Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

maddie3 skrev 2007-10-10 18:55:52 följande:
      Här är boxen jag inhandlat till mina skuggor. det fanns en uppsjö av olika boxar men jag föll för denna. man kan sätta dit som sk avkärmare ifall man vill lägga visa färger för sig, concealer i ett fack mm. Ett litet tips bara  
    Har du tagit bort bilden, jag ville ju se
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-10 19:12:11 följande:
    Kunde inte heller förstora... om det var det du menade.
    Nej, jag kan inte se bilden alls!
  • Fluffguf
    greeneyes skrev 2007-10-10 19:44:41 följande:
    Ni som beställt smink från USA, hur är det med tullavgiften? jag beställde i somras från strawberrynet o fick betala tullavgift på allt. det kändes lite avskräckande (iofs så ersätter de på strawberrynet det, men de flesta andra gör inte det). har ni fått tulla för sminket från ex everydayminerals och PL?
    Jag har inte behövt betala tull än, men på pl skriver de ner värdet också, så då får man väl betala mindre? Det stod på mitt paket att det var värt 9 dollar, men egentligen var det typ 60
  • Fluffguf

Nu ligger dagens sminkning i galleriet. Färgerna blev lite skumma, jag var tvungen att ändra lite i photoshop för att man skulle se något alls... För en gångs skull syns färgerna mer på bilder än live, den mörka skuggan är inte alls så mörk på riktigt

• Fluffguf

Linny: tråkigt att du är sjuk, krya på dig!

• Fluffguf

lilja71: Jag upplever att pl-skuggorna håller rätt dåligt i sig själva, men jag använder inte en primer utan varierar mellan cremeögonskugga eller vaseline. Det håller bra och blir lättare att sudda ihop färgerna.

• Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-10-12 09:03:22 följande:
    Hej Frida! Får jag fortsätta med lite frågor idag med?? Ska man använda en fuktig pensel till PL skuggorna? För att få mer "inensitet" i färgen? Tycker att mina MAC-pigment innehåller mer "färg" eller är det bara en felaktig känsla jag har?
    Jag brukar doppa en blöt pensel i skuggan och blanda ihop i locket, typ som vattenfärg. Då blir de mer intensiva, men ibland är man ju inte ute efter det utan vill ha ett mer naturligt resultat, så det är lite olika hur jag gör.
  • Fluffguf

Ni som har koll på mileralsmink, är det bra om man är allergisk? Jag har en kompis som inte tål smink alls och typ bara kan använda mascara och möjligtvis ögonskuggor från apoteket, så jag funderade på hur det är med mineralsmink, det ska ju vara mer naturligt?

• Fluffguf
    elma skrev 2007-10-12 16:49:05 följande:
    fluffguff: Det beror väl på vad man är allergisk emot? Man kan vara känslig mot vismuten i mineralsmink med så exempelvis bare escentuals (i.d) innehållr. Andra är känliga mot mica, som är huvudingridiensen i EM. Dock innehåller de flesta mineralmakeuper endast mineraler och inte konserveringsämnen och färgämnen mm, som täpper igen porerna utan mineralsmink låter huden andas, vilket torde vara det ultimata!
    Ja, jag förstår att det är olika, men jag funderade lite på hur det var generellt. Du har säkert rätt
  • Fluffguf

Hur gör ni andra, värmer ni ögonfransböjaren innan ni böjer?

Svar på tråden Smink Smink Smink!