Inlägg från: Schnauser |Visa alla inlägg
  • Schnauser

Smink Smink Smink!

Är lite DESPERAT! Är SÅ trött på mina mörka ringar under ögonen. Ett ärftligt drag tyvärr, som inte åtgärdas med sömn. Inte kul att ständigt få höra att man ser trött ut.

Nu har jag stick från Yves Rocher som känns lite för smetigt och "tungt" att ha under ögonen. Tar lite på fingrarna och duttar försiktigt runt ögonen, men det ser inte så bra ut. Jag har väligt tunn och känslig hy under ögonen och lite fina linjer.

Vilket smink ska jag använda för att dölja de mörka ringarna? Är det någon som har några bra tips? Någon/något väldigt lätt, men ändå täckande kräm/stick/mousse?

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Linny: Tack för tipset!

Några frågor: Concealern är alltså i puderform? Hur applicerar man den? Kan jag köpa den på större varuhus i Sverige?

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Linny: Det ska jag verkligen göra! Tackar!

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Linny: Har beställt nu och väntar med spänning på proverna. Vad bra att man fick sätta ihop sitt prov-kit själv!

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Jambosana: Det här beställde jag. Jag är ljus i hyn, med gulbeige toner.

* (Golden) Golden-Fawn foundation Original Glo
    * (Golden) Golden-Fawn foundation Semi-Matte
    * (Beige) Beige-Medium Beige Neutral foundation
    * Sunlight Color Corrector concealer (funderade på den som var ännu ljusare...)
    * Weekend Getaway blush or face color

Ja, det är ju prover. Vad som passar får man se. Är inte så bra på att veta vad som passar mig. En dröm är att gå till ett proffs som kan ge tips på färger som passar.

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Yoyna: Mera tips! Räcka ut tungan Tack!

Min vardagsmake är:

Täckstift, lite blå kajal på undre franskanterna, borstar på lite puder, lite rouge och mascara. Fem minuter tar det väl. Vissa dagar blir det ögonskugga också.

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

Problem med ringar under ögonen verkar inte vara alltför ovanligt. Mina är så MÖRKA. Sätter all min tillit till schysst smink nu!

Fridapida: Tack för ytterligare tips.

Yoyna: Skrev lite fel. Tack för ytterligare ett tips menade jag.

Linny: Minns jag rätt så trodde jag du var morphad på en bild. Det var alltså en naturlig skönhet och skickligt lagd make-up. *rodnar*

Cibi condimentum fames
  • Schnauser

(Tack för tipset Linny!)

Tjohoo!

Har fått mitt gratis provkit från Everydayminerals. (5,05 dollar i fraktavgift)

Weekend Getaway blush or face color
    (Golden) Golden-fawn foundation Original Glo
    Sunlight Color Corrector concealer
    (Golden) Golden-fawn foundation Semi-Matte
    (Beige) Beige-Medium Beige Natural foundation Intensive

Vet inte riktigt hur jag ska använda detta och vilka färger som passar bäst. Sunligt concealer verkar jättebra, men är visst en aning för gul för min hud. Kanske kan jag blanda med en rosa ton?

Cibi condimentum fames
Svar på tråden Smink Smink Smink!