Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

Smink Smink Smink!

neoaliya skrev 2007-09-29 16:44:08 följande:
    Laddad som f*n är jag, massor med god dricka Nå har du kollat min mejk? Ärlig!
    Snyggt..men lite diskret tycker jag...dra på lite mer , det e ju fest
  • April Mamma
    neoaliya skrev 2007-09-29 16:47:54 följande:
    Men faaaan jag har ju dragit på som bara den, här hemma i spegeln så ser jag ju mig knappt för allt glitter
    Ok
  • April Mamma
    Fluffguf skrev 2007-10-08 15:05:16 följande:
    Jag håller på och leker lite med ögonskuggorna nu, jag lägger upp lite bilder efter hand. Ni får ursäkta att de är utan mascara, jag orkar inte tvätta bort den hela tiden Jag testade blått för första gången, jag är lite feg med blått och grönt, jag håller mig helst till röd/bruna nyanser...
    Snyggt!  Är det "dina" ögonfransar på bilderna? Jättefina. *Avis*
  • April Mamma
    Miaj skrev 2007-10-29 18:46:47 följande:
    Hej alla smink brudar... har börjat använda Mary Kay och älskar det (jobbar i sminkbutik så jag har provat det mesta) tyvärr e det ju relativt dyrt... Men jag har gett mig tusan på att använda det och har nu börjat köpa från Usa och får det därför billigare!Säljer även vidare och det till upp till 50% billigare än konsulter i Sverige... E det ngn härinne som också har blivit biten???
    jag ska ha en visning hemma hos mig i morgon...har hört en massa bra om märket.

Vad kostar tex rengöringen, dagkräm osv?
  • April Mamma
    Fridapida skrev 2007-10-29 19:09:57 följande:
    Till alla Mary Kay-konsulter:Mary Kay verkar vara ett jätte bra märke. Har gillat det jag provat. MEN jag vet inte hur mycket det får göras reklam för ngt man själv säljer... vill inte att regler ska brytas. Missförstå mig rätt! Vi ska prata smink i alla former o från alla märken. Alla MK-konsulter är verkligen välkomna, men som sminkfantaster o inte som konsulter. Kram på er, hoppas ingen tar illa upp.
    Du har nog rätt...

Kom på att det finns ju en Mary-tråd....kan ju ställa mina frågor dit.
  • April Mamma

Jag var på en visning om mineralsmink i går och blev sugen att testa, märket som visades var Glo minerals ,någon som har testat det märket?

Använder i dag  en "vanlig" foundation som är medel täckade, någon som kan tipsa om en bra mineral foundation som är täckande.

• April Mamma
    Izze skrev 2007-11-07 18:41:20 följande:
    BEr om mer tips eftersom ni är så duktiga i denna tråd! JAg skulle vilja ha en färgad dagcreme istället för foundation. Inbillar mig att det är lite smidigare att lägga på och inte så tidskrävande.... stämmer det? HAr ni förslag på märken som är bra?
    Mary kay vet jag har bra färgade dagkrämer..annars så vet jag att min mamma brukar använda den färgade dagcremen från apoteket...
  • April Mamma
    Hallonmopeden skrev 2007-11-07 19:15:17 följande:
    April Mamma; jag använder i.d. (bare essentual) mineralfoundation, tycker den är jättebra!
    Ok...är den i "puderform" eller kräm?
  • April Mamma
    Hallonmopeden skrev 2007-11-07 19:18:23 följande:
    Puder!
    vad kostar den? Visst finns det en butik i Sthlm som säljer i.d ..eller tänker jag fel..

Finns väl att beställa på nätet också..men man vill ju testa innan
  • April Mamma

Ok...tack för info. Ska kika på åhlens nästa gång jag är in där...

• April Mamma
    Linny skrev 2007-11-07 19:49:23 följande:
    Var så många inlägg att jag kanske missat hälften Id säljs på Åhléns city i Sthlm. Färgad dagcreme har jag aldrig provat..Inte Glo minerals heller..Jag har bara provat Everydayminerals mineralfoundation men är jättenöjd med den. Känner inget behova av att prova annat just nu. Men någon gång vill jag testa ID. Kanske ska gå förbi någon gång och prova.Lonestarstate: Trist! Kanske är det att du blivit lite torr nu när det börjat bli kallt?
    Ok..vart köper du den? Lägger du på den med borste? Är den täckande (Inte helt..men ändå täckande..)
  • April Mamma
    Linny skrev 2007-11-07 20:12:40 följande:
    Jag köper den på www.everydayminerals.com. Om du är osäker på din nyans, beställ ett "sample kit" först. Då får du välja tre nyanser foundation och lite andra grejer gratis. Det kostar bara med frakten. Sedan köpte jag ett Everydaykit. Supernöjd!Jag lägger på med en "flocked sponge" (en slags svamp jag köpt därifrån) och kompletterar med deras foundationborste. Man kan även använda kabukin. Det blir mer eller mindre täckande beroende på hur mycket man lägger på. Jag är nöjd
    ok..tack.

Låter bra med att testa ett "sample kit"..och gratis är ju också rätt trevligt!
  • April Mamma
    Linny skrev 2007-11-13 18:21:33 följande:
    Helt OT men ändå... Imorgon är det maskerad på Alfreds dagis (han är 2 år och 3 mån.) och det är Astrid Lindgrentema. Han ska vara konstapel Klang.. När jag frågar honom vad han ska vara så har han tydligen ändrat sig och vill vara utklädd till en "spunk" *hahaha* Ja, han har nog sett "Pippi letar spunk" för många gånger.
     Dom e söta dom små...Hur ser en spunk ut...? Du kanske kan sminka fram en spunkis..
  • April Mamma
    Majestic skrev 2007-11-27 15:35:32 följande:
    Det framgår inte av bilden men eyedusten är väldigt skimmriga och vackra, finmalda och pigmentrika. Otroligt fina och för 165 kr får man prova 10 skuggor. MUS släng dig i väggen!!
    Oj..betalade du bara 165 kr för alla 10?
Svar på tråden Smink Smink Smink!