Inlägg från: ScreamJP |Visa alla inlägg
  • ScreamJP

EM har ju många pratat om i den här tråden men jag giller verkligen deras produkter, bra grejer till bra pris
    Oceanmist har ganska täckande foundations, inte riktigt min smak men har hittat min favoritrouge där

• ScreamJP

Hej! Jag är lite nyfiken på om nån testat PL´s rouge Nymph som det pratades om tidigare i tråden? Den som skulle vara lik Nars Orgasm..? Är såååå sugen på att beställa men har egentligen stängt sminkkontot för den här månaden. Ris/ros? Nån som testat båda eller har tips på nån annan med lite moderatare pris än nars?

• ScreamJP

kan förresten passa på att tipsa om facecolorn Light Pink från EM om det är nån som är till att beställa därifrån. Dutta på litegrann över hela ansiktet efter foundation och hyn får en kanonfin lyster, livar verkligen upp nu när man känner sig lite grå och trist i höstmörkret

• ScreamJP
    Lejån skrev 2007-10-18 13:50:58 följande:
    Jag kan svara dig om ca en vecka. Har beställt det men inte fått ännu.
    [/citat]

ooooh, spännande Ser fram emot en recension
    Fluffguf skrev 2007-10-18 13:58:18 följande:
    [citat]
    Jag har provat nymph, men inte orgasm. Det har en härlig färg som smälter in perfekt, tyvärr nästan lite för mycket tycker jag, man får ta flera lager för att det ska synas ordentligt. Lite väl mycket skimmer för min smak, men det ser mer skimrigt ut i burken än vad det är på huden. Slutsats: Bra, men så överfantastiskt som vissa tycker är det inte. Men helt klart värt pengarna
    jag gillar iofs lite skimmer Blir vansinnigt blek på vintern och har precis färgat över mitt blonderade hår med en ganska mörkt brun ton, tänkte att det kanske skulle vara bra med nåt mindre färgstarkt att variera med. Och billigt är det ju, det har du rätt i... Kanske bara är att beställa egentligen, varför tveka för 75 kronor Synd bara att man blir så sugen på att beställa annat när man liks är på g
  • ScreamJP
    Lejån skrev 2007-10-27 08:08:35 följande:
    Vem var det som undrade om rouget från PL som skulle likna Orgasm??
    oooh, det var jag!!!!! Har du testat det nu?
  • ScreamJP
    Lejån skrev 2007-10-28 14:58:15 följande:
    Japp, vet inte om det var så "jippi" tyvärr. Alltså, det är fint men sååå himla ljust. Syns knappt.
    [/citat]

02 05 skrev 2007-10-28 15:03:58 följande:
    [citat]
    Jag har nymph från PL som ska vara som Nars orgasm. Synd inte så mkt det är väldigt subtilt men passar mig perfekt, jag älskar den.
    [/citat]
    Fluffguf skrev 2007-10-28 15:44:50 följande:
    [citat]
    Jag tycker precis likadant! Första gången jag provade gillade jag den inte alls, jag tyckte att den var för skimrig och för lite färg. Men nu har jag provat att lägga foundation över, och då blir det mer lagom. Man får ta ganska mycket bara, och burken är jätteopraktisk. Jag har den lilla provburken, den är lika stor som ögonskuggsburkarna, problemet är att man naturligtvis har en större borste till rouge än till ögonskuggorna, så jag har skvätt ut säkert hälften av pulvret av misstag Färgen är dock underbar om man tar rejält, och pudret har en fantastiskt skön formula. Jag ska definitivt köpa en större burk nästa gång!
    nu är det jag som beställer iallafall, har varit sugen på den sååå länge nu och Nars är inte riktigt inom min budget för tillfället *raka spåret till PL's hemsida*
  • ScreamJP

då var det beställt... Kunde inte riktigt hålla mej utan beställde lite samples på massa skuggor + några andra rouger också Vad ska man göra, det är ju så billigt

• ScreamJP

trollsanna: vad använder du för kajal/eyeliner? Du får det jämt att se så snyggt ut. Om jag lägger min i inre ögonfranskanten försvinner den innan jag hunnit till jobbet

