Elma: Hur gör du när du tar på din eyeliner från MAD? Jag tog med en torr eyelinerpensel (EM:s eyelinerpensel) och det blir fint med färgen (ivy) men det är ingen skarp rand som det brukar bli med eyeliner. Har du något tips?
Vad är PL? (jag som är ny i detta game
Alltså beställa utomlands ifrån, inte med smink
)
Min leverans från MADminerals tog nog bara 7- 8 dagar skulle jag tro. Hade bara beställt två eyeliners så det var ju utan tull. Blev så förvånad att det gick så snabbt, men GLAD
Elma: Du skrev att pigmenten är rika och fina från MAD, vad var det du beställt?
Har ni bra erfarenheter av Meow, förresten? Tyckte att det fanns så många härliga färger där i ögonskugga, blir de så på ögat också?
Nu har jag testat:
- eyeliner ivy från MAD (blev som sagt inget kraftigt eyelinersträck, men den verkar sitta jättebra och jag älskar färgen!
)
- concealer från EM (i färgen mint som ska täcka röda blemmor mm. Blev bra, inget heltäckande resultat, men neutraliserade mina hormonblemmor på hakan en hel del. Fast nu på kvällen tittar de fram igen, ingalunda något som sitter hela dagen med andra ord. Någon som har något tips?)
- Multitasking foundation från EM. (Jag har ju aldrig provat mineralsmink tidigare. Jag beställde Original Glo. Hur gör man?? Jag buffade och gned ut med borsten i locket, men det blev inget cremeaktigt där ? ska det bli det? Tog sen det i ansiktet såklart
Sen tyckte jag att jag fick använda ungefär tre gånger så mycket som det sägs på de tuturials på Youtube som jag kollat på. Jag tyckte det satt en kort tid och det blev ingen jätteskillnad på något sätt? Men man måste kanske ha ?finishing powder? och mer concealer först?)
Det blev ett långt inlägg med många frågor, hoppas någon har tid och lust att svara?
Det är lätt att fastna i detta, märker jag, det är så roligt!