Inlägg från: Minnisen |Visa alla inlägg
  • Minnisen

Smink Smink Smink!

hej!

på lördag ska jag ha 25års fest och behöver lite hjälp med maken. äskar lite guldbruna nyanser på ögonen, hittade en fin skugga i fridapidas galleri (true gold) i like!

men grejen e att jag inte har så fina ögon eller jag har inte så mycket ögonlock eftersom den skunker in lite bakom ögat alltså. hoppas ni förstår vad jag menar! hur ska jag lägga skuggan för finast resultat då? gärna bild om det finnes.
    så här ser jag ut....så ös massa tips över mig nu. vill ju givetvis vara fin på stora dagen

• Minnisen
    Tusen tack för alla era svar! Dags för lite shopping idag! Kanske återkommer om det inte blev som jag hade tänkt mig! Ska "testsminka" mig imorgon tänkte jag! Ha en bra kväll!
  • Minnisen
    hejsan!

Nu har jag testa sminka litegrann! har dock bara sminkat mig på ögat, lämnar foundation och det till på lördag! Men så här blev det!

Det ser ju inte riktigt ut som i verkligheten men jag köpte en ljusare och en mörkare som frida sa men sen vet jag inte om jag satte dit dom som jag skulle Kom gärna med tips. Tänkte att det kanske e lite för "lite" skugga? Men vet inte hur jag ska få på mer utan att få  en massa konstiga fula kanter! Hur får man bort dom, liksom att det smälter in med resten av hyn? Oj mycket på en gång bidde det, men tacksam för svar!
  • Minnisen
    Linny skrev 2007-12-06 19:22:28 följande:
    Dagens makeup.. Försök ignorera de (mer än vanligt) rödsprängda ögonen.. Fick lite grejs i ögat så när jag tog kortet var jag lite röd. Det la sig sedan  (Klicka)Finns fler bilder på dagens makeup i galleriet. Ett taget i annat ljus då den ser mycket ljusare ut samt ett med stängda ögon.
    åh så fint, så vill jag me ha!! super läckert!
  • Minnisen
    Fridapida skrev 2007-12-06 19:16:37 följande:
    Grynet81Kul att du visade dig! Hej och välkommen!MinnisenJag tycker att du måste ha mycket mer mörkt. Det vore fint om du la mörk skugga utmed eyelinern för att mjuka upp den.Om du tittar på en reklamannons eller liknande i tidningar så ser du att de aldrig har skarpa kanter, även eyeliners ska tonas lite (inte om det är marlyn monroe...). Sudda bort kanterna gör du med en mjuk borste. Har man ingen så använd bomull, tops är lite för hårda för att sudda ihop färger med. MajesticJag fick mina MADminerals i förrgår. Jag är inte super nöjd... men jag vill ge dem en chans. Skuggorna var superfina!
    Tack för tipsen!! Ska försöka mig på att sminka ut efter din bild imorgon!! Fattar bara inte hur du får till det så bra, men jag ska minsann lära mig, ack den som ger sig
  • Minnisen
    Linny skrev 2007-12-06 20:04:20 följande:
    Vilken bild menar du? Hon har så många snygga
    Den där true gold, kanske inte precis i färgerna men kan ju ha den som lite vägledning hur jag lägger skuggorna!

Eller så kanske jag tar din dagsmake som vägledning!
  • Minnisen
    jaha...då var man här igen nu då Har på känn att jag kommer bli lite smått beroende av den här tråden och sminkväskan lär väl inte bli mindre!!

Nu har jag testat att sminka mig igen! Blir ju inte alls som er andra "proffs" men blev det bättre? Kom gärna med mer tips om ni orkar och vill!

Bilden från igår och en från idag
  • Minnisen
    Fridapida skrev 2007-12-07 13:51:31 följande:
    Sminkberoende? Ja, du är bland likasinnade... Tycker att det ser mycket bättre ut på efterbilden när det är lite mörkare! Om du tittar på min abilder så ser du att jag gillar mycket färg på mina skuggor. Så jag säger... ett lager till! Det blir bara snyggare! Men som sagt, jag gillar när det är mycket.
    Går genast upp och lägger på lite till Roligt att ni tar er tid att hjälpa mig! Tycker det e så skoj, har egentligen aldrig varit speciellt intresserad av smink men så sent som idag var jag och köpte mig en ny foundation. Sen behöver jag ju faktiskt ett nytt läppglans me! Fick ju höra att jag skulle ha ett aprikost och eftersom jag inte har det blir jag "tvungen" att köpa det då!Tack snälla för hjälpen! Ha en bra dag!
Svar på tråden Smink Smink Smink!