• Edge duo

Är det ett missfall igen?

Fick missfall 9/8 då jag var i vecka 8. Om man räknar BIm från första blödningens dag skulle jag ha haft mensen i helgen. Men nu kom Mensen igår måndag alltså så den va väl försenad pga. Missfallet. Men iaf, så igår kväll kom det ut en lång slemmig sak, såg ut som slemhinnan typ, och sen efter det har det kommit ut små mörka klumpar lite då och då. Kan det vara ett missfall till??
    För efter missfallet förra gången så var jag in på VUL och han sa att det inte fanns någontin kvar i livmodern eller något, det var rent, fanns inga rester. Men kan dessa klumpar vara gammalt sen förra gången iaf?

Hade skit ont i magen igår och jag brukar aldrig ha sån mensvärk förut. Och så hade jag ont i korsryggen också. Hur vet jag om det är mensen eller om det är ännu ett missfall?

Tänkte mest på att OM det nu är ett till MF så är det ju mitt andra och skulle jag få det en gång till så blir det ju tre och då blir det väl utredning och sånt.

Hmm. någon som vet något om detta? =(

• Svar på tråden Är det ett missfall igen?
  • Edge duo

Börjar även fundera över det här om det kan vara som så att jag är en av de kvinnor som stöter ut obehövlig slemhinna varje menscykel?? Men kan bara börja få det sådär? eller är det något man har från början när man får sin mens i tonåren? =S

"Smärtsamma menstruationer

Normal menstruation kan vara smärtsam och de flesta kvinnor har någon gång lidit av menssmärtor. En del kvinnor har mycket smärtsamma menstruationer (kallas även dysmenorré), som kan göra dem sängbundna under några dagar varje menstruationscykel.

Det finns två typer av dysmenorré ? primär och sekundär. Alla kvinnor har högre nivåer av ett hormonliknande ämne som kallas prostaglandin kring tiden för menstruation. Prostaglandin utlöser de sammandragningar som ser till att obehövlig slemhinna i livmodern stöts ut varje menstruationscykel. Vid primär dysmenorré är emellertid prostaglandinnivån högre än vanligt. Det medför kraftigare sammandragningar i livmodern, vilket kan vara mycket smärtsamt.

Sekundär dysmenorré beror också på prostaglandinnivåer som orsakar smärta, men dessa är en följd av ett bakomliggande problem, som till exempel endometrios (när delar av livmoderslemhinna växer utanför livmodern), adenomyos (myom) eller en infektion.

Primär dysmenorré (mycket svåra smärtor vid menstruation) kan bara diagnostiseras när sekundär dysmenorré har uteslutits."

www.clearblue.info/se/Menstruationen.cfm

• Anonym

har också fått en slemklump idag.. ser lite ut som hudslamsa. hade vart i vecka 5, kan de va missfall?

Svar på tråden Är det ett missfall igen?