Inlägg från: lallaren |Visa alla inlägg
  • lallaren

Siameskatter?

Hej! Jag är tokig i siameser, de är sååå fina! De är mer krävande och måste uppfostras för att inte bli elaka (som många tror att de är). De är mer som hundar kan man säga, fast man behöver inte rasta dem :)

Till dina frågor: De kräver uppmärksamhet men även regler. De funkar bra med huskatt (nja första dagarna kommer de inte gilla varandra). Barn vet jag inte, men det borde väl inte vara några problem. Självklart kan man ha dem som sällskap, man behöver inte ställa ut dem om det är det du menar.

Mitt tips är att gå till en uppfödare och hälsa på. Då får du en uppfattning om hur de är.

Lycka till!!

• lallaren

Om man inte vill ha utställningssiameser ska de inte behöva kosta 5000. Mina kostade 2000 vardera. Egentligen skulle jag ha betalat 4000 för den andra men uppfödaren tyckte att då de i mina ögon skulle vara lika mkt värda fick jag betala lika mkt för den andra. Kanske var det även för att hon ville att jag skulle ha två katter istället för en ensam.

Uppfödaren jag gick till hade flertalet hundar och katter av olika raser. De trivdes alla tillsammans. Så det är nog väldigt individuellt om siameser gaddar ihop sej mot huskatter eller inte. Men man får nog vara uppmärksam.

Ring en uppfödare och se vad de säger!

Åååh nu vill jag också skaffa siameser igen!!

• lallaren

Gladiator,
    Den blir inte billigare för att du väljer att ha den som sällskap, men du kan då välja att köpa en som inte anses som lika snygg och på så sätt få den billigare. Snygg bild förresten.

Svar på tråden Siameskatter?