Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Smink Smink Smink!

SnuttanSnuttan skrev 2007-09-20 15:33:59 följande:
    Nån som kan tipsa om en bra foundation ? Som gör huden slät o fin ? Nåt underlag innan man lägger på foundation ?*såå tacksam för hjälp
    Jag har testat rätt många foundation och fastnat för några...dels en från lancôme och sedan nu senast från Maxfactor,age renew. Jag är 31 så man måste ju inte vara gammal för att använda den. Jag har rätt torr hy i perioder så den passar bra då. Den jämnar ut fint men ger inte ett spacklat intryck.

Under så har jag en bas från Lumene, den är prisvärd och lika bra som en dyrare tycker jag..
  • April Mamma
    SnuttanSnuttan skrev 2007-09-20 15:52:18 följande:
    April mamma : har du något produktnamn på dom ? *nyfiken* TUSEN tack för ditt tips!
    *rusar till badrummet*
  • April Mamma
    SnuttanSnuttan skrev 2007-09-20 15:52:18 följande:
    April mamma : har du något produktnamn på dom ? *nyfiken* TUSEN tack för ditt tips!
    Basen från Lumene heter: Beauty base, Face makeup base. En rätt liten vit tub med blå text. Kostar runt 100 kr. Man tar bara en liten klick så den räcker rätt länge.

Foundations från Maxfactor heter Age Renew. Kostar ca 150 kr.

Har för mig att den från Lancôme heter Color Ideal..den kostar ju lite mer än Maxfactor dock

Hade även en bra från Body shop förut..kommer inte i håg namnet.

Men jag kan rekomendera att testa Age R från Maxf.
  • April Mamma
    Jennnie skrev 2007-09-25 17:09:36 följande:
    Frågar er experter, om jag ska köpa en highlighter under ögonbrynet när jag har ögonskugga, ska man köpa en som går i vitt eller en som går lite i gult/guld? Vilket är snyggast och varför? Kram Jennie
    Jag tycker att vit highl. är finast, det ger ju ett piggare intryck med vitt än en gul/guld ton.
  • April Mamma

Någon som har gått makeuputbildningen via Mus, eller på Makeupstudion och vill dela med sig av sina erfarenheter?

• April Mamma
    Glam skrev 2007-09-25 19:44:24 följande:
    April mamma: Jag har gått MUS utbildning, den är bra men det finns bättre, eftersom när man går MUS utbildning så är man typ "bunden" till ett märke, o går man en utbildning där man jobbar med olika märken så får man bättre märkes/produkt kunskap. Ring runt till olika skolor o be om o få komma på studeiebesök.Maadde: Jag jobbar i Eskilstuna Har ni fått in parfymhalsbandet? Måste ha den!!!
    Kan du rekomendera några andra skolor?

Gick du en 10v kurs eller vad den längre? Gick du dagtid(/kvällstid?
  • April Mamma
    Glam skrev 2007-09-25 19:53:42 följande:
    Maadde : Åh.. vill haaaa!! JO jag tror också sport foundation blir en hit, vill också ha Stay in shape, hoppas att den är bra.Vad tycker du om berlock armbandet? April Mamma : Ja jag gick 10v utbildning, jag gick dagtid.Sen så har jag gått en intensiv kurs via makeupstore på 11dagar.Art of makeupschool ska tydligen vara riktigt bra har en kompis som har gått där och hon tyckte det var kanon, har hört bra om Mariart också, googla runt o kika det finns en hel del olika skolor
    Tack för informationen!

Jag har kikat runt en hel del...och fastnat för 2 skolor hitills.

Ska kika lite mer...
  • April Mamma
    Honey1982 skrev 2007-09-25 21:37:24 följande:
    Jag går ju Make Up Stores utbildning nu, i Göteborg .Armbandet gillar inte jag heller.. det är alldeles för pråligt!!
    Tycker du att utb. är bra? Hur många är det per "klass"?

Lär man sig även "teatersminkningar" osv?
  • April Mamma
    Linny skrev 2007-09-25 21:57:46 följande:
    Någon som hunnit ta sig en titt på mina två sista sminkningar? Vad har jag gjort fel?
    Hittar inga fel alls.. Du är jätte duktig på att få till det...Verkligen snygga sminkningar!
    Min favvo är en av dina festsminkningar som går i blå/turkos. Ska försöka att få till nått liknade på lördag då det e party...
  • April Mamma
    Linny skrev 2007-09-27 19:50:03 följande:
    0205: Jag köpte ögonbrynsskugga idag. Vet att det ska vara bra..Va, fick ni gåvor?! Det fick inte jag Eller jo, jag fick ju faktiskt gratis prov på glam choc.Nu har jag lagt in dagens sminkning (den sista) och gårdagens (den näst sista). Blev lite glad idag för tjejen på M.U.S sa att hon tyckte min ögonskugga var fin och undrade vilka färger det var. Kanske ville hon sälja mer, men jag blev ändå glad för komplimangen.
    Klart att du ska ta åt dig! Du sminkar jättefint!

Jag skrev kontrakt på en makeupartist skola i går, så i januari 2008 smäller det, då ska jag komma med bra tips Så länge så kikar jag in på era!
Svar på tråden Smink Smink Smink!