Inlägg från: lilja71 |Visa alla inlägg
  • lilja71

Smink Smink Smink!

Linny: du som har koll på det här med mineralfoundation...när jag köpte min ID....för typ 3 år sedan så fick jag ju en genomgång hur man skulle lägga på den...men jag har ju inte använt ID så regelbundet fram till nu och då blev jag lite osäker....men ska man lägga på den med kabukin genom cirkelrörelser....eller hur gör man för att få det snyggast?

• lilja71

Jag tycker också att det blir mkt snyggare med puder men jag håller med om att det tar längre tid, i morse så hade jag bråttom och då fick det bli Kanebos Golden Glow istället. Det är en favvo för den är inte så heltäckande men ger ändå fin färg och lyster i ansiktet...men den täcker inte ojämnheter och sånt så bra.

• lilja71

Linny: ja nog e du guru på smink..iallafall i Liljas värld ....har ju sett det på dina fina sminkningar..
    Jag har inte problem med att det blir mjöligt i ansiktet men ibland så har jag lite för bråttom att få på pudret innan min skin smoothing cream har sugits in ordentligt....och då blir det tjockt ..... men det är bara att ta en bomullstuss och sudda, sudda, sudda

• lilja71

Den exfolieringssången kan du väl dela med dig ??

• lilja71

Har Ni testat Dermalogicas Daily Microfoliant? Den kör jag 4-5 ggr i veckan, huden blir såå go efteråt. Rekommenderas varmt! Den är dyr när man köper den men den räcker hur länge som helst!!

• lilja71

Min sambo har åkt till sthlm idag för ett möte...han skulle gå från jvstn till sveavägen och då passade jag på att lägga en beställning på MAC från Åhlens...han går ju ändå förbi
    Köpte nämligen ett silvrigt pigment för två veckor sedan i Malmö (var där på affärsresa) och den mörkare skuggan som jag ville ha till var slut...den hette silver ring  (fint namn) Hoppas nu på att den finns där, dom har tydligen åtgång på alla skuggor i grå/silver just nu.

• lilja71
    LMK skrev 2007-11-08 09:49:52 följande:
    Finns det fler här som använder Decléor?Har verkligen fastnat i det träsket . Är helt salig över vad de produkterna gör för min hy. Har en kusin som är hudterapeut & numera är hon min personliga hud-guru Shoppade storförpackningar (400ml) med rengöring & ansiktsvatten på Lookfantastic.com till jättebra priser. Nu är det "bara" dagcrème, nattbalsam samt aromessence olja kvar.... Vilka produkter använder Du isåfall?
    Jag använder Dermalogica och ett annat märke som heter Nimue, är jättenöjd med båda märkena.  Nimue har en jättego nattkräm som känns lite fetare när man smörjar in men som försvinner in i huden och den blir jättego. 
  • lilja71
    LMK skrev 2007-11-08 10:06:01 följande:
    Dermalogica har jag oxå provat men blev inte så imponerad. Inte plånboken heller för den delen Nimue har jag inte hört om tidigare.Har länge försökt hålla mig från dessa dyra produkter men har nu insett att de GÖR nytta & att de ÄR dryga. Inte blir man yngre heller så det känns mer lägligt att spendera lite mer på bra hudvård. Det är ju den som är A & O för en snygg makeup.Det gäller bara att hitta rätt i djungeln...
    Dermalogica är väl inte dyrare än Decléor? Jag har iof köpt mina dermalogica produkter i USA när vi varit där på semester och där är det halva priset mot hemma.
  • lilja71

Majestic: jag har köpt en bra grej på MAC (förvånad va?! ) som jag har under ögonen. Den är inte täckande som en concealer och varken maskara eller kajal rinner ner under ögonen på mig. Springer och kollar vad den heter....

.... Det står " select moisturecover cache-cernes  färg NW20"

• lilja71
    maddie3 skrev 2007-11-08 15:34:28 följande:
    var beställer ni Dermalogica produkter?
    http://www.hqhair.com/code/preview.asp?PageID=265 Här kan du beställa Dermalogica, har inte koll på så många fler siter, säkert billigare att beställa från USA men då kan ju grejjerna fastna i tullen.
Svar på tråden Smink Smink Smink!