• Vive

Tvättar ni bebiskläder i Sköljmedel?

Vad ska man göra med bebisens kläder? Tvättar ni dem i något speciellt tvättmedel eller kör ni samma som till vuxna ( jag menar, kör ni typ sensitive/utan doft) samt samma fråga gällande sköljmedel. Vissa luktar ju ganska starkt, hur påverkar det bebben?

• Svar på tråden Tvättar ni bebiskläder i Sköljmedel?
  • Mitt hjärta är hemma

Jag kör alltid parfymfritt oavsett till vem och har tvättat alla bebiskläderna utan mjukmedel. Fast jag kommer nog vara mindre restriktiv med mjukmedlet sedan. Tänker mig att använda tygblöjor dock, och de skall tvättas utan sköljmedel för bästa sugförmåga.

• saris

Jag är själv allergiker och det enda tvättmedlet som funkar på mig är Neutral. De har även sköjmedel (utan parfym även det såklart) men jag tvättar bara handdukar och sängkläder i det tycker det är helt onödigt till kläder. Filtar till bebisen kan jag nog tänka mig att använda sköljmedel till.

• ullis79

Vi har alltid haft samma till oss som till barnens kläder.
    Viacolor exvis. Aldrig haft några problem!

Om man bara doserar rätt så ska det väl inte vara nåt problem?!

• Strawbaby

Vi använder inte sköljmedel till våra kläder och tänker heller inte använda till bebisens.

• Virriga familjen

Vi har tvättat med vanligt tvättmedel men inte använt något sköljmedel. Har torktumlat allt så det blir väldigt mjukt ändå.

• skojsan

Samma som till övriga familjen: oparfymerat tvättmedel och inget sköljmedel. Använder mest bomullskläder så det behövs inte sköljmedel.

• Vive

Är det bara jag som är tramsig?
    Jag tycker inte att kläderna luktar rent om man använder oparfymerat tvättmedel och inget sköljmedel.
    Får väl prova kanske...

• selma1980

Vive, jag känner precis som du... men får väll testa och se, men jag vill känna att det luktar rent om kläderna.

• strojes

Här används Skona parfymfritt tvättmedel och sköljmedel till hela familjens tvätt.

• Konvaljen

vi har tvättmedel med lite lukt och sköljmedel som är oparfymerat. Tycker allt luktar så syntetiskt annars, känns fräschast utan parfymtillsats

Svar på tråden Tvättar ni bebiskläder i Sköljmedel?