Inlägg från: akleyan |Visa alla inlägg
  • akleyan

Smink Smink Smink!

Ojojoj, vet ni vad jag just gjort?

Halkade inte på denna tråd av misstag, blev så nyfiken när jag såg rubriken. Hann bara läsa genom ts, gick in på alimas sida o har nu beställt massa smink!

Tog två olika nyanser av concealer o ett satin finishing powder.

Det var ju super billigt, endast 296 kr med frakt o allt. Här kostar ju i.d's puder över 300.

Nu återstår bara att se om de är lika bra. Någon som testat märket innan?

• akleyan
    elma skrev 2007-12-04 18:14:59 följande:
    akleyan: japp, jag har testat alima och jag tycker det är bra, min foundation därifrån är i och för sig slut men jag har kvar ögonkuggor, de är så bra, fina i färgen och krämiga i konsistense, trots sin pulverform.
    Åh, vad roligt. Nu vill jag att det ska komma på direkten så jag kan pröva!

Känner att min sminkintresse börjar blomma upp igen efter mammaträsket. Inte bra för plånboken. Men ack så lycklig man är när man köpt sig lite nytt smink!
  • akleyan

Ni som använder mineralpuder, har ni primer under?

Har precis varit o fått två prover på HR o Diors primer för att testa, men jag vet inte om det funker under mineralfoundation.

Har tidigare prövat clarins instant smooth, men den tyckte jag inte alls funkade på min hy. När jag var inne på kicks idag, så sa expiditen att den var bättre på äldre hy med rynkor. O det tyckte hon abslout inte att jag hade! Så nu är jag jätteglad, tänk vad lite smicker kan göra!

• akleyan

Nu har jag fått mitt smink från Alima. Tog 4 arbetsdagar och kom rakt ner i brevlådan! Har inte behövt betala nån tull, än ialla fall!

Känner mig så nöjd, tyckte att concelerna täckte bra och att satin finishing powder gav fint resultat. Desstuom fick jag prover på en jättefin ögon skugga o två rouger!

Ahh, om man skulle ta och beställa lite mer.......

• akleyan
    Fridapida skrev 2007-12-10 17:31:44 följande:
    Åh, vad kul! Har du använt annat mineralsmink som du kan jämföra med? Kul med lite jämförelser.
    Nu har jag I.d puder som jag tycker är super, men om det här visar sig vara lika bra så går jag nog över till Alima. Det var ju så mycket billigare att beställa!
    Nu har jag ju bara prövat över mitt vanliga smink eftersom jag fick det på eftermiddagen. Längtar faktiskt tills i morogon bitti..

Dum som jag var så tog jag inga prover på deras foundations, ångrar mig massor. De kostade bara 1 dollar styck.
Svar på tråden Smink Smink Smink!