjuntatråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Bugaboo faq :www.familjeliv.se/Forum-3-141/m22888253.html

• Svar på tråden Mötesplats för alla Bugaboo fans del 8
  • mini2007
    Såphia skrev 2007-11-10 11:08:04 följande:
    Nu har jag och maken monterat ihop vagnen. Var ganska lätt faktiskt! Ovanpå liggdelsbottenplattan (den av trä) låg ett pappersark, tunt sådant. Den tog vi bort.. (Har den kvar) Var det bara ett embalageskydd eller har den ngn funktion. Vidare fanns en svart tunn plastskiva kvar när allt var ihopmonterat. Har för mig att det bara var ett embalageskydd det med. Någon som vet?En fråga till: Vi har fått en Skip Hop dash från USA. Hur hänger man den bäst på vagnen. Det finns två olika fästen på skötväskan och jag fattar inget! Ngn som har en förklaring eller ännu bättre, ett foto?Har foto på vagnen i mitt galleri, för er som vill se!
    När köpte du vagnen? Stämde alla art.nr på chassi och ram med eran manual?
  • Kajsan

Fråga åt en kompis ( fast jag själv haft båda sorters åkpåsar och inget minne).
    En lodger bunker- Elodie åkpåse , vilken är störst?
    För ett normalstort eller lite långt barn på 1.5 år, är bunkern för liten?

• milimina

bunkern är nog inte för liten, men själv valde jag att köpa bugaboos egna nu för att den kändes smidigare för ett barn med spring i benen men alla är ju inte som junior. tack o lov

(tyckte det verkade enklare tvättmässigt också med fleecefoder jfrt med teddy)

• Såphia
    mini2007 skrev 2007-11-10 19:26:52 följande:
    När köpte du vagnen? Stämde alla art.nr på chassi och ram med eran manual?
    Vi köpte vagnen för 12 dagar sedan, fick hem den igår. Alltså nya chassit. Har ingen aning om artikelnr kontra manual. Följde manualen och det var inga som helst problem!

Shoegirl: Den plastplattan jag menade är inte den som sitter i varukorgen. Det sitter mer eller mindre fastmonterad och är mycket hårdare än den plattan som "blev över" när monteringen var färdig. Plattan är rektangulär och sladdrig. Låg överst i kartongen och misstänker därför att det var ett rent skydd. Tack för all hjälp ändå!
  • Såphia

Måste bara berätta en sak. Mitt ex ska bli pappa nästan samtidigt som jag ska få min knotte. Hans sambo kommenterade tydligen (enl min make) vår nya bugaboo med att "den skulle hon aaaaldrig kunna ha, eftersom den var så liten i liggdelen". Själv har hon köpt en UJ, ha ha! Hon kommer få svälja sitt påstående när hon inser hur mkt mindre liggdelen är i UJ:n! Vissa måste uttala sig, trots att de inte har fakta!

• Såphia

Dessutom är det tredje barnet för min del och en uppsjö vagnar senare. Alla som jag varit mer eller mindre rasande på, allt från emmaljunga till brio. Kan liksom det där med vagnar och var MKT noga med vilken vagn jag skulle välja till min trea!

Hennes bebis är hennes första, ändå vet hon såklart bäst. Trots att jag inte bett om hennes åsikt. Roligt!

• mini2007
    Såphia skrev 2007-11-10 23:20:24 följande:
    Vi köpte vagnen för 12 dagar sedan, fick hem den igår. Alltså nya chassit. Har ingen aning om artikelnr kontra manual. Följde manualen och det var inga som helst problem!
    Ok, tror du att du kan kolla i din manual? *tjatig*
    På sidan 4 under "viktigt" punkt 2 "Den här bruksanvisningen gäller för Bugaboo Cameleon artikelnummer 70100" Mitt chassi nr är 70200, samma för dig?

På sidan 5 under "VARNING" punkt 11 "Använd enbart ramen för Bugaboo Cameleon med ramnummer 70101 på ett chassi med delnummer 70100, då annars farliga situationer kan uppstå." Mitt ramnr är 70101, men chassinr 70200!
    Grejen är den att jag har köpt vagnen begagnad, så då blir jag lite nojig att nåt inte ska passa ihop och så vips skadas min lilla guldklimp för att mamma gjort fel. Kanske jättefånigt, men det är första barnet som kommer, så om det bara är så att de inte uppdaterat manualen vad gäller artnr så...

Ramnr står på en silverplatta på insidan av ramen i mitten, högst upp (väldigt diskret:D), jättelätt att kolla även om du har liggdelen på! Och chassinr på mittenpinnen av chassit, bara att knäppa av liggdelen så ser du det. Och manualen har du väl inte hunnit gräva ner på manualernas kyrkogård ännu?
    Jag skulle verkligen uppskatta om du (eller vem som helst som nyligen köpt sin vagn i "affär"!) kunde hjälpa mig så att jag kan släppa det! Har två veckor kvar, måste få tid över till allt annat som jag snöat in på :)
  • scheeta

ÄNTLIGEN har min kille Jack oxå ett bugaboo åk!!!
    Det blev en cam sand bas med denim topp och suflett
    Fick ett visnings ex för 7900 ink denim klädseln och mugghållare..Känns som ett helt ok pris tycker jag..
    Nu skulle jag vilja ha tag på varukorg i denim..Några heta tips vart man hittar det??

• nando
    mini2007 skrev 2007-11-11 01:18:14 följande:
    Såphia skrev 2007-11-10 23:20:24 följande:
    Ok, tror du att du kan kolla i din manual? *tjatig*På sidan 4 under "viktigt" punkt 2 "Den här bruksanvisningen gäller för Bugaboo Cameleon artikelnummer 70100" Mitt chassi nr är 70200, samma för dig?På sidan 5 under "VARNING" punkt 11 "Använd enbart ramen för Bugaboo Cameleon med ramnummer 70101 på ett chassi med delnummer 70100, då annars farliga situationer kan uppstå." Mitt ramnr är 70101, men chassinr 70200!Grejen är den att jag har köpt vagnen begagnad, så då blir jag lite nojig att nåt inte ska passa ihop och så vips skadas min lilla guldklimp för att mamma gjort fel. Kanske jättefånigt, men det är första barnet som kommer, så om det bara är så att de inte uppdaterat manualen vad gäller artnr så...Ramnr står på en silverplatta på insidan av ramen i mitten, högst upp (väldigt diskret:D), jättelätt att kolla även om du har liggdelen på! Och chassinr på mittenpinnen av chassit, bara att knäppa av liggdelen så ser du det. Och manualen har du väl inte hunnit gräva ner på manualernas kyrkogård ännu?Jag skulle verkligen uppskatta om du (eller vem som helst som nyligen köpt sin vagn i "affär"!) kunde hjälpa mig så att jag kan släppa det! Har två veckor kvar, måste få tid över till allt annat som jag snöat in på :)
    Jag har köpt min vagn i butik på Bonti i Sthlm och mitt ramnummer är 70101 och chassi nr.70200.
    Det borde ju bara vara manualen som är lite efter men som sagt så är man ju lite orolig att någon "farlig" situation kan uppstå och det vill man ju inte...

Någon mer som har likadant problem?
Svar på tråden Mötesplats för alla Bugaboo fans del 8