hjälp mig :(
Moa föddes 6 dagar efter bf. På förmiddagen gick jag till bm (vid 10.30 tiden) på en koll och hon konstaterade att jag var öppen 3 cm. Gissa om jag blev förvånad! Sen drog hon i livmodertappen och sa att det kunde eventuellt sätta igång mig. Nån timme senare började jag känna något som liknade värkar men var osäker. Vid 15 tiden åkte vi till sjukhuset och jag var öppen 5 cm då. Hamnade på en förlossningssal med lustgasen i högsta hugg medan jag väntade på min epidural. När EDAn satts så kände jag inte ett smack! Gick runt i korridoren och käkade pannkaka Vid 19 tiden var jag helt öppen, men pga EDAn så hade jag lite svaga krystvärkar. Moa togs ut med sugklocka 20.08. Jag fick sy ganska mycket, men hade inget ont alls efteråt och det läkte jättefint! Nu väntar jag tvåan och gruvar inte det minsta för förlossningen. Personalen på förlossningen var otroligt kompetent och lättsam och lyssnade på vad jag ville.
Mot slutet av graviditeten var jag otroligt less och ville bara att bebisen skulle komma ut! Jag blev glad när värkarna kom, för då visste jag att vi snart skulle få träffa kotten vi väntat på i 9 månader. Visst gör en förlossning ont, men det är framför allt en otroligt häftig upplevelse!