• Jatsu

Smink Smink Smink!

Hej.
    Jag följer den här underbara tråden slaviskt och har väl kastat in enstaka frågor några gånger.
    Sminkintresset har verkligen tagit fart igen efter alla era bra tips och idéer.

Nu när ni pratar om kajal så undrar jag om ni har tips på några kajalpennor som sitter bra hela dagen.?
    Jag håller på och blandar ögonskugga och lägger som eyeliner, men jag börjar också tycka att det tar alldeles för lång tid. Tänkte att jag skulle investera i en eller ett par kajalpennor men har noll koll på vad som är bra.

• Jatsu

Tack för tipsen om kajalpennor. Svänger kanske förbi MUS ikväll...

Jag älskar mineralfoundation,pulverform,men jag är förmodligen äldst i gänget här och jag har minsann fått riktiga rynkor. Skrattrynkorna runt ögonen gillar jag men det är värre med de få men rätt djupa fulingarna i pannan. Dessvärre har min foundation börjat glida ner i rynkorna och lägger sig i fula kladdiga veck. Finns det något man kan göra åt det egentligen eller är det bara att gilla läget?

• Jatsu

Ja, men jag använder ju primer. Just nu Clarins Beauty Flash Balm (tror den heter så eller nå´t liknande)men det hjälper ju inte, tyvärr. Men det kanske finns primers som passar mig bättre, får väl kolla upp det så småningom. Eller så är det bara så här det blir när man blir äldre???

• Jatsu

Nä, dags att åka hem. Fy mig, sitta och surfa på jobbet...

• Jatsu

Fridapida - Jag är överdrifternas mästare och direkt kladdiga vet jag väl egentligen inte om rynkorna i pannan är men sminket lägger sig i alla fall i vecken.
    Tror precis som du att man ska anpassa sminket efter huden och att dölja rynkorna tror jag inte ens går men det är tråkigt att det lägger sig i vecken.
    Och jag är jättenyfiken på Boots-krämen, ska nog ta och beställa den jag med.
    Annars är jag förresten jättenöjd med Clarins-krämen som primer, sminket fäster kanonbra.
    Är Estée Lauder-primern lika bra?

Apropå concealer till ögonen så funkar YSL:s touche éclat kanon för mig. Den är ju inte heltäckande på något sätt men desto mer ljusreflekterande och det gör susen för mina trötta ögon.
    Mineralconcealer funkar inte bra med alla kråksparkar jag har runt ögonen och MUS-concealern är lite för fet för mig. Har i och för sig inte testat att blanda ut den, tack för tipset Linny, ska testa det någon dag, men annars är den ju den kanon.

• Jatsu

Jag älskar min touche eclat!!!
    Perfekt till just lightening up eftersom den inte alls är heltäckande och pga att den är så ljusreflekterande.
    Däremot har jag inga andra liknande cocealers att jämföra med för jag har varit så nöjd med min touche eclat.

Svar på tråden Smink Smink Smink!