Inlägg från: mjuffpuff |Visa alla inlägg
  • mjuffpuff

Smink Smink Smink!

LMK skrev 2007-10-26 18:02:41 följande:
    Dagens sminkning upplagd. Som vanligt är det starkare färger i verkligheten...
    det var gättesnyggt !
  • mjuffpuff
    Majestic skrev 2007-10-26 23:36:10 följande:
    Fluffguf och mjuffpuff är ni systrar????
    nope, isåfall har jag missat något , jag har en syster, men hon är yngre än mig =P

Linny - aha okej, fast jag har inte så stora så de syns inte när ögonen är öppna, eller, det syns en pyttelinje vid ögonfransarna, annars är det lite plats innan ögonbrynen =/

Honey1982 - grattis !! är det en svår kurs? har du några fina hemligheter att dela ?

vad är MUS O.o
  • mjuffpuff

om ni kollar på min fesna avatar, kan man verkligen få ögonskugga snyggt där O.o?

• mjuffpuff
    Linny skrev 2007-10-27 09:41:38 följande:
    mjuffpuff: Det är ungefär såna ögonlock jag önskar jag hade På mig blir det så MYCKET hela tiden eftersom hela ögonlocket syns. På dig kan det bli coolt, eftersom färgen bara skymtar och så när du blinkar så flashar det till. Du kan ha mycket färger och ändå ser det inte clownigt ut Man lägger dessutom i globlinjen och suddar upp liiite så det skymtar alltid.
    aaaw.. tack vet inte riktigt hur jag ska svara =P, men jag kommer definitift testa ögonskugga

majestic - lugnt , jag tog verkligen inte illa upp.. kände mig mer hedrad av att du tänkte jag var släkt med en sådan sötis !

elma, maddie3 - så fint det blev av bådas sminkning !

*vad är mineralsmink och varför har man det?*
  • mjuffpuff

är MUS ett märke ?... varför använder man mineralsmink?

• mjuffpuff

tänkte fråga er ifall ni vet om det finns nån mer champagne färgad ögonskugga som är lite mer ljus-beige kanske ? fick tipset om muffin och choco'dor men tyckte choco¨dor såg väldit mörk ut, fast det är den kanske inte?, min budget är inte den bästa nu efter bilköp och snart julklappar, så kommer nog bara kunna köpa max 2 ögonskugger (beroende på pris) och experimentera med.. jag är väääldigt ljus i hyn, nästan cräm-vit, alltså inte kritvit utan mre vit som tex vaniljsås eller vad man nu kan gämföra med.. fast inte gul... =P

• mjuffpuff

Linny skrev 2007-10-28 20:38:42 följande:

Muffin är ju ljus Choco d´or är mörk, och det är snyggt att kombinera en ljus skugga med en mörk i ögonvrån och globlinjen. Tar man lite och suddar så blir det inte så mörkt.Annars finns det naturligtvis andra ljusare som är fina. Men till Muffin tycker jag inte du ska ha en annan jätteljus typ champagne. Då kan du lika gärna ha muffin över hela Nu kommer jag inte ihåg hur den ser ut i verkligheten, men på bild ser Brown Sugar ut att vara ett alternativ.www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/microsh...
    okej.. man kanske får se prover i affären .. men.. hm.. vet du på ett ungefär va de brukar kosta? alltså, vad tex. muffin kostar eller choco'dor eller brown sugar? jag har noll koll på sminkpriser, vill inte gå ut lika fort som jag kommit in =P

om massa år kanske ett störrre hus blir till salu, och då kanske alla bostadspriser rasar lite, då kan du ta det !
  • mjuffpuff
    Linny skrev 2007-10-29 09:36:04 följande:
    mjuffpuff: Jag tror de kostar 135 kronor. Alla de du räknade upp är microshadows och kostar lika mycket. Alla eyedusts kostar också lika mycket, oavsett färg. Tror eyedusts kostar 125.. Men jag är inte hundra på exakta siffror. Men däromkring ligger de Men då rasar ju värdet på mitt nuvarande hus också
    [/citat]
    Linny skrev 2007-10-29 09:38:21 följande:
    [citat]
    Mjuffpuff: Och jo, prover får du allt se i affären Det är långa rader med godis i alla färger du kan tänka dig. Jag älskar att gå in och titta där! Du har aldrig varit i en av Make Up Stores butiker tidigare?
    okej, hmm.. bra att veta .. men cirka-siffror är lika bra som exakta !

*hmm.. du får fisa på mäklaren så värderas ditt hus högt och alla vill ha det då !*

oo vad bra att det finns prover ^^, nje.. var i någon liten butik för 3-4 år sedan.. sen dess har MAXI varit det som "klassats" som sminkbutik ... de har max factor till bra pris där =P, både maskaran och fondationen 2 i 1 ... du kanske förstår nu varför jag är en sån noob på smink

förresten, jag såg på make up store's hemsida att man kunde få gå sminkkurs! ca 500 för privat kurs på 50 min, där lär de ut dags-sminkning och sminkning för kvällen och hur man bäst tar på smink, och dessutom får man ta sminkprodukter för det man betalde för kursen! och sen fanns det grupp på 3, det varade nog i ca 3 timmar tror jag, det kostade 200, men man fick 20% på deras produkter efter kursen

funderar på om detta är något man kanske kan önska sig i julklapp? sen kanske det är kul för er att veta med
  • mjuffpuff
    Linny skrev 2007-10-29 21:26:36 följande:
    Ja en sån kurs är jättebra!!!! Jag har gått många gånger. Det är super. Du betalar ju egentligen för produkterna och så får du rådgivningen gratis. M.U.S har väl inte direkt prover. De har alla skuggorna framme, öppnade, så du kan prova alla färger du vill
    ååh, okej, va bra :D!, då ska jag bestämt önska mig det i julklapp ! rekomenderar du privat kurs eller den delade? vad får man mest ut av?

glam: din sminkning var gättesnygg !
  • mjuffpuff

okej, tack linny och lejån ! ska önska mig det i julklapp då så man kan alltså köpa presentkort på kursen? ??

• mjuffpuff

aha, okej tack Honey1982 ^^, det är alltid bra att veta =P

• mjuffpuff

hmm... men.. jag vet inte vad det finns för olika sminkningsr ens O.o.. hmm.. vet du =P?

Svar på tråden Smink Smink Smink!