• Noning

Smink Smink Smink!

Hej vill bara fråga er som vet.. jag är ute efter en bra foundation (eller flera man kan använda samtidigt) jag vill ha ngt hel täckande, gärna ngt som ger mig en snygg brun lyster uatn att det syns att jag har ngt på mig..vill bli av med alla mina skavanker i ansiktet & vill se pigg & fräch ut.. & jag vill inte ha ngt som går bort efter nån timme.. har jag fått nog av!

Vore jätte tacksam för svar! :)

• Noning
    elma skrev 2007-09-28 09:56:05 följande:
    och jag kan tipsa om den här tjejen:www.youtube.com/results hon är jätteduktig! överhuvudtaget älskar jag alla tips man kan få på youtuce, helt fantastiskt.
    Ja hon är jätte duktig! jätte vacker & fina ögon har hon oxå.

Jag har så små ögon.. jag tycker inget smink ser bra ut på mig =(
  • Noning

Någon som har nå tips på ögonskuggor?? gärna mixat så man kan köpa flera st i en =)

• Noning
    Fridapida skrev 2007-09-28 12:07:54 följande:
    Jag tycker att MUS har snygga o prisvärda. Men de är i enpack.Jag köper sällan paletter eftersom det blir ofta att man inte använder en eller flera av dem. Är det några speciella färger du tänker på?
    Ok.. ja tycker om bruna nyanser, men är oxå sugen på att testa ngt nytt, vet inte riktigt vad jag är ute efter.. men inte allt för starka färger iaf.. mer åt de naturliga håller :D
  • Noning

Finns det ingen svensk sida som säljer bra smink produkter..??

Någon som vet ngn bra hudlotion som man kan använda i ansiktet så huden blir mjuk & jämn??
    Finns det ens någon sån? *s* tipsa mig isf! =) & gärna ngn länk ifall ni beställt över nätet.

Behöver även tips på en hundlotion eller liknande som kan ta bort pormaskar??

• Noning

Går de att köpa Everydayminerals I.D ifrån ngn affär i Sverige??

• Noning

Jag är skit sugen på att köpa lite ID produkter, fondations & borste till.. men de är ju så dyrt..? finns en hel del på tradera, är det att rek.? men jag vet ju inte vilken färg jag ska ta?
    Finns det ngn som passar dom flesta (ljusa) hud typer..?

• Noning

Fridapida- jag vet inte, beror på om de finns Id antingen på Åhlens eller på kicks..

Jag har röda undertoner. och vad är kabuki river??
    jag har verkligen inegn erfarenhet av smink sådär.. just börjat få upp intersse för just id eftersom jag tycker om naturligt smink, & vill se naturlig ut..

Jag vill inte bsetälla från ngn utländsk sida ifall tullen skulle ta sakerna osv.. (orka)!

Vart kan man få tag på EM & ID utan att beställa ifrån ngn utländsk sida??

• Noning

Linny- jaha *s* =)

Men om jag har rätt ljus hy (normal ljus) & har röda undetoner, vad kan ni rek. till mig då för fondation? namn på den.. ID tänkte jag på då alltså..

• Noning

Hur länge sitter ID:s fondation?? åker de bort direkt man nuddar ngt??
    såå trött på sånna.. vill ha ngt som håller ett tag.. vilken borste kan man köpa till då?

Ska börja ifrån grunden, vad behöver man köpa? (fondations)?
    Lite tips skulle sitta fin fint ! =)

Sorry för mitt tjat :P

• Noning

OJ jag klippte lugg igår, känns JÄTTE ovant.. vet inte om jag gillar det ännu.. ser väldigt annorlunda ut.. :P la i lite slingor oxå.. jag är äkta blondin men till hösten/vintern brukar ja lägga i lite ljusa slingor för de mörknar lite då..

idag ska jag in till "city" & kolla på lite smink.. ska se om dom säljer id ngnstans .. :P

• Noning

Fridapida- på dina sminkningar, s. 2, bild nr 2(de står nr 2 på bilden), vad har du för ögonskuggor där??skit snyggt..

Vad har ni för makeup bas innan sminkning??
    Gör det mkt skillnad med en sådan bas ??
    ID:s Skin Rev-er, va tror ni om den..? de står att det är en makeup bas.. vet ej om den ¨är bra dock, ngn som vet..??

• Noning
    Linny skrev 2007-10-03 18:09:24 följande:
    Noning: Jag har ögonkräm (Biotherm), ansiktskräm (Active Moist från Dermalogica), Cliniques pore minimizer serum på utvalda ställen samt pore minimizer instant perfector). Sedan har jag ibland MUS Skinserum i hela ansiktet.. Sedan lägger jag foundation och concealer. Därefter eye primer, ögonskuggor och allt annat. Slutar med Finishing dust och rouge samt lipgloss.
    OJ.. vad mkt att ha i ansiktet.. tänkte bara om det fanns EN kräm att ha innan sminkningen.. hehe
Svar på tråden Smink Smink Smink!