Resept på chili cheese?
Någon som har det, eller på vanlig färskostfylld paprika. Gärna stark!
Typ som dom som finns på burger king, är ju så gott!
Någon som har det, eller på vanlig färskostfylld paprika. Gärna stark!
Typ som dom som finns på burger king, är ju så gott!
Mmmm vad gott!!!! Puffar lite!!
Inget recept men Chili Cheese finns att köpa i vissa coopbutiker i frysdisken.
Annars kan man ta jalapenos på burk och fylla med färskost. Därefter doppar man dom i uppvispat ägg och ströbröd och friterar sen. Också mumsigt.
Åååhh gott!
Chili Cheese-krydda kan du dessutom hitta på aromia.se, den är suveränt god! Gör en färskoströra med philadelfia, chili cheese-kryddan, finhackad jalapeno & fyll just jalapenos med detta, in i ugnen ca 5-8 min! lägg upp på snyggt fat & servera som tilltugg till öl! En "stark" höjdare om man gillar "hot hot"!
Det är ett företag som heter McCain som gör chili cheese och fler liknande produkter. (www.mccain-nordic.com) Jag mailade dem och fick följande svar: "Tyvärr så finns vi väldigt begränsat inom detaljhandeln, men du kan hitta några av våra produkter på en del Willys butiker samt på en del större ICA butiker. Dock inte inom Coop, du får gärna fråga efter våra produkter för vi säljer gärna till alla som önskar köpa av oss, butiker vill säga."
Här kommer ett recept som jag hittat på själv
Alla som smakat dom tycker dom är KANON GODA!
Chilli chees!
1 pack cheddar ost, färdig skivad (sån man har till hamburgare).
½ stor burk philadelphiaost.
½ burk jalapenos (santa maria)
FINRIVEN gouda ost till lagom konstístens.
Mixa ihop, cheddar och philadelphiost med stav mixer, blanda i hackade jalapenos och finriven ost till lagom konsistens. (det ska gå att rulla bollar av massan)
Låt stå i kyl minst 1 timme.
Ta ut och rulla till bollar, rulla i mjöl sen i vispat ägg och sen i ströbröd, in i kylen 1 timme ytterligare. Ta ut dom doppa i ägg en gång till och rulla i ströbröd.
Ställ in i kyl en timme till innan dom ska friteras.
Fritera på lagom värme tills dom är gyllen bruna.
Servera varma!
jag har bara testat och fritera dom, tror inte det blir så bra i ugnen, tror dom blir ganska så torra utanpå, men om du testar vill jag gärna veta hur det blev