Inlägg från: S u s s |Visa alla inlägg
  • S u s s

Smink Smink Smink!

Åh, vilken rolig tråd, här hoppar jag in!

Är en 24-årig tjej med en ett-årig dotter, bor i sthlm.
    Sminkar mig nästan alltid till vardags, och mer till fest!
    Har även fastnat för nagellack senaste tiden, har dille på ALLA rosa nyanser som finns, utan glitter i... för närvarande är det tokrosa som gäller!

Är det nåt speciellt märke på smink ni använder allihopa, ser ut som det när ni bara benämner färgerna med namnet på nyansen liksom...

Själv har jag blandade märken men har förälskat mig lite i Kanebo. Deras skuggor är verkligen lätta att blanda ut och har jättefint skirt glitter i.. men det är ju rysligt dyrt!

Min eyeliner är förresten slut, har ni nåt tips på en bra?
    Har förresten bruna ögon, med grönt runtom.
    Tar även gärna applikationstips!

*favoriserar*

• S u s s

Linny - Tack för tipset, har faktiskt aldrig använt ögonskugga som eyeliner :-O
    Måste nog gå och shoppa lite så snart lönen kommer. MUS skugga har jag också, men inte testat face eller mac ännu.
    Låter som att du har drömnaglar. Jag har ett slitigt jobb, så mina ryker ganska snabbt tyvärr. Men ibland sparar jag ut dem ändå och har ett par glada veckor.

Ska kika in lite noggrannare på era bilder för att få lite tips om skugg-applicering också.

• S u s s

Fridapida - Oh, mer tips, tackar och tar emot!!!
    Snygg naturell färg du har på dina bilder, änvänder du nåt läppstift eller har du så snygg blek färg naturligt?
    Har bara hittat ett kanebostift i bra naturlig färg, men blir ju lite trött på den. Är inte helt 100% rätt färg heller.
    Antar att MUS har flera naturella färger, men har inte orkat ta mig dit på ett tag.

• S u s s

0205 - Tack
    Använder du endast foundation och concealer som bas?
    Det undrar jag förresten om ni andra gör också?
    Jag använder endast foundation.

Majestic - Javisst menade jag läppstift. Måste skriva upp de där du nämnde och kolla upp!

Såg just att det finns massor av nyanser (alla?) att kika på, på MUS hemsida.. skoj!
    Men så såg jag nyckelingrediens: Triclosan!

Triclosan är ju det ämnet som även används mot tandlossning i tandkrämer som det oftsast står "total" på, och som tandläkare verkligen inte kan rekommendera att man använder såvida man inte har just tandlossning.
    Triclosan är inte heller av naturen nedbrytbart, så det vi spolar ut kommer snurra omkring i världen ett tag, lite spooky.
    Nu vill jag ju inte komma in här som världens moral-tant med neggo-inlägg på en gång, blev bara lite besviken på att ögonskuggorna innehöll det ämnet...

Nåja. Ska gå dit och kika på färgerna hursomhelst.
    Jag är sugen på något rosa! (som vanligt..)

• S u s s

Nix, hade nog aldrig hört innan ni nämnde det.
    Ska kika på Linnys länk.

• S u s s

Oj vad ni har skrivit!
    I luv this tråd..

Ska nog ta en liten spaningsrunda imorgon, behöver lite hjälp av er experter.
    Redskap! Vad använder ni för pensel när ni ska ha skuggan som eyeliner? Och vilken har ni när ni lägger skuggan över hela locket?

Använder ni primer under skuggan, eller tycker ni att den sitter ändå?

Förlåt alla frågor sen jag hoppade in här, men jag kan verkligen inte mkt om smink.

• S u s s

0205 - Oj, ja den prisas verkligen överallt såg jag efter lite surfande. Vad synd att den var slut, jag har nog inte tålamod att vänta just nu tyvärr

Tack för era svar! Kul med så snabb respons också.

Kommer in imorrn och redogör, om jag nu får nåt handlat.
    Vi får se vad det blir över i kassan efter räkningarna, har det lite skralt nu när maken är hemma med lilltjejen.

• S u s s

Hej igen.
    Har strosat runt lite i smink-djungeln nu, och idag kom jag hem med 3 MUS-burkar.
    Shadows: Cheerleader & Penny Lane, och Blush: Sugar Muffin.

Var tvungen att smygtesta färgerna lite snabbt nu ikväll.
    I cheerleadern ser jag nästan ut som om jag ska på rejv-fest med barbie (vilket enligt mig är et gott betyg )
    Men tyvärr var det svårt att få med det hela på bild nu när det inte är dagsljus, ser ju rätt naturellt ut på bilderna.

Vi är lite allergiska mot taklampor hemma, och har mest myslampor, så jag får väl fota nästa gång jag har på mig dem istället.

www.familjeliv.se/krypin/s_u_s_s/gallery/phprudffr.jpg

Linny - Hur lyckas du få till så bra foton? Tar du alltid i dagsljus eller har du ap-bra belysning hemma?

Nu längtar jag efter den där primern, men jag undrar om jag verkligen har råd denna månad...

• S u s s

FridaPida - Nä, jag fick den på köpet idag! De ville väl bli av med dem...
    Har aldrig testat deras, och är inte speciellt sugen nu heller. Speciellt inte på min glåmiga höstbleka hy.

• S u s s

Hej allesammans.
    Här har jag haft en helt osminkad dag, brukar också ha det nån gång på helgen oftast.

