Inlägg från: MajaMaria79 |Visa alla inlägg
  • MajaMaria79

Smink Smink Smink!

sådär nu har jag också beställt lite skuggor från pureluxecosmetics.com. Hoppas att de är bra Jag blev helt inspirerad av er. Jag trodde egentligen att jag hade alla färger redan, för jag älskar färg. Men icke då, det fanns nya här.

Hoppas att mitt paket kommer snart.

börja börja, sluta sluta
  • MajaMaria79

Fridapida jättefint!

Jag tror att du och jag har ganska lika färg på ögonen och jag är oerhört förtjust i kalla lila skuggor. Kan dte vara något för dig också. Jag brukar få mest beröm när jag har dem.

Men då hade många väldigt snygga sminkningar bland dina bilder. Nu fick jag en nytändning i sminkvärlden.

Snuttansnuttan.En vardagssminkning kommer här.
    1. Ansiktskräm, aquasource den gröna från biotherm eller ännu hellre Beauty flash balm från Clarins.
    2. Dual foundation från Make up Store för att få en fin, matt yta.
    3. Bronzepuder från Guerlain
    4. Svart kajal från Crayol köpt i teatersminkbutik *tips* den ger bra med färg, kostar knappt något och sitter som berget. Målas innanför fransraden.
    5. Lila kajal från crayol längs fransarna. Längs hela övre locket och halva undre.
    6. Cybershadow Dolly från MUS på halva ögonlocket, den halvan som är mot näsan.
    7. Microshadow Plush på den andra halvan av ögonlocket. Sudda ut kanterna
    8. Lite ögonbrynspenna från Rimmel

Det var allt. Jag låter ju som en clown, men det brukar vara fint.

• MajaMaria79

Nu har jag också lagt upp sminkbilder i mitt galleri. Tyvärr hade jag bara 2 st, så jag får skärpa mig och ta några nya snart helt enkelt.

Närma dig köket och kärleken med djärvhet...
  • MajaMaria79

Hos Smink och perukmakaren på Söder i sthlm har jag köpt. De har även billiga penslar, som iaf jag tycker är jättebra.

Men så ikväll så såg jag det här www.Show-BizCentre.com där verkar de ha ett hyggligt utbud och billiga priser.

• MajaMaria79

Fridapida, jag inser att det där jag sa om den lila make-upen lät dumt och drygt. Jag menade inte så. Det skulle bara vara ett oansenligt tips.

Dumt av mig.

• MajaMaria79

Aha vad bra att du såg det. Jag jag är nog lila-addict. Undrar om man kan ha för många lila färger jag tror inte det. Och som sagt så har kryolan en jättefin penna att kombinera med.

Men jag behöver nog lite ny input. Jag gillar grönt också. Eller egentligen alla starka färger som inte är röda/orange. Men det kanske bara är jag som är feg, de är kanske också coola.

Majestic, jag vet att de syns dåligt. Ska ta och lägga upp lite nya. Kanske i morgon.
    Majestic är dessutom en av mina favoritfärger från MUS

• MajaMaria79

Nu har jag lagt upp en massa nya bilder. Tyvärr blir de inte rktgt bra när jag tar dem själv. Ska be sambon om hjälp nästa gång. Men betdligt bättre än de bilderna som var där innan iaf.

Ögonskuggor och läppglans/läppstift är där på bilderna.

Så nu vill jag se era!

• MajaMaria79

Linny, jättefina bilder. Du har blandat eclipse med coc o dor och det börv jättefint, det har jag aldrig ens tänkt på att man kan.

Otroligt snyggt hem har ni också. Köksstolarna med dynorna was to die for, ja hela köket egentligen.

Svar på tråden Smink Smink Smink!