• 02 05

Smink Smink Smink!

Hej tjejer..

*lägger tråden i favoriter

Skulle behöva er hjälp.
    Jag har varken tid eller ork att lägga särskilt lång tid på smink på vardagarna, men vill ända ha en snygg grund.
    Hjälp mig o hitta Det please!

Vill ha ett puder eller kräm eller foundation (spelar ingen roll bara det blir snyggt o passar mig).
    Det behöver inte täcka helt, men ska jämna ut o ge lite färg.

Använder Loreals True Match Minerals nu men får tyvärr mileor av det. Fick lära mig igår att det kan bero på att det är bismuth i sminket?

Innan hade jag Kanebos puder men jag blir lätt torr i huden på vintern o då passar den inte, blir inte snyggt med de torra partierna.

Jag vill alltså ha en grej som gör allt, vill inte ha massa olika moment. Vad rekommenderar ni?

Blev rekommenderad Tikei´s mineralfoundation, vad tror ni?
    (sorry för romanen)

• 02 05

Jag vill gärna!

Maadde skrev 2007-09-25 19:51:38 följande:
    Förresten tjejer, säg till om ni vill se alla mina make bilder så lägger jag till er i min adressbok så ser ni
  • 02 05

hej tjejer..

har ni tips på en bra ögonbrynspenna som sitter bra?
    Tycker alla jag provar, billiga som dyra märken, inte sitter tillräckligt bra, om man kramas eller rpar klia sig försvinner det lite för lätt.. Tips?

• 02 05

Jag har ögonbrynsskugga från shisedo men tycker inte den sitter bättre än en penna...

Linny skrev 2007-09-27 19:50:03 följande:
    0205: Jag köpte ögonbrynsskugga idag. Vet att det ska vara bra..Va, fick ni gåvor?! Det fick inte jag Eller jo, jag fick ju faktiskt gratis prov på glam choc.Nu har jag lagt in dagens sminkning (den sista) och gårdagens (den näst sista). Blev lite glad idag för tjejen på M.U.S sa att hon tyckte min ögonskugga var fin och undrade vilka färger det var. Kanske ville hon sälja mer, men jag blev ändå glad för komplimangen.
  • 02 05

Det är det som är problemet att jag inte bara fyller i, har väldigt glesa ögonbryn längst ut som jag får hjälpa till på traven med...

Vad för primer rekommenderar du/ni? Aldrig haft någon. Är det olika primers för olika ändamål?

Fridapida skrev 2007-09-28 11:16:53 följande:
    02 05 skrev 2007-09-28 10:27:31 följande:
    Hur menar du att det inte sitter? Alltså, om man bara fyller i för en naturlig färg så sitter det lagom, men har man inte så mkt bryn o vill lägga mer så blir det klart annorlunda. Det finns ju primers som gör att det mesta sitter bättre, målar du på hela brynet eller fyller du bara lite?
  • 02 05

Vad använder ni för produkter innan ni sätter själva ögonskuggan btw?

• 02 05

Såg på en youtube video en tjej som använde Mac beige-ing shadestick, är det som krämögonskugga ungefär?

Linny skrev 2007-09-28 12:31:08 följande:
    02 05: Jag använder eyeprimer innan eller någon krämögonskuga som bas.Nooning: Förresten; 150 kronor var inkl. frakt!
  • 02 05

Jag har precis beställt 7 st färgprover på foundation gratis (man behöver bara betala 39 kr för frakt) är jag nöjd med någon av dem tänkt jag prova att köpa multitaskprimern med.

• 02 05

vad kostar MUS ögonskuggsprimer?
    Lone Star State skrev 2007-09-28 15:17:36 följande:

Hmmm.. jag tycker att mina skuggor hamnar i vecket trots att jag anänder MUS primer.. nått mer tips?!Hur lägger man basen snyggast?? Jag använder inga krämer.. känner inte att jag behöver dem.. har ganska bra hy och är ung... Är det helt fel? Eller behöver jag ändå? Räcker det med foundation och concealer? Är lite nyfiken på primer.. men vet inte vilken...
Svar på tråden Smink Smink Smink!