• Linny

Smink Smink Smink!

Jennnie: Fint! Gillar färgen på Shangri-la! Jag skulle nog duttat någon lite ljusare skugga allra längst in i ögonvrån också men annars gillar jag det!

• Linny

Jennnie: Kolla youtube. Där kan du få tips på hur du lägger skuggor. En hel del mysko grejer men också bra! Hmm... svårt att säga vilken ljusare skugga det skulle vara eftersom jag inte ser exakt hur den ser ut, den du har på dig.

Jag har primer under. Den får torka i ca 30 sekunder innan jag börjar lägga skugga. Skuggan stryker jag inte på utan duttar och "trycker" försiktigt på den. Då sitter den bättre.

• Linny

V: Du lägger skuggan som ett liggande v  alltså såhär > med spetsen i yttre ögonvrån, det nedre "benet" utmed fransraden och det övre i globlinjen. Sedan suddar du ut det så det inte är markerat.

Gillar inte blend & fix. Har använt ibland men det blir så tjockt och nästan lite som om att det "spricker". Svider som bara den tycker jag.

• Linny

Denna visar inte hur man lägger v, men är rätt bra med förklaring hur man lägger skuggor.
    ">

• Linny

Tycker blend & fix svider så det känns som om det är bra mycket annat i än vaselin i alla fall

Tänkte kombinera mercury, chrome och xray imorgon. Sedan en mörkt grå i globlinjen..
    Eller så kanske jag tar mercury, xray och empire..

• Linny

oj oj.. Måste också in och kolla på alla länkar.. Har alrig provat MAC men nu blev jag ju nyfiken på att titta närmare. Men jag behöver verkligen inte mer nu..

• Linny

maddie: Har du hållit ögat stängt i ca 30 sekunder medan det torkar då?

Jo just det jag har luktat på de där lipglossen. Men det jag gillar mest är deras ögonskuggepennor, paint osv. Ser så kul ut att jag vill ha

• Linny

maddie: Det gjorde verkligen skillnaden på mig. För annars så torkar det ju i ett veck o då hamnar skuggorna där. SÅ se till att blunda i en halv minut eller så tills det torkat..

• Linny

Hehe. Jag är helt manisk med sminkborttagning och dusch när jag varit ute. Spelar ingen roll hur onykter jag är. En gång när jag hade fått WAY TOO MUCH att dricka så vaknade jag på morgonen, nyduschad med schamponerat och balsamerat hår, allt smink borttaget med de olika produkterna och deo under armar och fuktkräm i ansiktet... Det enda som visade att jag inte varit vid mina sinnes fulla bruk när jag kom hem var mina fina skinnstövlar som stod dyngsura inne i duschen. Jag hade mått lite dåligt på vägen hem och tydligen tyckte jag sedan att skorna behövde tvättas av lite... *skäms* Piiiiinsamt! Men så onykter blir jag typ bara en gång per tionde år. Så nu dröjer det så pass länge till nästa

• Linny

Hallontrollet: Det beror på hur mycket du beställer för. Jag beställde 16 burkar och INKLUSIVE frakt blev det 149 kronor. Det var när dollarn stod mycket högre..
    Frakten ligger mellan 40-80 kronor beroende på hur mycket du beställer.

www.pureluxecosmetics.com

Svar på tråden Smink Smink Smink!