Smink Smink Smink!
Hej, hoppas att man kan hoppa in här? Det låter som en perfekt tråd för mig och jag har också smugit i bildgalleriet hos några av er.
Kort om mig: 30 år, bor i Sthlm, jobbar som konsult i IT-sektorn. Gift, har en dotter på 2½ och en till knodd på väg. Älskar kläder, hudvård, smink, hårvård, smycken, ... ja allt som gör vardagen lite mer glamorös. Nu när jag är gravid och är lite begränsad på klädfronten har jag gjort en lite större uppdatering än motiverat av sminkväskan för att tillfredsställa shoppingsuget...
Jag har inte läst så långt bakåt i tråden så jag vet inte riktigt vilka frågor ni har avhandlat, men jag är nyfiken på vad ni har för vardagsmake, d v s en vanlig dag på jobbet?
Såhär är min:
* Foundation
* Concealer efter behov
* Eye makeup base
* Ögonskugga, 1-3 nyanser
* Ögonpenna (övre fransraden)
* Fransböj + mascara (övre fransraden)
* Rouge el. bronzer
* Ögonbrynsskugga + fixerande gel
* Lip base
* Läppstift
Antingen kör jag markerade ögon och diskretare läppar, eller "naturlig" look på ögon och mer dramatisk mun.
Är inte särskilt märkestrogen men MUS skuggor är en klar favorit. En gammal trotjänare som hängt med mig i ganska många år är Lumenes eye makeup base som verkligen gör underverk för hållbarheten på skuggorna, oavsett vilket märke på skugga man använder. Som primer använder jag Estee Lauder Idéalist (under dagcrèmen) som verkligen får huden att se mer jämn ut och porerna mindre.