Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-09-21 16:25:42 följande:
    Det är ditt fel att vi blir sjuka i tråden, du borde inte starta den från början. Och det räckte inte med en utan TRE stycken*gaah*!!
    [/citat]

Sorry...
    Majestic skrev 2007-09-21 16:37:10 följande:
    [citat]
    Fridapida- Är suger pink MUS och Orgasm NARS lika i färgen??
    Nja... de är inte jätteolika. Suger pink blir lite mer rosa o är lite mörkare. Orgasm innehåller mer skimmer. Men båda är fina. Passar man i den ena passar man säkert i den andra.
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-21 18:22:32 följande:
    glöm inte bort att gå på klubbkvällen på torsdag då
    Är anmäld och kvällen är bokad!

Här i Örebro (jag veckopendlar hit) så är det jubileumskväll på FACE på onsdag, 20 % på allt. Ingen inbjudan eller medlemsskap av någon sort krävs. Så är någon från Örebro så kan ni även boka onsdagkväll.
  • Fridapida
    emby87 skrev 2007-09-21 18:26:01 följande:
    Tack så mycket för tipsen! Tror jag ska pröva redan nu så det inte blir en massa kladd imorn innan jag ska på middagen. TACK så mycket!
    Låter förnuftigt. Better to be safe than sorry!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-21 19:35:00 följande:
    Köpte den andra poreminimizern igår, serumet.. Är det något som verkar när man tar på det, eller är det nåt man använder dagligen för att det ska bli bättre och bättre (även om man just den dagen skiter i att sminka sig och ligger på soffan??
    Det fungerar både långsiktigt och på en gång. När du tar det på så blir huden matt och produktionen av fett minskar. Det går ner längre i hudlagret o ska rena porerna nerifrån o dra ihop sig. Det tar längre tid.
  • Fridapida
    emby87 skrev 2007-09-21 19:57:28 följande:
    Nu har jag lagt upp 2st bilder i galleriet på en av mina prövo-sminkningar som jag gjorde nyss. Hittade en brun skugga från MUS i en gömma Hade helt glömt bort den..Dålig kvalité på korten dock. Någon som har lust o kika o ge något mer tips?
    Ser ut att passa dig utmärkt. Lounge är så snygg!
    Jag tycker att du ska sudda ut den bruna lite till uppåt utåt från globlinjen mot brynet. Men inte för mycket.
  • Fridapida
    Zäta skrev 2007-09-21 23:01:52 följande:
    Hej! Hoppas in i tråden här lite snabbt...Ska på fest imorgon och är så kass på att sminka mig, har trist smink och inte tid/råd att köpa nytt.Undrar om ni har tips på hur jag enkelt kan fixa till en snygg sminkning utan att få en kant efter foundation och ett par riktigt snygga ögon!Jag har:FoundationÖgonskuggor i de flesta färger (men skimmriga är bara silver och rosa (har olika nyanser på dem))MascaraPuderRougeSolpuder (en var och hur ska jag göra för att se fräsht brun ut)Kajaler i vit, svart, rosa, grön, blå, silver med lite glitter.Eyeliner svartSka ha på mig:Svarta ballerinaSilvriga/gråa lite glittring leggingsSvart linne + svart kjolOch hur kan jag ha håret? Är riktigt kass på att styla det. det har blivit ganska långt och är tjockt... trivs egentligen bäst i utsläppt, men kanske med nåt extra.Ät tacksam för svar... hoppas att ni orkar hjälpa och kom ihåg att jag inte e så bra på smink!Kanske ska tillägga att jag är blåögd.
    Svårt när du inte har ngn bild på dig så man ser bra...
    Jag tycker, att om du ska vara relativt svartklädd är det snyggt att plocka upp det i stylingen, utan att det blir tråkigt.

Varför inte platta håret med topparna utåt? Eller en fläta? Gör en sidbena och fläta lite inbakad med hårfästet över pannan och låt den fortsätta ner i håret på sidan. Då är det utsläppt, men lite annorlunda. Flätor är inne iår.

