Inlägg från: Marie IE B |Visa alla inlägg
  • Marie IE B

Bästa vitvarorna!

Miele !
    Fast det hade vi inte råd med så vi har Husqvarna rakt av dock har vi ett Miele-kylskåp som vi köpte för 2 år se'n.
    Siemens borgar väl också för hög kvalitet och hade funkat på mig.
    Gorenje är bara design, grejerna känns hur smäcka och dåliga som helst.
    Whirlpool känns som budgetvarianter, är det inte det som ikea har om man köper vitvaror från dem? Båda två går definitvt bort.

• Marie IE B
    Småland72 skrev 2007-09-11 14:05:11 följande:
    Jag har för mej att Husqvarna och Electrolux egentligen är samma, bara olika utseende och pris.Vi har gjort om hela köket och valde Husqvarna. Vi är jättenöjda!
    Electrolux är väl lågprisvarianten, lite enklare modeller, något sämre materialval
  • Marie IE B

Husqvarnas grejer är riktigt bra.
    Om valet står mellan Whirlpool och Siemens för diskmaskin så hade jag tveklöst valt Siemens.

• Marie IE B
    FixarFrasse skrev 2007-09-12 11:01:50 följande:
    Och Marie!Jag skulle nog säga tvärtom; anledningen till att Ikea väljer Whirlpool är för att det är bra grejor. Man höjer självmant garantitiden till 5 år om de köps via Ikea. Och tro mig, Ikea vill inte riskera pengar på underleverantörers kvalitet.

Nu är jag väldigt kritisk till ikea överlag men varför skulle de välja kvaltietsgrejer på vitvaror när inget annat i sortimentet håller hög kvalitet ? Det är ju mer regel än undantag att möbler från Ikea är av dålig kvalitet, det fattas grejer och/eller är skadat när man packar upp.

Jag har också alltid uppfattat Cylinda som lite av ett b-märke, är det kanske för att du kan köpa det på Coop Forum och liknande ställen kanske ?

• Marie IE B

Kvalitetssäkring ? Min arbetskollega köpte en byrå häromdagen från Ikea och när den packades upp var ovansidan skadad. Hennes bror hade tydligen också köpt samma byrå, fast 30 mil härifrån. Den var också skadad.

Ikeas policy är ju att alltid byta ut varor utan några diskussioner och även utan kvitto, det måste väl bero på att det är så vanligt förekommande med fel och skador så det nästan ingår ?

Men nej, detta är OT och hör inte ihop med vitvaror, helt korrekt, så vi lämnar det därhän och jag forsätter ha mina fördomar om Ikea.... ;) 

Svar på tråden Bästa vitvarorna!