Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-09-24 16:05:46 följande:
    Men oj! Är du allergisk mot makeup eller vad är det han menar då? Förstår att det är skitjobbigt med acne, och för en som är så intresserad av smink som du är så är det självklart jättejobbigt att inte få hålla på med smink längre. Men vet läkaren det säkert eller var det en gissning?Usch vad jobbigt för dig! Kram!
    Nej jag är inte direkt allergisk. Men han menar att för att bli helt fri från finnarna måste jag låta bli. Men jag kan inte. Jag får behandla o behandla. Jag börjar imorgon så fort jag hämtat ut grejerna.
  • Fridapida
    Yoyna skrev 2007-09-24 17:29:47 följande:
    Usch va tråkigt för dig Fridapida! Blev riktigt ledsen när jag läste ditt inlägg! Fick du någon typ av medicin? Vet att det finns receptbelagda tabletter, men de ges nog bara till de med extrem acne för det är en del biverkningar. Hoppas din hud självläker!
    Jag var hos en privatläkare i Örebro, inte på hud... Men jag har fått en salva o tabletter som ska lindra.
  • Fridapida

Tack alla ni för att ni förstår! Jag känner mig lite nere .

Läkaren säger att det beror på hormoner, inget som jag kunnat påverka själv. Vilket var vad jag trodde eftersom jag typ testat att utesluta en sak i taget o så...
    Men han menar på att jag inte ens får ha dagcreme i ansiktet... Men det är alltså för att bli av med allt så fort som möjligt, men om jag använder dt så tar det lite längre tid.
    När han sa dessa ord så var det det enda jag hörde. Nu har jag fått tänka lite o jag har förstått lite bättre vad han menade.

När jag frågade om mineralsmink så visste han inte vad det var tror jag. En 50-årig gubbe... haha

Men nu får jag se vad som händer. Jag är sällan sminkad hela dagarna, så fort jag kommer hem så tvättar jag bort sminket o ofta är jag helt osminkad.
    Grrrr............. (okej ff lite arg... lägg till lite pms till detta)

• Fridapida
    Petrah skrev 2007-09-24 17:54:17 följande:
    jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur man sminkar sig bäst under ögat. alltså med ögonskuggan?? jag gillar mörka färger, vill gärna se bilder oxå
    Jag tror att du kan se på mina bilder hur mkt jag lägger under ögat. Jag lägger helst den ljusare färgen under ögat. Det blir så mörkt ändå. Att måla sig under ögat ger väldigt ofta trötta ögon, o det vill man ju inte ha. Less is more. Man vill ju bara rama in lite.
  • Fridapida

vill bli mamma i år skrev 2007-09-24 21:02:21 följande:

Fridapida, du får gå till en hudläkare då, som är expert på sitt område.
    Alltså det är inget ovanligt det jag har. Det är bara att för MIG är detta en katastrof!

Haha... jag har en liten tendens till att överdriva när det kommer till min hud... Det är en ganska vanlig form av vuxenacne som ofta kommer i min ålder. Men nu ska jag ge medicinerna en chans, sen får jag se.
  • Fridapida

Jag har lagt ut en bild på mig, man ser hur finnarna är på hela kinden. Jag har foundation över, men även rouge (nars orgasm) så ljuset faller rakt på.
    Men jag lägger ut bilden för jag la en enkel eyeliner idag. Jag vet inte själv vad jag tyckte... (men som sagt pms...) kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar eller ej. Jag tycker egentligen att jag har för runda ögon för eyeliner. Kom gärna med tankar om detta.

• Fridapida

Okej... nu ligger den nakna sanningen ute. Jag har lagt in en bild på mig helt osminkad o ofixad. Där ser man lite hur det ser ut. Precis nytagen... men den kommer nog inte få ligga så länge.

• Fridapida
    Linny skrev 2007-09-24 22:19:18 följande:
    Fridapida: Trist med acnen, men du är fin ändå Eyeliner är fint, men har du mascara på också? Ser nästan ut som om du bara har eyeliner och då tycker jag det behövs mer mascara.Tog en bild idag men orkade inte lägga in. Var med muffin, lite lounge och Dubloon. Brun-guldig eyeliner. Får lägga in imorgon med nya sminkningen också..
    Det ser mindre ut på bilden tror jag... Men jag håller med om att det ska vara mer mascara, absolut. Men min är tyvärr nästan slut, så det är det första som inhandlas imorgon!
    Och tack, smicker värmer alltid.
  • Fridapida
    Yoyna skrev 2007-09-24 22:28:04 följande:
    Fridapida: Kikade in på bilderna och jag tror säkert att det kommer att ge sig med rätt behandling och lite tålamod (hur lätt det nu är!)Eyelinern var jättefint lagd, skulle vilja se en bild med lite under ögat oxå bara för att kunna jämföra!
    *håller tummarna* hoppas jag också.

Ang eyeliner...
    jag ska se om jag hinner lägga under ögat i dagarna. Tenta på fredag så jag kommer inte lämna lägenheten så mkt (dvs no smink). Jag gillar inte att ha eyeliner under ögat eftersom jag har så runda ögon... det vill inte gå ihop snyggt. Men sedan är det ju så att man har lite fixa-idéer för sig, ska lägga ut så fort jag kan.
  • Fridapida

Jag måste bara nämna en liten sak...

I torsdags köpte jag present på FACE här i Örebro till mamma, tre skuggor o en pensel. När mamma öppnar packetet där penseln ska ligga är det tomt. Den måste ramlat ur... Jag blev så ledsen (pms).
    Men så ringde jag dem i morse o tjejen som svarade trodde mig o lovade att jag skulle få en ny! Det kallar jag bra service.
    Tack FACE!

Svar på tråden Smink Smink Smink!