Inlägg från: MeyaMadre |Visa alla inlägg
  • MeyaMadre

Smink Smink Smink!

länge sedan jag skrev ngt men har läst och gått grymma tips

sähär skulle jag vilja sminka mig www.vila.dk/

Vad tycker ni??? kanske tråkigt men ändå...

• MeyaMadre

Apropå smashboxen ni pratar om. Har den. inte nöjd.sminket kletar och smular sig när man har den under. förstår inte lovorden över den..? :-0

• MeyaMadre

02 05 skrev 2007-09-28 20:30:14 följande:

Är inte smashbox ett märke? Jag kanske har missförstått?
    Jo det stämmer, jag skrev lite otydligt bara, sorry. Konsistensen är som sammetsgele och lite torr på ngt skumt vis- jätteskön och fin att lägga över ansiktet men absolut inte ihop med foundation, de två "skär" sig. Så är det för mig iaf.
  • MeyaMadre

Smashbox Photo Finish
    Foundation primer...så står det på flaskan och den har ju fått jättebra kritik överallt så jag slog till då jag alltid är på jakt efter det perfekta underlaget

• MeyaMadre

jag har bara tagit den över vanliga fuktighetskrämen dem dgr då jag inte hinner/orkar ta foundation, den har gett en fin matt slät yta men nu när hösten är här så går det ju faktist inte...
    Men jag har använt den kanske 7 ggr så. tråkigt..

När ska jag hitta den perfekta primern- det är den stora frågan..?

• MeyaMadre
    neoaliya skrev 2007-09-29 16:21:15 följande:
    Trots alla misslyckande med kameran så testar jag ändå att lägga ut kvällens sminkning. Ris och ros Har anv: Muffin som bas, FACE aubergin i glob och MAC cranberry, sen MAC frost pink i ögonvrån och FACE ceerful dust över globen. Som eyeliner tog jag aubergin och sen en eyliner från mus. Finns under mamma&pappa
    jag tycker det var superfin vardagsmakeup! Verkligen- samtidigt svårt att veta exakt i verkligheten då kameran inte alltid är lika bra på att återge riktiga färgerna, du kanske har värsta starka färgen iaf...
  • MeyaMadre

hehee..som sagt

neoaliya skrev 2007-09-29 16:47:54 följande:
    Men faaaan jag har ju dragit på som bara den, här hemma i spegeln så ser jag ju mig knappt för allt glitter
  • MeyaMadre

Linny

Verkligen superfint. Du har verkligen perfekta ögon att sminka.
    Men jag kom tänka på en sak- jag som älskar att markera ögonen lite extra ibland med kajal inanför nedre franskanten, men gör endast när jag har mkt make pga att ögonen blir liite mindre men du som har så stooora och fina ögon...
    Kan du inte bara testa en sådan sminkning, du kan ju ta grå kajal om du inte vill ha så intensivt. Och så klart lite sudd med ögonskugga precis under så det inte bara blir ett streck. Det kan ju va kul o testa en lite annorlunda för det lilla gör så stoor skillnad.

• MeyaMadre

hejs svejs...guu va ni skriver och det är sjukt vad mkt bra tips och köpförslag man får
    men jag undrar lite om verktyg..typ penslar och så? DET HAR PRATATS FÖRUT MEN SKULLE GÄRNA VILJA VETA VEM SOM HAR BÄST PENSLAR, TYP ÖGONSKUGGA OCH SÅ. TIPS PÅ LITE MÄRKEN, DET GÖR INGET OM DE ÄR FRÅN TYP USA EL SÅ- MIN SAMBO SKA SNART ÅKA
    OCH FRAMFÖRALLT HUR MÅNGA BEHÖVS TILL ALLT? TIPS?TIPS?

• MeyaMadre

men shiiiit förlåt för bokstäverna......

Svar på tråden Smink Smink Smink!