Inlägg från: lata kocken Johanna |Visa alla inlägg
  • lata kocken Johanna

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-09-12 21:05:43 följande:
    Kabuki - en ganska stor och tät borste (ofta utan skaft). Används för att lägga mineralfoundations med. Är gjord i äkta hår.
    har en kabuki i äkta hår och en syntet (taklon) och synteten är uuuuuuuuuunderbar!

verkar bli vanligare och vanligare med syntetkabukis
  • lata kocken Johanna

jo om det är flytande funkar fingrarna bra

men absolut inte med mineralfoundation som bla jag, frida och linny använder

• lata kocken Johanna

har ni sett att de har 25%rabatt på pure luxe NU?

• lata kocken Johanna
    SnuttanSnuttan skrev 2007-09-20 15:33:59 följande:
    Nån som kan tipsa om en bra foundation ? Som gör huden slät o fin ? Nåt underlag innan man lägger på foundation ?*såå tacksam för hjälp
    Jag är helt kääär i mineralfoundations
    använder everydayminerals original glo för tillfället
    varierar med Meows oxå
  • lata kocken Johanna
    Majestic skrev 2007-09-21 11:41:06 följande:
    Tjejer, det här med penslar, hur många har ni?? Har ni en för varje ögonskugga/eyedust eller har ni några få??
    jösses - skulle jag ha en för varje så blir det mååååååååånga

nej jag har en för varje användningsområde... och ngn mer

typ 5 st, använder bara tre....
  • lata kocken Johanna
    Fridapida skrev 2007-09-21 16:23:28 följande:
    Det vill vi alla... man blir sjuk här i tråden...
    japp totalt genomsjuk
  • lata kocken Johanna
    elma skrev 2007-09-23 09:41:12 följande:
    Två frågor till alla:Läste på mitt amerikanska forum för mineralsmink, att flera använder en microfiber-duk, dvs. en "vanlig" städtrasa att tvätta sig i ansiktet, tillsammans med rengöringstvål. Det ska tydligen vara bra för "exfoliating", dock varnades det för att man inte skulle underskatta effekten och man skulle definitivt inte skrubba för hårt. Jag känner själv att jag har väldigt blandnd hud och "fjällar" ofta så det kan nog funka ist. för skrubbkräm....vad tror ni???

Den nästa fråga; Är det någon som använder någon slags facial-sray/sist för att "sätta" mineralfoundation. Också ett tips från samma forum, jag blir så nyfiken. Tydligen ger det ett ännu mjukare intryck än vad mineralsmink redan ger. Undra om man kan använda cliniques facial moisturiser??? vad tror ni?
    Jag använder en microfiberduk och tvättar mig med - sååå skönt den är ju supermjuk men ändå lite exfolierande

och jag använder fuktspray (har bara blandat vatten och aloegel i en sprayflaska - eller bodyshops e-vitamin mist) över min (mineral)foundation när jag tycker den ser lite torr ut eller när jag blir för varm på dagen (som om det hänt den här sommaren)
  • lata kocken Johanna

min favo är helt klart aloe och vattensprayen

har köpt tomma sprayflaskor för ca 20kr på kicks eller om det var HM och blandat i

suveränt om man vill ta bort maken på kvällen oxå - men har bråttom
    sprayar på massor och torkar av med mikrofibertrasan (har en sån som ser ut som frotté)

• lata kocken Johanna

02 05 skrev 2007-09-25 10:45:23 följande:

Hej tjejer..*lägger tråden i favoriterSkulle behöva er hjälp.Jag har varken tid eller ork att lägga särskilt lång tid på smink på vardagarna, men vill ända ha en snygg grund.Hjälp mig o hitta Det please!Vill ha ett puder eller kräm eller foundation (spelar ingen roll bara det blir snyggt o passar mig).Det behöver inte täcka helt, men ska jämna ut o ge lite färg.Använder Loreals True Match Minerals nu men får tyvärr mileor av det. Fick lära mig igår att det kan bero på att det är bismuth i sminket?Innan hade jag Kanebos puder men jag blir lätt torr i huden på vintern o då passar den inte, blir inte snyggt med de torra partierna.Jag vill alltså ha en grej som gör allt, vill inte ha massa olika moment. Vad rekommenderar ni?Blev rekommenderad Tikei´s mineralfoundation, vad tror ni?(sorry för romanen)
    har redan svarat i en annan tråd

men Everyday minerals eller Meow är mina favoriter
    ffa eftersom de finns avpassade för torr hy - Tikeis passar fetare hy...

min make tar kanske fem minuter - om jag har bråttom max två
    borstar på liiiite foundation
    lägger på lite mer på de ställen det behövs med en concealerborste
    en aning blush - oftast apple eller siesta
    sen ögonskugga och mascara
  • lata kocken Johanna

madde - jag vill gäääärna se!

Svar på tråden Smink Smink Smink!