Däremot brukar jag sminka mig ganska neutralt, när jag ska shoppa smink på nåt bra ställe.
    Jag inbillar mig att jag ska få bättre hjälp där, om de liksom kan se mer av mig och mina färger, hur jag ser ut neutralt.

Men tror du ni jag har fått några dundertips eller?!
    Nä, men kommit hem med avskyvärt aprikosfärgat rouge, det har jag gjort.
    Ska nog köra på med fullt fräs nästa gång så de kan se hur jag vill ha det. *suck*

Imorrn blir det en rätt neutral dag tror jag. Min vanliga fuktkräm är slut, så nu har jag fått lite ful hy dessutom.

• S u s s

Fridapida - Ja det var verkligen skitsnyggt med rött. Fin nyans också!
    Jag har också rött då och då (väldigt sällan), men tyvärr har jag inte hittat ett stift som är tillräckligt bra. Tycker det är mkt mer jobb med rött, nogrannare med både första appliceringen och sedan påfyllning. Syns ju direkt om minsta lilla blir fel, till skillnad från de neutrala jag vanligtvis använder.
    Men det är kul de ggr man vågar!

• S u s s

0205 - Jag håller med Linny, det kan vara bättre med färre frågor! Men det beror ju kanske lite på vad du har för släkt och vänner, och vad de har för realtion till er? Är det ömsinta närstående personer så tar man väl sig tid hursomhelst.

Vi hade en liknande bok på Mirandas välkomstfest, fast en helt blank där folk fick skriva hälsningar. Men eftersom vi inte hade frågor så var det en del släktingar som bara skrev sina namnteckningar!
    Hur kul är det liksom?
    Där har vi satt in foton på hennes presenter hon fick den dagen också.

Nu till sminket
    Jag har inte råd att handla nånting! Vi ska ju flytta till mars och måste gneta lite extra nu, speciellt eftersom maken är hemma med FP. Men det är sååå kul att läsa om det ni skriver iallafall, vilken tur att jag har denna tråd!

• S u s s

Lone Star State skrev 2007-11-14 01:14:24 följande:

Haha. låter ju jätte kul med signaturer haha.. Vi fick jätte fina lyckhälsningar i våran gästbok.. Lite synd kanske att de flesta handlade om små fötter.. (barn) när vi kanske inte ens kan få några.. :-P Men de vet ju inte dom.. Men ändå..Jasså, ni ska flytta till Mars.. Förstår att det kan kosta lite Hehe.. Koppla på släp på rymdfärjan eller? *retas*
    Haha! Ja, det börjar kännas lite överbefolkat här, så vi börjar om på ny kula. Rätt stor sådan.
  • S u s s

Fick en ny ögonskugga av maken igår, MUS oliv.
    Me like.

Passar bra med min tok-orangea. Var tvungen att tjuvtesta lite igår fast jag egentligen inte hade ork. Så jag satt här hela kvällen igår med bara ett sminkat öga, och i de starka färgerna.

Imorrn ska jag nog testa den med allt rosa (du får väl förbise denna rad Majestic )

Tänk vilken glädje en liten skugga kan skänka.

Är jättesugen på att köpa ett kit från everydayminerals... blir nog det när jag har råd. typ i vår alltså

• S u s s

LMK - Jättefint! Du måste vara grymt noggann, skitsnyggt suddat.

Jag vill verkligen ha UD-primern nu, men är lite rädd för den med. Är det inte svårt att sudda om det är lite klibbigare eller bättre fästyta så att säga, på ögonlocket?

Idag var jag lite sen så jag hade bara foundation, använde min olivgröna MUS skugga som eyeliner (lite mer i yttervrån), och mascara.
    Det gröna ser väl kanske lite knasigt ut som bara eyeliner, men kanske är en vanesak med. Har ju en grön kant runt ögat, så det får funka.

Är så tråkigt att sminka sig när man inte har tid.
    Ska testa Fridapidas "osminkade" make nån dag med foundation och rouge i globlinen tänkte jag. Men det är så lätt att man duttar på av andra saker mest av vana.

• S u s s

Ja just ja glömde ju Linny.

Linny - Det gula var supersnyggt. Älskar såna färger, och du passade väldigt bra.

• S u s s

Majestic - haha ja jag menade ju att jag har bruna ögon, med en grön ring runt, har jag lagt en kantig eyeliner får jag nog börja om haha

men då lät det ju som tat det är värt en UD iaf, men kanske inget jag orkar arbeta med till vardags. eller så får jag gå upp tidigare. hmm.

• S u s s
    k girl skrev 2007-11-27 17:27:38 följande:
    Apropå mascaror, har ni testat Kanebos 38 grader (seperating and lengthening)? Hur är den?
    Har haft Kanebos 38 då Kanebo har varit mitt favvomärke
    Tyckte den dock kändes lite väääl läskigt gummi-aktig på nåt vis. När man kände på fransarna så kunde man kände som en tjock beläggning, och den smular lite om man inte passar sig. Men annars var den grym, klumpade inte och jag fick långa fransar.
    Men jag gillar Kanebos andra mascaror bättre.
  • S u s s

Kajsa Anka - ja jag är också irriterad över det där med triclosan! Undviker det aktivt i andra sammanhang...
    Tyvärr är ju MUS-affärer som godisbutiker.
    Men kommer nog gå över helt till mineralsmink (när jag har råd...) oavsett om det kanske behöver bli pissigare färger!

Svar på tråden Smink Smink Smink!