• Stampe

Vart kan jag hitta regnkläder till vuxna?

Med tanke på detta eviga regnande är jag på jakt efter en regnkappa till mig själv. Trodde att det skulle vara lätt att hitta i butikerna, men icke. Känns som om jag har frågat överallt. Så hjälp mig nu. Vart kan jag hitta snygga regnkläder till vuxna?

• Svar på tråden Vart kan jag hitta regnkläder till vuxna?
  • Lola Jämtland

Regnkappa?
    Ingen aning....

Regnställ finns iaf på typ sportaffärer.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Stampe

Regnställ är säkert helt underbart när man är ute och leker med barnen, men jag är mer ute efter en regnkappa jag kan slänga på mig när jag cyklar iväg till tåget. Känns lite krångligt med regnbyxor då.

• Lola Jämtland

Fast...blir inte byxorna blöta om det regnar o man bär regnkappa?
    Allt rinner ju neråt lixom....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Stampe

Jo det har du säkert rätt i, men jag kanske är lite torrare än vad jag var när jag klev på tåget idag .

• Stampe

Tack Mikah, hade faktiskt inte tittat där.

• Mikah

Varsågod. Det är nog inte det första stället man tittar på

• SeTa

coop har regnställ för vuxna.
    Sen om det är så snyggt är ju en annan sak..

• bambigirl

Ica maxi har en ganska snygg kappa i svart och vitt just nu. Dessutom fanns det matchande stövlar.

• Stampe

SeTa: Ja man vill ju gärna att den ska sitta någorlunda bra också . Men det är värt ett försök att kika på Coop.

Boothwalker: Bra ideé. För vart har alla snygga regnkappor tagit vägen?

• Stampe

bambigirl: Blir en tur förbi Maxi också då .

• Goalie

Granngården har. Men, hur snyggt det är vet jag inte...

• Boothwalker

Och inte nödvändigtvis så dyrt =) Jag har ett illoreanget som jag köpt på Karlsson i Högsby. Men visst sneglar jag lite på regnställen på secondhand =) Mina regnbyxor har jag i alla fall köpt begagnade. Fast jag kan inte påstå att jag använder dem ofta. Är jag ute i regnet så är jag det med de kläder jag har på mig =)

Stampe skrev 2007-09-10 19:03:48 följande:
    SeTa: Ja man vill ju gärna att den ska sitta någorlunda bra också . Men det är värt ett försök att kika på Coop.Boothwalker: Bra ideé. För vart har alla snygga regnkappor tagit vägen?
  • JaneAusten

Såg (konstigt nog) en jättesnygg regnkappa på Ica Maxi häromdagen. Den var vit med svarta mönster i och såg ut som en glansig trenchcoat. Det fanns matchande höga gummistövlar till.

• Stampe

Tack för alla tips! Blev en tur till stan idag igen och tillslut hittade jag en regnkappa på Ica Maxi. En rosa. Den enda som fanns kvar i min storlek. Fanns dock inte matchande stövlar till den, men det kanske går att hitta med tiden .
    199:-, helnöjd!

Svar på tråden Vart kan jag hitta regnkläder till vuxna?