Inlägg från: Mommmy Dearest |Visa alla inlägg
  • Mommmy  Dearest

Smink Smink Smink!

åhh vilken bra sida! jag spar den!

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

Hej hej!
    Jag är ny här men har följt er tråd lite då jag tycker att det är intressant. Jag är URDÅLIG på att sminka mig, verkligen jättehemsk.

Sen har jag försökt att följa råden jag har fått men jag är asiat och finner det därför lite svårare att sminka mig då mina ögonlock försvinner när jag öppnar ögonen... hehe...
    Nån asiat här inne som vet hur man ska sminka sig? Eller någon som ÖVERHUVUDTAGET vet hur man sminkar ögon som inte riktigt finns? :P
    Så jag använder mig bara av mascara dagligen då jag ser värre ut med smink än utan.

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

Ohhh, tack. ska definitivt kolla in det kanske att jag kan se bra ut trots allt :P

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

haha... tack... söt, det var ett tag sen...

men jo, definitivt försiktigt i början. Vill ju inte ha på för mycket. vill ju bara se bra ut
    tack tjejer!

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest
    elma skrev 2007-10-17 19:11:53 följande:
    mommy dearest: det är det som är så bra med internet...man kan surfa runt och låta sig inspireras, sen plockar man lite här och lite där och skapar sig sin egen stil. men det är bra at se hur andra gör.
    Jo precis. Jättebra sidor tycker jag! Visar exakt allting dom gör och vilka märken.
    Är det verkligen ett måste att ha så mycket lager på lager?

Sen så undrar jag, jag har ganska torr hud (har ett hudproblem) och mitt ansikte blir jättetorrt trots rikligt med fuktighetscreme. Och jag vill ju kunna täcka alla ojämnheter men så fort jag lägger på någon foundation eller concealer så blir det ju bara värre. Kan ni rekommendera någon bra bas, ni som är bäst ?
    The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

*gaah* Gud så snyggt det blev!!! Snacka om att framhäva sin ögonfärg

Shit, jag måste öva mycket tills jag blir så duktig. Just nu ser jag bara konstig ut med smink, måste vänja mig bara...

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

jag undrar, vad för borste/applikator använder man till creme ögonskuggor? Har inte riktigt förstått vad som används till vad för bästa resultat. Har mest använt lillfingret då jag ska sätta på creme ögonskuggor.
    Då jag kan få till det så som jag vill men det är liiiiite svårt när man ska måla på, på mindre ytor.... Help?

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

Kan ni kunniga här rekommendera en bra eye primer som inte är alltför dyr?

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

Vet ni vart man kan få tag på MAC på nätet i sverige? om det ens finns...

Har blivit helt kär i deras läppstift från Mattene kollektionen, You say tomato.
    mmm så vacker röd!

The Jungmairs
  • Mommmy  Dearest

Har någon här testat Too faced Lash injection mascara?
    Hur e den? En grej till, vart kan man få tag på någorlunda bra make up borstar som inte kostar alltför mycket?

The Jungmairs
Svar på tråden Smink Smink Smink!