• Armani

Smink Smink Smink!

Ska ut med sambon ikväll och tänkte lägga en make up som går i guld och sotad svart, kan man ha en vit skimrande highlighter till det precis under ögonbrynen eller ska man hellre ha en ljus guldig skugga?

En vacker dag hoppas jag att du kommer för att stanna hos oss!
  • Armani
    Fridapida skrev 2007-09-22 18:07:54 följande:
    En ljus guldig skuga låter mycket bättre. Till sotade ögon tycker iofs jag att man inte ska ha highlighter. Det tar lite bort grejen. Om man ändå vill lägga lite så var sparsam.
    Ok, tack så mycket Tror jag skippar den då
  • Armani
    Yoyna skrev 2007-09-22 19:52:51 följande:
    Armani: Ang. Higlighter eller inte så måste jag säga tvärtemot Fridapida... Jag skulle ta en ljus highlighter, gärna åt det guldiga hållet om resten av maken går i guld. Eller åtsminstone nån ljus skugga hela vägen upp till ögonbrynet. Med övre delen av ögonlocket helt omålad så tycker jag att sminkningen känns ofärdig. Men det är säkert bara jag!
    Ja smaken är som baken tydligen Skippade den igår men kanske provar med nästa gång
    Honey1982 skrev 2007-09-23 09:45:54 följande:
     Armani - hur blev sminkningen?
    Den blev lyckad tycker jag Har tyvärr ingen möjlighet att lägga upp någon bild men jag blev helt klart nöjd.
  • Armani

Hej tjejer!

Har ju sett att ni skrivit om eyeprimer från MUS... Hur lägger ni den? Å hur länge låter ni den torka?
    Köpte den förra veckan men tycker inte alls att det vart ngn skillnad, all skugga bara lägger sig i vecket Gör jag ngt fel kanske?
    Sen visade dom på MUS en spray som man kunde spraya på sig så att sminket skulle sitta bättre, någon som provat den?

• Armani
    elma skrev 2007-11-02 18:40:31 följande:
    armani: låt den torka i ungefär 30 sekunder och du måste då hålla ögonen stängda! Det är jätteviktigt! Är själv inte jättenöjd med MUS primer utan gillar UDPP(urban decay primer potion) bättre.
    Ok, jag får ge den en chans till då. Vart finns UDPP att köpa?
  • Armani

Åh, tack tack! Den va ju inge dyr heller. Blir nog så att jag provar den.

• Armani

Fick hem min eyeprimer från Urban Decay idag så imorrn blir det till att se om den är så bra som alla säger

Är det något särskilt som jag ska tänka på då jag lägger den?
    Vill ju att det ska bli rätt ifrån början.

• Armani
    elma skrev 2007-11-07 18:27:46 följande:
    armani: nej, jag lägger en lite klutt på varje ögonlock och smörjer sen ut den. Håll ögonen stängda en liten stund så den torkar helt. Tycker i och för sig att den torkar väldigt snabbt så jag hinner inte tänka knappt att jag ska ha ögonen stängda!
    Ok, det låter ju bra.
    Stryker du ut den med fingret då eller använder du en svamp?
  • Armani
    Lone Star State skrev 2007-11-07 19:04:12 följande:
    Blev också nyfiken på Nivea.. ja har alltid varit lite allergisk mot just Nivea.. alltså inte allergisk så jag inte tål den då.. Men tyckt att det bara är skit från dem :-P Men kanke kan vara värt att testa.. Nivea läppbalsam och sånt brukar jag bara använda Min hy har blivit jätte konstig Vet inte varför... sminkar mig sällan.. kör hela kitet kanske en dag i veckan.. men nu är min hy konstigt knottrig på sina ställen.. körde en ansiktsmask igår och smörjer med dagkräm osv.. men inget hjälper.. Det syns inte så mycket men känns! det är på hakan pannan och kindbenen... kanske är luften nu när det börjar bli vinter?? Hoppas det inte är cover all eller min foundation från Mary Kay som gör det.. :-P Kan nån länka till därifrån jag kan köpa urban primern?? Blev lite nyfiken
    www.blush.se/urban-decay-eyeshadow-primer-potion-p-722.html
  • Armani
    elma skrev 2007-11-07 19:42:57 följande:
    armani: jag smörjer ut den med fingrarna, oftast pekfingern!
    Ok, då ska jag testa den imorrn. Ska bli väldans spännande!
Svar på tråden Smink Smink Smink!