Inlägg från: lata kocken Johanna |Visa alla inlägg
  • lata kocken Johanna

Smink Smink Smink!

Stella07 skrev 2007-09-25 20:27:48 följande:
    jag är ju nykomling på denna sida har suttit lite i dag och kollat de sidor som jag fick rekomenderat av några för att beställa id från usa, jag kör med foundation sen undrar jag om det finns mer id produkter som ni gillar och varför andra bra tips välkommnas som jag har letat efter bra primer, har provat lumene men det är lite konstig, så gärna mer tips
    Använder inte ID eftersom jag inte tål vismut

men glee är en himla snygg färg på blush

vill tipsa om att det finns andra mineralmärken som inte innehåller vismut, är minst lika bra och kostar mkt mindre
  • lata kocken Johanna
    Linny skrev 2007-10-03 20:30:14 följande:
    Eraser har jag inte provat.. Är det någon sorts concealer?
    täcker inte alls - snarare en primer som slätar ut huden lite
  • lata kocken Johanna

Vill tipsa
    jag har köpt fastlash!

vilken grej! nästan som lösögonfransar fast enklare!

Fluffguf skrev 2007-10-05 14:00:00 följande:
    Ja, så har jag gjort! Det funkade ganska bra, men jag fick ju inte direkt såna där superböjda ögonfransar som vissa har.
    skaffa en böjare med värme i - funkar super även på mina sega fransar
  • lata kocken Johanna

fibrer i en mascaratub som man borstar på lite i blöt mascara - sen på med mascara
    sen mer fastlash sen mer mascara

har bara duttat lite längst ut på ögonfransarna från mitten och utåt

och de blir bra mkt längre

köpte från satine

• lata kocken Johanna
    Mammajessi skrev 2007-10-05 20:01:07 följande:
    mascara me fibrer som bygger volym
    inte mascara - bara fibrer

man använder sin vanliga mascara
    och eftersom man kan styra väldigt väl var de hamnar så slipper man klumpar som med vanliga fibermascaror
  • lata kocken Johanna

sen beroende på hur man använder den så kan man få volym ELLER längd eller både och

rätt coolt med några mm längre och tjockare fransar (har inte övat så mkt än så man kan säkert få mkt mer)

• lata kocken Johanna
    Mammajessi skrev 2007-10-05 20:43:13 följande:
    Ja den är bra, jag använder den inte, har redan så långa, och tjocka, har jag mer ser man ut som ett rådjur i helljus,,,hehe.'
    kan du inte skicka hit lite

utan en bra fuktkräm ser jag nästan krokodilartad ut efter några dagar blir såååå torr (kan bero på att jag inte är frisk...)
  • lata kocken Johanna
    Mammajessi skrev 2007-10-06 09:11:35 följande:
    Tvätta huden noga varje kväll,,, undvik att gnugga, det finns medel för ögonmake up borttagning, samt smink borttagning, där du bara har en bummuls lapp o tvättar utan att behöva gnugga, då sliter du inte på din hud...sen är fukt viktigt. men helst en naturlig produkt som inte gör huden beroende eller torkar ut den i längden
    Tror att de flesta som diskuterar härinne redan är väl medvetna om dina tips

Men att bli påmind är väl aldrig fel...
  • lata kocken Johanna
    Fridapida skrev 2007-10-20 11:32:54 följande:
    Fuktspray har jag inget tips på, men är mkt nyfiken om någon annan har en bra idé.
    jag har blandat aloegel med vatten i en bra sprayflaska - sååå skönt
  • lata kocken Johanna
    Fridapida skrev 2007-10-20 11:45:21 följande:
    lata kocken Johanna skrev 2007-10-20 11:40:56 följande:Vad är det för aloegel du använder?
    senast blandade jag på apotekets
    innan var det ngn annan sort - minns inte namnet

ha inte för mkt gel från början, det kan bli svårt att få en fin stråle
Svar på tråden Smink Smink Smink!