För att inte få en kant efter foundationen gäller helt enkelt att man använder en foundation som är i rätt nyans. Om man inte har det får man fade'a ut den. Lägg t.ex. foundationen ner på halsen med en fuktad svamp, då blir den tunnare.

Bronzer lägger man på kindpen, i panna, käkben o haka. Har du en riktigt stor puderborste så kan du även svepa lite över hela ansiktet. Rouge läggs efteråt på kindbenen och i hårfästet i pannan.

Ögon.
    Lägg svart kajal utmed fransraden och sudda den. Välj en ljus skugga du gillar, kanske en guldig (min personliga favorit), lägg svart i globlinjen och sudda ut ordentligt. Om du tittat i mitt galler i kan du se på den bilden 20/9 hur jag lagt den mörkare färgen i globlinjen. Viktigt är att sudda sudda för att inte få några kanter. Har man inga bra penslar så fungerar tops alldeles utmärkt.

Sätt lite lipgloss på läpparna.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-21 23:27:52 följande:
    Vilken poreminimizer är detta, den som nämns i ts? Den låter ju bra, jag har ganska fet hy med synliga porer.
    Nja, det är samma serie, men den jag skriver om i TS är en produkt du har för att dölja, serumet är för att behandla.
  • Fridapida
    emby87 skrev 2007-09-21 23:28:11 följande:
    Jag har även ett till dilemma.. Min foundation tror jag inte är så himla bra för mig. När jag använder den så får jag lätt finnar/kvisslor. Det är Isadora - Velvet touch flawless long wear make up.Har rätt fet hy i mig själv. Har läst i någon tråd att det finns foundations utan olja i (antar att min är det) som är bättre för "sånna som mig". Någon som har något tips på någon bra och vars finns dom isf att köpa?Ursäkta om jag ställer dumma frågor. Men alla i denna tråden verkar vara så himla duktiga/proffisionella när det gäller make uo så jag måste bara fråga
    För det första så är det inga dumma frågor och för det andra så gillar vi nog alla ditt smicker!

Du är helt rätt ute. Billiga foundation är ofta baserade på mineraloljor. Mineraloljor kan inte smälta in i huden pga dess sammansättning (vad man tycker om mineraloljor går jag inte in på här). Det gör att produkten lägger sig som ett ogenomträngligt lager på huden. Allt fett som huden produceras stannar kvar på huden eftersom den inte kan andas. Dessutom torkar olja ut huden (fett löser fett) och hudytan blir torr och huden producerar mer fett. En ond cirkel...
    Ofta är problemet lätt att bli av med om man väljer att ta tag i det. Börja med att slänga din foundation. Se över din rengöring och återfukt. Är den uttorkande (rengöringen) för att du tror du har fet hy? Tänk om, ofta torkar vi ut huden för vi tror den är fet, men egentligen så tvingar vi huden till det när vi torkar ut den. Mild rengöring och mycket fukt är knepet. Satsa på bra produkter.
    Foundation som är snäll mot huden är mineralsmink, vilket INTE ska blandas ihop med mineraloljor. Mineralsmink är gjort av mineraler, innehåller inga parfymer o dyl. Men det finns flera andra vanliga flytande foundations som inte är oljebaserade.
    Personligen tycker jag inte att billiga foundations är något att ha, basen är det man ska lägga pengar på.
    Köp din foundation o rengöring på hudvårdssalonger, eller i allafall på Kicks eller Åhlens eller NK...

Hoppas det var förståligt. Fråga gärna igen om det var oklart. Eller om det är något annat .
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-21 23:46:30 följande:
    Skojar du??? Jag vill också till Öre och shoppa loss på FACE!!!
    Välkommen
  • Fridapida
    elma skrev 2007-09-22 12:47:42 följande:
    nu har jag lagt in en bild på dagens sminkning+ihop med skuggorna jag använt. Ursäkta mascaran men den är så torr nu, dags att öppna den nya! Ögonfransaran blev som spindelben och klumpade ihop sig!
    Snygga färger! Smart idé att lägga ut hur skuggorna ser ut i burken.
Svar på tråden Smink Smink Smink!