• Maadde

Smink Smink Smink!

Lejån skrev 2007-09-25 20:31:48 följande:
    Maadde: Jag vill också jättegärna se dina sminkningar!! Coolt att du jobbar i Täby, jobbar du där ofta? Tänkte om man sett dig.
    Lägger till dig & Glam nu, så bara att kika på
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    elma skrev 2007-09-25 21:12:31 följande:
    maadde: jag vill också se sminkningarna
    Oki en till som är välkommen in
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde

Ska nog tillägga att de inte såna sminkningar som ex. Linny & Fridapida utan mera extrema från min utbildning sedan sådan jag gjort när jag frilansat så som Bröllop, student & fotorepotage.

Så ingen blir besiviken eller så

Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    elma skrev 2007-09-26 09:41:48 följande:
    maadde: vart ligger dina bilder???? inte i standardmappen...hittar ine, klickat runt. Hjälp mig
    De ligger i en egen mapp som heter make up, men då ska jag ta & dubbel kolla i adressboken om du kom med. Kolla om några sekunder igen
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Lejån skrev 2007-09-26 10:20:05 följande:
    Maadde: Jag kom inte med! *hojta hojta*
    Nu ska de fungera
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Lone Star State skrev 2007-09-26 12:56:31 följande:
    Hej tjejer!!Hmm.. vad ska jag köpa i morrn?!?!?Funderar på att köpa en sån där cover all mix.. är den prisvärd!? bra?Sen vill jag köpa choko dor och nån annan matchande lite ljusare brun skugga.. tips? Så jag kan kombinera dem..Funderar också på en highlighter.. vilken färg!? Detta blir nog mitt sista köp på ett tag.. blir lite mycket av de goda så jag tänkte slå på och köpa det "viktigaste" nu när det  är klubbkväll..
    Cover all mix är verkligen underbar! Och prisvärd, ett litet tips är att anväda Blend & Fix till den så blir den inte lika "tjock" under ögonen.
    Muffin eller Brown Sugar är fina highlights om man vill ha ett mera naturligt resultat, annars är Satin min favo.
    Piffa till hösten med eyedust så har du ett bra kit inför någon komman fest

Anette31
    Är inte riktigt med på vad du menar med produkter? Menar du vilka färger?
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde

Så nu ska ni kunna se

Mamma till Elias 051102
  • Maadde

Godmorgon!

Jag kommer oxå finnas på plats på klubbkvällen ikväll Hoppas några kommer! Kram kram

Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Linny skrev 2007-09-28 09:34:12 följande:
    Hallontrollet: Här kan du  se hur man arbetar med olika fä

gillar jag allt från denna tjej! HOn lägger visserligen ofta mörkt underst (känns mysko) men det blir snyggt!

Jag tycker hon använder de blå på tok för högt upp på ögat, de är då det blir den dära blåklockan. Hon borde dragit ner själva färgen, alltså de mörkare & highlightern är lite för vit för min smak.

Färgkombinationerna påminner väldigt mycket om Mus Splach, Amazon & Power vilka som är mina favoriter
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Linny skrev 2007-09-28 10:22:13 följande:
    Madde: Jo det håller jag med om. Men jag gillar att hon ofta förklarar ordentligt och har så roliga färger.Jag kan inte se dina bilder Kan jag få göra det?
    Kan du inte? Hmm.. de ska gå, men kollar igen ifall jag gjorde fel...
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde

ÅÅ vad spännande med boxen från JULA, någon som kan länka?

Krma kram hela dan

Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Majestic skrev 2007-10-22 18:45:54 följande:
    maddie3- Nectar är orange och är från MUS!!Klubbkväll på torsdag, jag tänkte gå dit men vad ska jag köpa?? Förslag nån??Jag är ute efter en olivgrön ögonskugga/eyedust, ingen mörk sådan, vet nån om MUS har nå fin olivgrön ögonmake??!!!
    MUS har en matta grön skugga, Oliv (som är mörk) & sedan några Microshadows, Gillar Regent & Forest. Och i eyedusten finns både Bamboo (ljus glitter) Amazonas (mörk glittrig)

Kika görna in dessa
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Lejån skrev 2007-11-06 06:58:46 följande:
    Måste bara slänga in en bild på min tjej som tydligen ärvt mitt intresse för smink. Hon fick fatt i min mascara och hann ha jättekul innan vi kom på henne...  Då blev hon lite mindre glad som synes.
    Hahaha.. Vad söt ho när
    Min son är ätit upp en ögonskugga från mus en gång Den var orange kan jga ju tillägga
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Linny skrev 2007-11-06 12:12:56 följande:
    Märker ingen skillnad med Skin serum från MUS i alla fall..
    Jag skulle faktiskt säga att jag tycker skin serumet är mer till för att gämna ut, allts om man är lite torr & "knölig" så fixar serumet det.
    Inte så mycket att hålla foundation på plats..
    Tycker inte att MUS har någn som gör EXAKT det en face-primer ska göra.. kanske dyker upp till våren..?!
    Mamma till Elias 051102
  • Maadde

Hej alla smink fantaster...

Tänkte bara sukta med att jag idag packat upp alla jul/nyårs varor på Make up store
    Massa guld & silver i olika former Skit snygga lös fransar som nog kommer bli en hit

För att inte tala om alla fina kartonger & presne boxar som kommer

Puss & kram hela dan

Mamma till Elias 051102
  • Maadde
    Majestic skrev 2007-11-07 15:20:47 följande:
    Nathalie- Här är bilder på Muffin, fast här ser den beige ut, den är mer pärlemoraktig så att säga. Bra som basskugga, skuggorna kostar 125 kr och blir man medlem får man 10% rabatt vid varje köp.
    Tänkte bara rätta dig ang. priset. de kostar numera 130:- (tyvärr)
    Mamma till Elias 051102
Svar på tråden Smink Smink Smink!