Få ut mer pengar på bankomaten?
Jag har 227 kr på mitt Nordea personkonto. Kan jag få ut 300 kr i bankomaten? Eller är det bara om man har typ 270 kr eller så? Någon som själv provat och vet?
Jag har 227 kr på mitt Nordea personkonto. Kan jag få ut 300 kr i bankomaten? Eller är det bara om man har typ 270 kr eller så? Någon som själv provat och vet?
Kan du ta ut lite borde du kunna ta ut nästan 100 mer... Får du inte ut dem kanske du kan ta ut det restrerande du har på kontot på typ Ica...
Anonym (panik) skrev 2007-09-10 19:00:02 följande:
det funkar inte med nordea tyvärr... men om du tex har 5 kr på kortet så kan du tanka bilen på nordea kortet å backa det...
men inte rena pengar...
skaffa ett eurocard eller nåt. Finns ingen övre köpgräns utan du kan köpa vad tusan du vill, så länge du betalar fakturan månaden efter.
Anonym (norr) skrev 2007-09-10 19:04:11 följande:
Jag har alltid haft nordea och då har jag kunnat ta ut upp till nästa hundring. Men som sagt, det beror säkert på vad det är för typ av konto.
Jag levde på den sista hundralappen på gymnasietiden Men jag har för mig att det kostar nån avgift om inte det man ligger minus betalas tillbaka ganska snart.
Ja det beror nog på vilket kort du har. Jag har alltid haft nordea (personkonto), och när jag var yngre hade jag ett visa electron-kort via dem. Då kunde jag ta ut så att jag hade minus på kontot (hade jag 1kr kunde jag ta ut 100 kr) utan att få någon straffavgift. Nu har jag vanligt visa-kort, och kan inte ta ut mer än vad jag har, spelar ingen roll om jag så har 99kr99öre kvar på kontot. Nån gång har det blivit fel och jag har fått minus ändå, och då har det kostat mig nästen 100 kronor.
Om du brukar kunna ta ut mer än vad du har, så kan du nog ta ut upp till 99 kronor för mycket
Om du funderar på att byta bank för att kunna övertrassera kortet med en ynka hundring varje månad... Är det inte läge att kanske fundera på ekonomisk rådgivning istället?
Anonym (panik) skrev 2007-09-10 19:00:02 följande:
med maistro då går det på swedbank att ta utt jämna pengar..
Jqag har swedbank å får bara ut jämna hundringar alltså inte 100 om jag har 79!
Förut räckte det att man hade en krona så fick man ut en hundring, men det är borta...