• emby87

Smink Smink Smink!

Hoppas in i tråden ! Jag ska på en avskedsmiddag på lördag och vill ha en snygg ögonmakeup. Som du TS/ni andra ser på bilden är jag rätt mörk i mig själv. Har väldigt bruna ögon osv.
    Någon som har något tips på hur jag ska sminka mina ögon så dom liksom lyser upp?

Det där blev kanske en konstig frågeformulering...

• emby87

Jag kanske ska tillägga att jag har dessa skuggor från makeupstore sen innan:
    Lila - Dino (Eyedust)
    Guld - Lounge (Eyedust)
    Guld - Valley (Cybershadow)
    Svart - Pollution (Microshadow)
    Vit - Racnh (Microshadow)

• emby87
    Fridapida skrev 2007-09-21 08:42:02 följande:
    Jag är osäker på hur Dino blir på riktigt... men den är lite rödlila kanske?

Svårt att se på hemsidan.En kvällsmakeup på dina färger... hmmTycker du om att sota? I så fall tycker jag att du ska börja med att lägga svart utmed fransraden och var generös. Sudda o sudda till en fin form. Lägg lounge i slutet på det svarta och sudda ut lite.

Eller:Lägg Dino på ögonlocket, lägg Pollution som ett V med spetsen i yttre ögonvrån, i globlinjen utmed fransraden. Har du svart eyeliner? Annars går det att blanda den svarta skuggan med lite vatten och lägg med en smal pensel.

Eller:Lägg lounge på globlinjen, lägg Valley i globlinbjen och sudda den uppåt-utåt. Lägg sedan den svarta på samma sätt som ovan.Några idéer...
    Tack så mycket för tipsen! Tror jag ska pröva redan nu så det inte blir en massa kladd imorn innan jag ska på middagen.
    TACK så mycket!
  • emby87

Nu har jag lagt upp 2st bilder i galleriet på en av mina prövo-sminkningar som jag gjorde nyss. Hittade en brun skugga från MUS i en gömma Hade helt glömt bort den.
    .
    Dålig kvalité på korten dock. Någon som har lust o kika o ge något mer tips?

• emby87

Jag har även ett till dilemma.. Min foundation tror jag inte är så himla bra för mig. När jag använder den så får jag lätt finnar/kvisslor. Det är Isadora - Velvet touch flawless long wear make up.

Har rätt fet hy i mig själv. Har läst i någon tråd att det finns foundations utan olja i (antar att min är det) som är bättre för "sånna som mig". Någon som har något tips på någon bra och vars finns dom isf att köpa?

Ursäkta om jag ställer dumma frågor. Men alla i denna tråden verkar vara så himla duktiga/proffisionella när det gäller make uo så jag måste bara fråga

• emby87

Någon som kan svara på vars det finns Oljefria foundations? Har MUS det? Finns det på typ Kicks och sådanda affärer?

Har skrivit innan här också och fått bra svar.. Vad är bäst att ha för puder till det? Märke och affär helst.
    Det är ju som en stooor djungel där ute bland alla märken...

• emby87
    emby87 skrev 2007-09-26 21:35:01 följande:
    Någon som kan svara på vars det finns Oljefria foundations? Har MUS det? Finns det på typ Kicks och sådanda affärer? Har skrivit innan här också och fått bra svar.. Vad är bäst att ha för puder till det? Märke och affär helst. Det är ju som en stooor djungel där ute bland alla märken...
    Någon?
  • emby87
    Fridapida skrev 2007-09-27 17:28:25 följande:
    Mineralsmink innehåller inte olja. I.d. går att köpa på stora Åhlens o NK, även på vissa skönhetsalonger. Det är foundation i löspuderform, de har även ett puder att ha över som heter Mineral Veil.
    I.d vad är det för märke? Har ingen aning faktist :/

Tack iaf
  • emby87

Någon som kan svara på om MUS foundations är "onyttiga" för min hy?

Får som sagt lätt små kvisslor/finnar när jag använder foundations som är lite billigare.. Som finns på "vanliga" affärer.

Tacksam för svar

• emby87
    Majestic skrev 2007-09-29 21:32:15 följande:
    Emby- Jag tror inte att MUS foundation är onyttiga, har aldrig använt de själv. De foundation på vanliga affärer är jättedåliga, innehåller mineraloljor och annat trams som är dålig för huden. Fridapida brukar tipsa om I.D mineralfoundation, själv använder jag Clinique´s!!
    Tack Har du någon aning om MUS är utan mineraloljor o sånt skräp? Har försökt o gå in på deras hemsida o kolla om det står något där men jag kommer inte in på den..
    Vars finns I.D att köpa? Har för mig jag har sett Clinique´s på typ Kicks eller nåt..

Tack för du tar dig tid ! Det uppskattas..
  • emby87
    Majestic skrev 2007-09-29 21:46:49 följande:
    Emby- Jadu, Fridapida har nån länk till ID smink betällning!! Clinique finns på Kicks och Åhlens, när du provat färgen i butiken kan du beställa den billigare på beautyplanet.se!!Och jag har ingen som helst aning om MUS foundation, har du nån butik i närheten som du kan gå till och fråga de om sånt??!
    Tack så mkt. Ni är så duktiga här inne på detta forum.. Verkligen toppen ! Tack
  • emby87

Hej alla experter! Här kommer jag med en fråga igen.. Hoppas någon vill svara på den

Jag har köpte en primer på MUS igår. Hade tänkt att testa den idag. Ska man låta den torka helt eller ska man börja med sminkningen när det fortfarande är lite kladdigt?

• emby87

Lone Star State skrev 2007-10-04 17:10:04 följande:

den bör torka
    [/citat]
    Linny skrev 2007-10-04 17:33:47 följande:
    [citat]
    Primer: Om det är ögonprimer så lägger man den efter foundation och sånt, precis innan skuggan. Om det är ansiktsprimer så lägger man den efter hudkräm men innan foundation..
    Tackar La ögonskuggan när det torkat helt och den håller än. Annars blir det lätt "streck". Så jag är toppen nöjd
Svar på tråden Smink Smink Smink!