• elica

Smink Smink Smink!

oj ni är alla jätte duktiga på makeup i denna tråden =)
    Hoppas på lite tips här..
    jag ska gå ut imorgon för första gången på riktigt, riktigt länge... =) och vill se fin ut..
    Har gröna, ganska smala ögon, vilka färger passar bra då ?? vill gärna att ögonen ska se "större" ut...!! ska man måla på med svart kajla, eller ser ögonen bara smalare ut ??
    kram

• elica
    Fridapida skrev 2007-11-01 21:49:39 följande:
    Ja, om du målar med svart kajal runt ögat utan någt mer eller suddar den så ser ögonen mindre ut.Gröna ögon framhävs av lila, ljust förstorar o mörkt förminskar. Vad har du i sminkväg? Ett tips är att du lägger en TUNN kajallinje enbart på övrefransraden, sudda den lite med en tops eller liten pensel. Då blir den mjukare markerad.Lägg en mycket ljus skugga på ögonlocket och ganska mörk skugga i globlinjen, men var sparsam. Har du en highlighter så kan du lägga det på mitten av ögonlocket där det är som rundast. Bara en dutt. Lägg även lite i inre ögonvrån.Har du en bild i ditt galleri så kanske jag kan ge mindre gelerella tips...
    hej !!

Va gulligt att du svarar. Tyvärr har jag ingea bilder pga. ett virus som sabbade allt =( !!
    Det är ju svårt att beskriva ett utseende, men jag har ganska avlångt ansikte, och framhävande mun/läppar !!
    Vill ha mer fokus på ögon dock... =)
    Har ingen lila ögonskugga, men ska inhandla en omgående... hihi...
    har hört att limegrönt och gult ska framhäva gröna ögon, men jag tycker jag mest ser "kladdig" ut i det...
    brukar oftast sminka mig i grå,brun/svart.. men som du säger.. det förminskar ju....
    Riktigt, riktigt svårt det där...
  • elica

Tack så jätte mycket fridapida.. ska använda en ljus ögonskugga tror jag.. vågar inte med den limegröna jag har... !! Förstår att det är svårt utan bild... men hur får jag mer fokus på ögon än läppar, när jag har Ageline Joline läppar =(... det är svårt... ska jag har mascara på undre ögonfransarna... ?? vissa tycker ja och vissa nej...!! tack för svar... =)

• elica

okej, jag var på en kurs hos mus och hon tyckte INTE jag skulle måla dem undre fransarna, vilket jag har gjort ändå =)....!! ha ha...!! och jag tror det är snyggast... tjejen tyckte inte jag skulle måla dem men att min kompis skulle det... !!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!