• Loulou17

Iris, fint eller fult?

Tycker ni att Iris är ett fint flicknamn? Vad associerar ni till, om något?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 20:11:51:
    Tack alla, det verkar ju som att Iris går hem i stugorna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-13 11:11:07:
    Haha, fattade inte Iris Café... hade glömt bort den serien fast jag alltid kollade på den som liten. Jag förtränger den igen och fortsätter att digga namnet Iris! Tack alla!

• Svar på tråden Iris, fint eller fult?
  • malachis mamma

jättefint namn tycker jag! min brorsdotter heter det.

• LB1978

Iris tycker jag är jätte vackert.........

• karro lin

Jättefint... jag tänker direkt på blomman Iris.

• duplo

tänkte bara säga att jag tycker att det är jättefint. lite extra roliga fakta kan vara att det betyder gudinnan av regnbågen på latin. coolt.

• Gul13

Det är jättefint namn. Skulle kunna tänka mig det om Isabell får en lillasyster.

• gummisnoddas
    Liljan77 skrev 2007-09-12 19:42:47 följande:
    Sådär.Tänker på iris cafe.
    Jag med, hahaha!! Goda grannar...Vilken finfin serie.. *nostalgisk*

Men TS! Iris är ett superduperfint namn, och jag kan garantera att ingen i hennes generation kommer att associera det med Iris café! Det är ju knappt så jag minns serien... och jag är ändå född 1977
  • Liljan77

gummisnoddas:Så hette serien.Kunde bara inte komma på de.Å 77:a e ju jag med.

• Lördag

Jättefint namn!!!! Tokgillar verkligen Iris! Sen lite liknande namn är ju Inez och Irma (ifall det inte blir Iris).

• Emilia82

gillar det åxå...men pappas x heter det så ingen dotter som kommer att få det namnet=)

• Tezzy83

Jag tycker Iris e jättefint, om vi får en dotter så ska hon heta det i andranamn, efter den bästa: Min mormor!!!

• jagarhosdigigen

Heheh tänker jag döpa min bebis till om det blir en dotter :]

• jagarhosdigigen

.. så jag tycker det är jätte fint=)

Svar på tråden Iris, fint eller fult?