• Anonym (undrar)

    Utredningshemmet Skogsdungen (umeå)

    Är det någon här som känner till det och kan berätta lite kort om det?

  • Svar på tråden Utredningshemmet Skogsdungen (umeå)
  • snallis

    Jag har varit på studiebesök där du kan skriva till mig om det är nåt speciellt du vill veta så ska jag svara efter bästa förmåga.

  • Anonym (undrar)

    snallis. tack, men det jag främst vill veta är hur de boende där har upplevt det att vara.
    det mesta om hur det ser ut och så vet jag. men det är aldrig riktigt samma sak som om man bor där... :-/

  • Anonym

    Har själv inte var på skogsdungen men min syter samt en vän har vart där.
    De upplevde som lite på passde i vissa peioder,situatoner i bald som om de inte riktigt viste var pesonalen hade för avsikt med allt då främast vistelsen på skongsdungen.

    En av två jag känner som vart där vist inte riktigt vad hon skulle göra och inte göra upplevde lite konslat.

    Att beöka någon som är på skogsdungen ja det var blada känslor det tycket jag. Ofta undra personalen vem man var? varför man var på besök? etc
    Givetvis var man där för att besöka sin syter sin vän och dersa barn.

  • Anonym (undrar)

    hur upplevde dom att utredningen var på skogsdungen?
    hur gick det för dom efteråt? fick dom det stödet dom behövde?

  • Anonym

    Jo för min syster gick det jätte bra och gör det fortfarande. Hon fick just de stöd hon behövde.

    Dess värre gick det inte lika bra för min vän hon fick inget stöd alls utan barnet blev familjehems placerat på grund av att man ansåg att mamma en klara av att tillgodse barnets känslo mässiga behov. Vilket jag har svårt att förstå.

    Bäge två upplvede de utredninge på skogsdungen som arbetsam jobbig på många olika sätt.
    Fram för allt en rädsla för att att inte duga som föräldre i en konslad situation där de kände sig övervade.

  • Anonym (undrar)

    Jag har nyligen kommit i kontakt med en förening som granskar just skogsdungens ärenden. Många av fallen är som du beskriver din väns. Exakt samma formulering.. Konstigt.

  • Anonym

    Får man fåra vilken förening är det??? Nyfiken kanske min vän vill komma i kontak med den föreningen??

Svar på tråden Utredningshemmet Skogsdungen (umeå)