• Anonym (L)

Jävla Handelsbanken

Som säkert redan många hört så har ju handelsbanken dragit pengar från massa konton. Min sambo och jag hade drygt 3000 kr kvar att leva på denna månaden... alla dessa pengar satt på hans konto. I fredags var allt frid och fröjd, vi gick till bolaget och handlade lite öl o cider till helgens kräftskiva, inga problem för att senare handla lite mat och annat. När vi stod i affär och plockat ihop vår mat och allt annat och han skulle betala så funkade i kortet. Dom i kassan kunde inte säga vad det berodde på så vi fick lämna tillbaka alla varor. Vi gick till bankomaten i hopp om att få ut pengar där, men det gick inte heller, kunde inte ens få ut ett kontutdrag... grrr. Vi har testat kortet under hela helgen men det har inte funkat. Idag fick vi reda på detta om att banken dragit pengar från en jävla massa folk men vi har även hört att det nu ska vara åtgärdat och att folk ska ha fått tillbaka pengarna men vi har fan inte fått tillbaka ett öre. Sambon gick till handelsbanken i den staden han jobbar men där kunde de inte göra någonting. Han var tvungen att kontakta sitt egna kontor. Det enda dom kunde se att var att han hade 22 kr på kontot. Så sambon ringde sitt bankkontor och fick svaret att dom inte kan göra något där heller om han inte kommer in till dom. Eftersom sambon jobbar i en annan stad måste vi nu vänta tills på torsdag innan vi kan göra något eller få några pengar tillbaks. Jävla skitbank, nu är jag så arg. Vi har 22 kr att leva på och dom kan inte ens återställa det dom ställt till med!!!! Och sambon blev dessutom idiotförklarad i telefonen av banken för att han inte har någon internetbank.
    Några fler som blivit drabbade???

• Svar på tråden Jävla Handelsbanken
  • Anonym (idioter)

Inte drabbad, men jag skulle bytt bank omedelbart efter en sån hantering!

• Anonym (L)

Ja, jag är så arg nu så det kokar i mig, vi har inte ens råd att köpa blöjor till lilltösen. Själv har jag swedbank och ska prata med sambon om inte han också kan byta till den banken.

• Nazeeya

Jag är inte drabbad, men har Handelsbanken, och är inte alls nöjd.
    Jag sitter med en räkning som ska betalas senast idag, och den förbannade Internetbanken funkar inte idag heller. Det har strula så jäkla mycket nu!

Byt bank! Det tänker jag göra!

• Anonym

nu funkar handelsbanken igen efter en hel dag utan funktion....inte ens dom på banken kunde använda sina datorer idag....å alla  mina pengar satt på sparkontot, så typiskt, nu skulle ja ju bara handla lite saker men ville föra över pengar ändå. förstår er som måste köpa viktiga saker å det inte funkar. Skitbank...

• Anonym (KostaBoda)

Jag råkade ut för samma....arg så jag kokade!! Gick inte att ringa dit och inte komma in på internet...kul fredagkväll när man inte hade mer än 50 kr i plånboken och hade tänkt äta lite gott.

Svar på tråden Jävla Handelsbanken