Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Smink Smink Smink!

jag lägger till tråden i favoriter.

är nyss hemkommen från göteborg och har idag gjort en 90 tals-sminkning.. fy fasen vad tråkigt sminkmode det var på 90 - talet! det syns ju knappt  . imon är det dags för 80 - tal så det blir ju kuligare

• Honey1982
    Linny skrev 2007-09-11 15:12:44 följande:
    Hej hopp! Ja 90-tal är nog lite trist. Kul med 80-tal! Men du måste ju plåta juh!Idag körde jag på två färger. Mercury och Empire. Svart eyeliner. Ska lägga in bild senare.Devils dust: Tjejen på MUS tyckte den inte var bra. Hon gillade inte celebration heller. Tyckte inte det var ett dust utan bara en krossad ögonskugga. Ja inte vet jag. Vet bara att jag hittills bara vågat ha celebration som liner
    devil´s dust är supersnygg och bra. celebration har jag bara testat så den kan jag inte uttala mig om. brukar föredra jubilee istället.
  • Honey1982
    Linny skrev 2007-09-11 15:20:13 följande:
    Fridapida och Honey: De är säkert bra men jag är inget bra på att sota. Tycker jag ser helt tokig ut med mina stora ögonlock. Snyggt på en där man bara skymtar och så ser man när man blinkar Men någon dag ska jag ta mod till mig och sota och ta ett kort. Sedan ska jag tvätta av det och lägga mig under soffan
    övning ger färdighet . jag har också stora ögonlock.
  • Honey1982
    Linny skrev 2007-09-11 15:27:33 följande:
    jag måste lugna mig lite med inköp så jag får sukta lite när ni handlar. Våra diverseutgifter på kontokorten gick på 20T denna månad. Och det är bara för mat och diverse Sedan TILLKOMMER alla räkningar. *skäms* Hoppsan, inte mycket shopping på ett tag, för jag kan inte ens redogöra för vad vi handlat.. Snart får jag väl anmäla oss till ett tv-program eller nåt

vet hur det känns. måste också lugna ner mig med inköpen fastän det är massor av saker som JAG VILL HA!! "tyvärr" måste jag köpa massa grejer till min kursväska hela tiden och nu tycker mina lärare att vi ska börja skaffa en hel del stylingprodukter från TIGI också.

det är en dyr kurs det här..

• Honey1982
    Fridapida skrev 2007-09-11 15:57:09 följande:
    TIGI... jag gillar deras grejer. Köpa köpa köpa!
    vilka är dina TIGI - favoriter? jag vill ha alldeles för många grejer. baresso.se har TiGi till bra pris på sin webshop.
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-09-11 17:58:52 följande:
    Som Linny skrev, den är från MUS.www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/microsh...Den är så fin. Passar alla... Den är så enkel, men det är väl det som gör den så fin. Jag får nästan alltid komplimanger för den när jag har den. Man kan även ha den som highlighter. Är en skugga som är ett "måste" i varje sminkväska!
    nää jag håller inte med om att muffin passar alla, den passar inte mig iaf och de med samma hudton. den blir GRÅ!!
  • Honey1982

jag tvättar också mina penslar med schampo och balsam, fast ibland blir det med penselrengöring och ibland med yes.

idag ska jag ut på mitt första uppdrag. ett samarbete mellan MUS, fotografer och frisörer har jag fattat det som.. är så nervös!

är det nån som vet hur man får bort fetsmink typ concealer från kläder? går det ens??

• Honey1982

det här med färger..
    jag tycker att det verkar vara väldigt vanligt att folk vänjer sig vid vissa färger och vägrar släppa på dem. så oftast när jag sminkar och frågar vilken färg/er de vill ha så vill de gärna ha något helt annat .
    personligen tycker jag att det är bra om man vågar experimentera lite.

vad vore sminklådan utan variation?

• Honey1982
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 11:22:57 följande:
    Ingen som tipsar om bra penslar till ögonskugga!???
    jag har bara MUS penslar. jag tycker om ögonskuggpenslarna och sedan finns det vissa andra penslar som inte är alls bra.
  • Honey1982

Dagens make up (allt från Make Up Store):

ögon - eyedusts golden mane (guldig) och glam choc (bränd brun), svart kajal både vid övre fransraden och vid inre ögonbandet hela vägen (fixeras med svart ögonbrynsskugga), ögonpennan forrest (mörkt grön) vid undre fransraden (fixeras med cybershadow extreme (ärtgrön), resultatet blir dock diskret mörkgrönt. massvis med mascara förstås (diorshow blackout).

till det har jag gjort en ganska naturlig brunrosa mun och har rouge som går i brunt eftersom fokus ligger på ögonen.

från början skulle det bli en dagsmake men det blev det inte. kan säga att jag är mycket nöjd! 

Svar på tråden Smink Smink Smink!