• ScreamJP
    lilja71 skrev 2007-11-12 12:46:32 följande:
    Hör och häpna....jag har använt PL-skuggor idag och är jättenöjd med färgerna.... Går i ganska murrigt men passar nu på hösten....har använt: Uptown(PL)-ultimateRockstar(PL)+ Vex(MAC) Fluidline shade (MAC)
    ooh, skulle inte jag kunna få gå in och kika lite..?
  • ScreamJP
    Majestic skrev 2007-11-12 13:12:08 följande:
    He tjejjer!!Linny- MAC sitter inte bra, det var ju som fan. Jag tycker de sitter jättebra, sen håller jag med om att de är skimriga och små partiklar flyger i fejan och glittrar där!!Jag får inte till det att betala med PayPal, tror ni att amerikanska företag accepterar europeiska VISA kort, det gör inte Urban Dacay i USA nämligen??!
    Har betalat med VISA både på EM, PL och Strwberrynet så jag tycker det borde funka, kanske bara är vissa sajter som ogillar europeiska kort. Tips förresten om ni ska handla med visa på nätet är att skapa tillfälliga visakort via internetbanken med köpgräns på typ den man ska handla för. Swedbank erbjuder den tjänsten gratis och jag vet att det finns andra banker som har det också. Känns lite tryggare att handla på mindre sajter när man inte uppger sitt riktiga kortnummer
  • ScreamJP

Gokväll! Vet ni, nu har det nu äääntligen lossnat för mig det där med att lägga skuggor
    Som jag har har krånglat utan att få till det och så var det så enkelt egentligen... Testade att lägga den mörka skuggan först som jag läst att en del av er gör och det var verkligen grejen för mej, nästan så att jag skulle tordas lägga upp en bild nu!
    Har alltid läst att man ska lägga den ljusa skuggan först och sen på med den mörka men det har antigen blivit för skarpt eller alldeles för mesiga kontraster när jag försökt sudda ihop. Nä, tjejer -tvärt om är grejen (halleluja-moment)
    Två dar i rad har ögonmejken blivit kanon (nåja, med mina mått mätt förstås -inte riktigt i samma klass som er andra but i'm gettin there)

På tidag när lönen kommer unnar jag mig en muffin, har varit och pillrat på den väl många gånger nu

• ScreamJP
    Fridapida skrev 2007-12-05 15:43:12 följande:
    Jag har MUS's kajal. Jag gillar den för att den sitter och för att den är su mjuk. Man kan sota ögonen med den. Om du går in i mitt galleri o kollar har jag en bild som heter "eyeliner". Det är ingen flytande eyeliner utan kajal från MUS. Så ser den ut hela dagen. Jag gillar att fixera kajal med svart ögonskugga, eller om jag har någon annan färg på mig som jag tycker passar bättre.För mig är det viktigt att svart kajal är svart, kolsvart, den får inte bli det minsta grådassig. Kul att du följer tråden, jag undrar ibland om det är någon som är inne ofta utan att göra några avtryck... är det någon? Skriv gärna o säg att ni är med! Det är kul att veta. Det är ju 10 gånger mer klick än inlägg så det bör väl finnas någon...
    Där får väl jag ta åt mej Är inne och läser varje dag, missar inget men är såååå dålig på att skriva. Tänker att jag ska men det blir mest att jag sitter och slösurfar. Har ju lärt mej massor och gjort av med ännu mer pengar *fniss* Hittade hit i somras då jag fick kanonbra sminkråd inför en fest från fridapida *bugar och bockar*

Högt på önskelistan står i alla fall Boots no 7 (lättpåverkad), Urban decays primer och någon pore minimizer

Jag är så nöjd med min mineralfoundation från EM. Vet inte om jag skrev det men jag testade min gamla favoritfoundation från shiseido igen efter några månader med EM och blev så besviken... Jag gillar lystern och skirheten hos mineralfoundationen, man kan lägga ganska täckande utan att det ser kakigt eller spacklat ut
Svar på tråden Smink Smink Smink!