Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Honey1982 skrev 2007-10-21 20:28:54 följande:
    är det någon som har lust/möjlighet att ställa upp som sminkmodell i centrala göteborg på tisdag morgon??
    Jag hade gärna velat, men jag åker från stan imorgon... Men om du behöver någon annan gång så ställer jag gärna upp om jag kan
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fluffguf

När jag lägger eyeliner använder jag en borste jag beställde från PL, den allra minsta tunnaste Ibland använder jag en lite tjockare platt pensel också. Jag brukar blanda med vatten i locket, typ som vattenfärg.

• Fluffguf

Jag hade en mascara från nivea som gav riktigt långa fransar men inte speciellt mycket volym. Jag älskade att man kunde liksom dra lite fram och tillbaka på topparna och få dem att synas jättemycket utan att de blev för tjocka. Men jag vill gärna ha lite mer volym också, så jag övergav den sedan. Jag är inte alls såld på de där gummiborstarna, jag har provat tre eller fyra olika men tycker inte att någon är riktigt bra. Jag gillar de gamla hederliga borsten bättre, speciellt när de är riktigt långa.

• Fluffguf
    02 05 skrev 2007-10-25 16:50:01 följande:
    Synd att det är så olika kvalite från färg till färg på PL skuggorna, men som sagts tidigare, det är billigt o därför inte så smärtsammt att prova sig fram till de bra.
    Nej, precis, även om man bara gillar några så är det ändå värt det! Det är ju jobbigt om man köper en skugga för över 100 kronor som man inte gillar.
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-25 16:58:55 följande:
    Fluffguff: Jag är inte så jätteimpad av MasterpieceMax heller. Jag gillar tjocka borstar bättre, typ Max Factors Stretch.. Det ska vara tjocka borstar och litet hål i mascarabehållaren, så man inte får upp för mycket.. Ofta är borsten för liten mot hålet så man får upp halva innehållet. Då får man hålla på att torka av på papper först. Irriterande..
    Ja, det problemet har jag också! Man vill ju lägga på lite i taget för att inte fransarna ska klumpa ihop sig. Mitt letande efter den perfekta mascaran fortsätter... Jag funderar på att prova någon från lancome, jag har hört mycket bra om dem.
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-10-25 17:18:12 följande:
    fluffguf: Passa på!! Nu har de erbjudande på Lancome maskara på www.beautyplanet.se/  Skulle ha köpt den om jag inte vore så nöjd med min masterpiece.
    Tack för tipset! Jag ska kolla upp det direkt, perfekt nu när jag har fått pengar idag
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-25 19:20:52 följande:
    Visst gör det. Den kostar 300 kr, men är otroligt dryg. Jag har snart haft min ett år, och den är inte ens halvtom.
    Vad bra! 300 känns ju mycket, men inte om man kan ha den länge. Basen är ju det som är värt att lägga pengar på. Tex ögonskuggor tycker jag att man kan hitta riktigt bra billiga.
Svar på tråden Smink Smink Smink!