Inlägg från: carro 81 |Visa alla inlägg
  • carro 81

Smink Smink Smink!

Jag följer tråden på avstånd och har även varit inne och kikat hos flera av er. Måste säga att ni är superduktiga allihop!

Tänkte höra om ni har några tips på en bra flytande foundation? Ska köpa ny imorgon och det vore kul att testa någon annan. Är iofs rätt nöjd med den jag har nu (Clinique superfit) men man vill ju alltid ha bättre. Jag vill ha någon som håller huden matt men vill inte se "flagig" ut heller.

• carro 81
    Hallonmopeden skrev 2007-09-26 11:38:13 följande:
    Carro 81; tips på flytande foundation är Helena Rubensteins Color Clone...
    Tack för svaret, då ska jag kolla den imorgon. Den är rätt dyr va? Men om den är bra är det ju värt det.
    Någon annan som har fler tips på foundations? Så har jag några att välja mellan.
  • carro 81

Kanebos foundation, finns den på Kicks och så eller? Har hört mycket bra om den...får kolla efter den imorgon också.

Maadde - Skulle jag också kunna få kolla på dina bilder tror du?

• carro 81

Finns primern från FACE att beställa någonstans på internet? Efter allt som har skrivits om den skulle det vara kul att testa men vi har ingen FACE-affär där jag bor. Min primer jag har använt nu börjar ta slut så det skulle ju passa bra.

• carro 81
    Glam skrev 2007-10-01 11:30:30 följande:
    carro 81 : Det finns på www.hqhair.com/
    Tack. Men jag har tyvärr inte sådant bankkort som man betalar med internet på, funkar det att beställa där ändå? Någon som vet? Eller om det finns någon annan sida där man kan köpa FACEs primer? Dom har ingen egen hemsida kanske?
  • carro 81

Såg förresten att FACE har butik i Linköping och jag ska dit i helgen så det löser sig ändå.

• carro 81

Ni som verkar bra på det mesta...när ska man börja använda ögonkräm mot rynkor? Jag använder ögonkräm nu men ingen mot rynkor. Har inga rynkor heller men börjar känna att huden inte riktigt är lika fast vid ögonen som tidigare. Kanske dags då? Gärna tips på någon bra också.

• carro 81

Linny - Tack för svaret! Vanlig ögonkräm har jag men tänkte om man skulle börja använda en mer förebyggande. Men då kanske det inte behövs ännu. Jag är så rynknojjig.

• carro 81
    Linny skrev 2007-10-04 14:12:04 följande:
    carro: Men fråga nån av proffsen för säkerhets skull. Jag bara gissar LMK: Välkommen du också Ja fota på! Jag vill lära mig och få inspiration av er andra.
    Men du är ju proffs du med...tycker jag iaf.
  • carro 81

trollsanna - Åh, tack för det utförliga svaret! Shit då har ju min hud åldrats under flera år redan haha. Tur man använder ögonkräm och fuktkräm iaf.

• carro 81

Linny - Jag känner också igen det där med att man får svart grejs under dagen...alltså i inre ögonvrån.

Nu har jag köpt primer rån FACE i helgen efter att ha läst om den här inne. Hoppas den är bra! Hittills har jag använt primern från Smashbox och den är bra men den från FACE är det nästan dubbelt så mycket i till billigare pris så då måste man ju testa. Den här tråden är så bra att läsa i.

• carro 81
    Majestic skrev 2007-10-08 22:38:07 följande:
    carro81- Jaaa, bra att läsa i om man håller sig till läsandet. Efter ett tag i tråden börjar plånboken kännas LÄTT*asg*
    Haha, kan tänka mig det. Jag som aldrig använder ögonskugga har blivit riktigt sugen på det nu. Men får vänta till efter lön, kommer få lite pengar i efterskott den här månaden så den blir större än vanligt. Så då passar det ju at köpa lite nytt smink.
  • carro 81
    turia skrev 2007-10-09 06:51:40 följande:
    *jag är sååå arg på mig själv* gissa vad som hände med min nya smaschbox primer?!!Jo jag arslet tappade den i handfatet!! bara glassplitter o en smet kvar. försökte skrapa ihop men sen iner jag att det kommer inte kunna användas men allt småglassplitter i!! fan oxå!!!
    Nej fy vad jobbigt. Att den kunde gå sönder ändå. Usch vad irriterande.
  • carro 81

Är det någon här som är bra på hårfärger och se vad man passar i och så? Jag ska färga håret inom en månad och har tänkt mig brunt. Men jag är så feg och rädd att jag inte kommer passa. Har varit blond så länge nu. Är blond naturligt men jag bleker det med sådan blekning som bleker 1-2 nyanser. Jag är så blek också och är rädd att jag ska se ännu blekare ut med mörkare hår. Alla tips är mer än välkomna.

Svar på tråden Smink Smink Smink!