• elma

Smink Smink Smink!

lägger till nya tråden.

Sällar mig till ledet som inte ska spendera mer pengar på ett tag...beställde fler mineralskuggor igår...fy skäms på mig, har närmare hundra, mestadels prover men gud vad de räcker länge men jag är helt beroende...det är så kul

www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm&page_id=49

rea denna vecka 5$ för 2gram i 10g burk =nästan 4ggr mer än i.d, smörade för maken min och alla 62 damp ner i korgen (250$, så det blev lite mer rabatt)är student själv(juridik med skatteinriktning....kanske kan göra sminkavdrag i deklarationen????)

ska träna på att ta bilder, det är ju så roligt att se er andras, så jag får väl skärpa mig med och våga visa, fast det är asklurigt att få till bilderna bra

• elma

För oss som inte skall spendera mer pengar och alla andra med:
    www.aubreynicole.com/store/home.php
    De har fri frakt även internationellt hela september, man skriver FALL07 i meddelanderutan. Beställde små kit från dem i somras med ögonskuggor och rouge (syns knappt att de är använda, så rikliga är de), är supernöjd med deras mineraler..

• elma

Lone star state: Sorry, jag har inte testat mine minerals, men det var ju helt ok priser på ögonskuggor! och bra priser på borstar...har för mig att mineminerals ska vara helt ok i kvalitet!(men jag har inte testat själv, så jag ska inte uttala mig)

• elma

hej alla. har ni uppmärksammat att PL har sale: 25% (klipper in från ett annat forum)

Storewide 25% off sale!!!
    3 days
    September 13th - September 15th
    Spend $25.00 dollars or more and receive a 25% refund on your product total.
    Date on submitted order will determine eligibility.
    Once your order is received and printed for processing, you will receive your refund on
    product total only.

This is storewide, so no restrictions on any of the items!! WOW!!!

• elma

jag använder både kabuki och en flawless(foundationborste) till mina mineralfoundations, lägger oftast på med flawlessborsten och sedan arbetar in lite extra med kabukin.

kan även rekommendera en angeled facebrush, helt underbar till bla. i.d:s radience och rouge. Sen har jag en eye-kabuki som jag verkligen tycker varit värd sina pengar till basskuggan jag lägger på hela ögonlocket!

har även en flattop-buffer till foundation (mellanting mellan kabuki och foundationborste???)

Är ni på jakt efter nya borstar kan jag än en gång slå ett sklag för Lumieres pre-buy på borstar, helt otroliga och till ett otroligt bra pris!

Va jag babblar, nu ska jag springa iväg till föreläsning igen, var ju bara tvungen att stilla mitt behov lite och titta in!

• elma

fluffguf:
    lily lolos mineralsmink finns i Sverige och det är också jättebra, jag asdiggar deras finishing dust (flawless silk)och deras ögonskugger är också bra, man kan beställa från waterbellis och även de erbjuder prover.
    daisys.e-butiken.se/

• elma

fluffguff: jag är nöjd med min foundation och finishingdust därifrån. Waterbellis tar samma pris som om man skulle beställa direkt från Storbritanien. Färgerna är dock lätare att se på:
    www.lilylolo.co.uk/lily-product1.php

Släng iväg ett mail till waterbellis, med info om din hudfärg och vilka färger du vill testa så skickar hon några små, små prover till dig. De räcker knappt till att testa men man får se färgen och kan kladda lite

• elma

neoalyia: känner igen det där, har lagt en rosa sinkning idag och tog en bild i morse, men det syns nästan inget på den, jag ser nästan osminkad ut på den men i verkligenheten är syns det desto mer, blev nöjd! Använde mig av 3 st olika rosa toner från Lumiere och Meow! Plus en brun so liner.

• elma

I morse tog jag bilder på min sminkning, det syns inte jättemycket, försvinner som sagt. Ska lägga in dem när jag kommer hem frå skolan..ska sitta i skatteseminare större delen av dagen, så jag hann inte i morse!

Fördelen med everyday-minerals prover är att de räcker jättelänge och har man tur, får man fina matchningar.

• elma

Nu har jag lagt in en bild på dagens sminkning!(skratta inte åt mig) Min eyeliner ser kladdig ut men det måste vara kameravinkeln, för så ser det inte ut i verkligheten. Likaså, så är det mer färg i dagsljus. Jag har idag använt mig av en beige mineralskuggafrån Lumiere ( www.lumierecosmetics.com ) på hela locket, sen pink satin från samma företag på nedre locket och hairess(oxå rosa) i globlingen och yttre nedre locket. En brun mineralskugga som liner (dirt) och lite true gold från i.d under ögonbrynen.

Svar på tråden Smink Smink Smink!