Inlägg från: KajsaAnka |Visa alla inlägg
  • KajsaAnka

Smink Smink Smink!

Jag har ögonlock som "dricker" ögonskugga så min bas måste vara jättebra för att färgen ska sitta. Någon mer med det problemet? Har ni några tips?

Någon som testat: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion? Är den bra? Har läst recensioner som höjt den till skyarna så jag funderar på att beställa...

• KajsaAnka

Linny: Tack! Nu är primern beställd

Idag fick jag mitt bamsepaket från Everyday Minerals. (ja, det kom i torsdags, men jag har inte haft tillfälle att hämta förrän idag). Det kom jättesnabbt: Beställde den 18 nov och det kom den 28:e Jag ska få mitt paket i julklapp, men jag ska nog provtesta i alla fall något litet Kan inte låta bli

Hur vet man om man ska betala tull eller ej?? Kan det komma en räkning senare?

• KajsaAnka

Jag har fått hem två eyeliners från MAD minerals. Ska testa dem imorgon, och lovar komma med en kommentar Köpte olivgrön och mörk turkos

• KajsaAnka

Elma: Hur gör du när du tar på din eyeliner från MAD? Jag tog med en torr eyelinerpensel (EM:s eyelinerpensel) och det blir fint med färgen (ivy) men det är ingen skarp rand som det brukar bli med eyeliner. Har du något tips?

Vad är PL? (jag som är ny i detta game Alltså beställa utomlands ifrån, inte med smink )

Min leverans från MADminerals tog nog bara 7- 8 dagar skulle jag tro. Hade bara beställt två eyeliners så det var ju utan tull. Blev så förvånad att det gick så snabbt, men GLAD

Elma: Du skrev att pigmenten är rika och fina från MAD, vad var det du beställt?

Har ni bra erfarenheter av Meow, förresten? Tyckte att det fanns så många härliga färger där i ögonskugga, blir de så på ögat också?

Nu har jag testat:

- eyeliner ivy från MAD (blev som sagt inget kraftigt eyelinersträck, men den verkar sitta jättebra och jag älskar färgen! )
    - concealer från EM (i färgen mint som ska täcka röda blemmor mm. Blev bra, inget heltäckande resultat, men neutraliserade mina hormonblemmor på hakan en hel del. Fast nu på kvällen tittar de fram igen, ingalunda något som sitter hela dagen med andra ord. Någon som har något tips?)
    - Multitasking foundation från EM. (Jag har ju aldrig provat mineralsmink tidigare. Jag beställde Original Glo. Hur gör man?? Jag buffade och gned ut med borsten i locket, men det blev inget cremeaktigt där ? ska det bli det? Tog sen det i ansiktet såklart Sen tyckte jag att jag fick använda ungefär tre gånger så mycket som det sägs på de tuturials på Youtube som jag kollat på. Jag tyckte det satt en kort tid och det blev ingen jätteskillnad på något sätt? Men man måste kanske ha ?finishing powder? och mer concealer först?)

Det blev ett långt inlägg med många frågor, hoppas någon har tid och lust att svara?

Det är lätt att fastna i detta, märker jag, det är så roligt!

• KajsaAnka

solstraalen: Jag har samma problem. Det blir betydligt bättre om jag lägger på en "underlagsögonskugga" i hudton först innan jag lägger på ögonskuggan. Har även en primer från Makeupstore som jag har under ibland. Nu har jag hört talas om en "mirakelprimer" som jag beställt från blush.se : www.blush.se/urban-decay-eyeshadow-primer-potion-p-722.html Den har blivit högt till skyarna i alla recensioner på bloggar mm som jag läst.

• KajsaAnka

Linny: Kan man beställa MAD från mer än MAD? (Du skrev att du inte trodde att du beställt från ett tull-land?)

OM det är någon som har tid vore det jätteskoj ifall ni har lust att svara på några av mina frågor ovan om hur man använder mineralfoundation (tack för svaret om eyelinern, elma)

• KajsaAnka

Nu måste jag fråga (för jag har fortfarande inte förstått ): Vad är PL som ni beställer smink ifrån?

Och var handlar ni MAC:s grejor till bäst pris?

Jag har använt EM:s concealer under ögonen igår och idag och hjälp vad mina rynkor under ögonen syns! Jag får nog fortsätta med Christian Diors concealer, men ha EM i resten av ansiktet

Är jättesugen på att beställa lite MAD-skuggor också, det finns ju så mycket snyggt!

Såg att någon frågat om MAC-skuggor, jag har läst en massa bloggar där de fått väldigt bra kritik. Sök på Google!

• KajsaAnka

Jag menar MAD-skuggor... Det är de jag läst bloggar om.

• KajsaAnka

Tre frågor:

* Ni som pratar om lila-svart... Jag har också gröna ögon och tycker det lät jättesnyggt. Vilket märke är det ni menar?

* Sen är jag nyfiken på ögonskuggor, vad tycker ni är bra resp dåligt med dessa skuggor: EM, PL och MAD:s? MAD och PL har ju otroligt läckra färger!

* Jag har gröna ögon, har ni tips om vilka färger jag ska använda i ögonskugga? Jag har lila och brunt för det mesta, vilket jag har hört ska framhäva det gröna. Jag klär inte i för ljusa färger, t ex guld.

• KajsaAnka

Tack Linny! Jag som älskar turkost... (fast jag brukar inte ha blått på ögonen). Rosa har jag aldrig testat, jag inbillar mig att det skulle bli för kallt till mig? Jag är klär nämligen inte i rosa i kläder. Men jag kanske skulle prova starkare rosa-aktigt?

• KajsaAnka

greeneyes: Vilka vackra ögon du har! Jättesnygga färger, de gröna!! Ska genast skriva upp dem på min önskelista inför julen!!

(jag blir grön av avund då jag ser alla er och era vackra ögonlock! Mina är rena rullgardinerna. Har fått min mammas ögonlock och hon fick operera sina genom sjukvården för att de hängde ner så mycket att de begränsade hennes synfält! Och jag har likadana, så jag har redan en plastikoperation som jag vet att jag ska genomgå De hänger ner så mycket att jag inte kan ha så snygga sminkningar som ni gör. Jo, jag kan ha, men de syns inte )

• KajsaAnka

Jag skulle kolla ögonskuggefärger på nätet på Makeupstore och upptäcker till min stora förvåning att deras huvudingrediens är FORMALDEHYD!! Visst är det lite konstigt med tanke på alla larmrapporter på deras cancerframkallande egenskaper?? Trodde att det bara fanns i jättebilligt smink numera. Visst är det konstigt?? Undrar ifall det är fler "stora" som använder formaldehyd i sina produkter? T ex Face?

• KajsaAnka

Sorry... Skrev fel. Triclosan har det ju också varit skriverier om i cancersammanhang, det var därför jag blandade ihop dem Menade Triclosan men skrev formaldehyd.

• KajsaAnka

Jösses, detta är verkligen en livsfarlig tråd!! Nu vill jag testa Alima också

• KajsaAnka

elma: Vad rekommenderar du för produkter från Alima? Krämigt låter bra, tycker jag. Jag som börjar få "lite mogen" hy tror att det skulle passa mig bättre än EM. Upplever också EM rätt pudrig.

Svar på tråden Smink Smink Smink!