• tessan8micke

Gamla barnprogram, HJÄLP!

Jag blir snart tokig, behöver hjälp med några barnprogram som jag bara minns väldigt svagt från när jag var liten.

Det första minns jag bara frasen "Nu måste vi fara, ajööken adjöö". Vad är det ??

Sen minns jag något med några barn (tecknat) som hoppar i typ en skattkista som flyger iväg.

Och den sista är en uggla som sitter på en gren, har fått för mig att det programmet är från 70-talet, men jag vet inte..eeh, ja det är det enda jag minns..

Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Gamla barnprogram, HJÄLP!
  • krakel

Nr1 inte en aning
    Nr2 Boktipset??
    Nr3 i fablerna värld???

• Linda 23

Den sista är iaf från A till Ö tror jag.

♥Tindra -03 Elias -06 Kotten BF okt -07♥
  • Linda 23

Alfabetståget/resan på första...

♥Tindra -03 Elias -06 Kotten BF okt -07♥
  • Nettis1975
    krakel skrev 2007-09-10 20:22:00 följande:
    Nr1 inte en aningNr2 Boktipset??Nr3 i fablerna värld???
    fablerna kanske det var ja
  • tvontheradio

nummer ett är lennart hellsings abc, det var ett tecknat tåg med ansikten och sång som gled på ett räls genom ett tecknat berg och så jsöng dom nåt och när allt var slut sjöng dom ajöööken adjööö....

nummer två är boktipset, finns att hitta klipp på youtube, tecknade gubbar sätter sig i en kista och glider upp i himlen.

nummer tre är från a till ö, "teskedsgumman" hedvig hade en näsa som växte om hon inte visste vad ett ord betydde, ovanför hennes hus bodde en uggla som hette ----- han kunde minsann varje ord han. och lärde hedvig ett ord varje program, eller om det var fler.

• lurv

Den sista låter som fablernas värld och inte från A till Ö. Ugglan i från A till Ö satt ju på taket. Kommer du ihåg om ugglan var tecknad eller en utklädd människa?

• tessan8micke

Åhå, tack för hjälpen! Nån som vet om man kan se dessa program nånstans på nätet?
    Min sambo fattar inte alls vad jag pratar om, han minns inget av dom.

• tessan8micke
    lurv skrev 2007-09-10 20:26:06 följande:
    Den sista låter som fablernas värld och inte från A till Ö. Ugglan i från A till Ö satt ju på taket. Kommer du ihåg om ugglan var tecknad eller en utklädd människa?
    Det var inte en utklädd människa, vet inte om det var tecknat eller kanske om det var en låtsasuggla..?
  • Bettanspettan

Men resväskan som flög iväg hette inte det bara sagostunden? Inte boktipset.... Jag minns två olika signaturmelodier till dom programmen... Äh vet inte

• fruis

Jo, resväskan hette typ Sagostunden och då läste de en hel saga. Boktipset var ett annat program och där läste de korta snuttar ur böcker och gav, just det, boktips.

Svar på tråden Gamla barnprogram, HJÄLP!