• Sallybally

Fler som har, eller har haft, ont i magen vid tidig graviditet??

Hej!

Jag är gravid i 8e veckan. Har jätteont i magen, nästan hela tiden, och har haft det så i typ 2 veckor nu.

** Det är INGET missfall på gång.
    ** Det är INGET fel på graviditeten.
    ** Det är inte heller mag-katarr.

Någon annan som också haft ont i magen, i början på sin graviditet???

Smärtan känns ungefär som att man har ätit för mycket, som att man är obehagligt mätt. Har även mycket gaser i magen. Smärtan finns där från det att jag vaknar på morgonen, tills jag somnar på kvällen.

Skitjobbigt!

Ingen vet vad det är för fel. Barnmorskan sa att det kanske kunde vara livmodern som växer, men jag tvivlar på att det ska kännas såhär. Så ont ska det inte göra!

• Svar på tråden Fler som har, eller har haft, ont i magen vid tidig graviditet??
  • Anna m Hampus och liten i magen

Jag hade oxå jättemycket ont i magen, jag hade som magknip och hade oxå jättemycket gaser...Vet fler som har haft det så så jag tror inte det är nåt farligt. Det är väl omställningen i kroppen, tarmar osv...
    Grattis till magen förresten!

• enilorac

Det är jättevanligt..... Oftast är det växtvärk som beror på att livmodern växer. Man kan också få ont av spänd och gasig mage i början.
    Har haft så båda graviditeterna....

Kram C och C

• Sallybally

Hur länge hade du ont?? Hur länge ska jag stå ut med skiten...

Anna m Hampus och liten i magen skrev 2007-09-11 10:58:32 följande:

Jag hade oxå jättemycket ont i magen, jag hade som magknip och hade oxå jättemycket gaser...Vet fler som har haft det så så jag tror inte det är nåt farligt. Det är väl omställningen i kroppen, tarmar osv...Grattis till magen förresten!
  • Sallybally

Hur länge hade du ont??

enilorac skrev 2007-09-11 11:02:35 följande:
    Det är jättevanligt..... Oftast är det växtvärk som beror på att livmodern växer. Man kan också få ont av spänd och gasig mage i början.Har haft så båda graviditeterna....Kram C och C
  • Äntligen redo

Gokväll!

Måste säga att jag kände en lättnadens suck när jag läste din tråd. Jag har under två veckors tid (v 8-9) haft extremt ont i "matmagen" d v s lite högre upp precis under brösten. I lördags var det så illa att jag inte kunde ta mig upp ur sängen på hela dagen. Fick ligga i fosterställning och försöka få i mig lite knäckebröd...

Tror det har med tarmarna att göra även om det är en klen tröst när man väl ligger där i sängen! Igår och idag har jag peppar peppar mått bättre. Tänk på att undvika äpple (starka syror). Jag tror att det var det som utlöste min helvetiska lördag i helgen!

Kram krm

• Sallybally

Hejsan! Ja, det e fruktansvärt. Hoppas du blir bättre snart.
    Tar du någon medicin? Det låter verkligen som du har magkatarr. Då har man ont, där du beskriver och äpplen gör ont, när man har magkatarr.

Äntligen redo skrev 2007-09-11 18:33:39 följande:

Gokväll!Måste säga att jag kände en lättnadens suck när jag läste din tråd. Jag har under två veckors tid (v 8-9) haft extremt ont i "matmagen" d v s lite högre upp precis under brösten. I lördags var det så illa att jag inte kunde ta mig upp ur sängen på hela dagen. Fick ligga i fosterställning och försöka få i mig lite knäckebröd...Tror det har med tarmarna att göra även om det är en klen tröst när man väl ligger där i sängen! Igår och idag har jag peppar peppar mått bättre. Tänk på att undvika äpple (starka syror). Jag tror att det var det som utlöste min helvetiska lördag i helgen!Kram krm
  • Äntligen redo

Sallybally: Jag har aldrig haft magkatarr tidigare men min svägerska tyckte också att det lät som det när jag förklarade symptomen! I vilket fall är jag glad att jag inte känner något som helst symptom i matmagen idag heller! Ska fira med en shoppingrunda i em tror jag! Kram

• honky tonk blues

Jag hade ont i början.. rätt länge också.. tror jag hade ont till å från fram till v17.. men då hade jag ont i mitten där magsäcken sitter.. å det var inte magkatarr trots att min fd barnmorska påstod det..
    vet faktiskt inte vad det var/är, men man led ett bra tag där.. bara haft så när jag varit gravid, hade likadant i min förra graviditet (slutade dock i missfall). hoppas det går över för dig snart..

• kramanna

Jag hade jääätteont i början och var tvungen att springa hos läkare många gånger för jag var säker på att något hade gått sönder.
    Läkarna tänkte göra en titthålsoperation men fick i sista sekunden syn på nånting som visade sej vara ett par småsmå bebisar vilket ju var kul -
    men ont hade jag nog första 12 veckorna, ibland så att jag bara låg i fosterställning och grät. Inte kul, MEN det gick om

• Konvaljen

TS

Jag hade hemskt ont i magen i början. Först på högra sidan (misstänkt utomkveds), därefter växtvärk som verkligen gjorde skitont. Dessutom blev jag alldeles uppsvälld och gasig och det värkte som attan. Jag gick med en vetevärmare på magen konstant.

Tro mig, växtvärk kan göra riktigt, riktigt ont. Är nu i vecka 27 och får lite ryck då och då, som mensvärk fast 100 gånger värre.

Svar på tråden Fler som har, eller har haft, ont i magen vid tidig graviditet??